Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان- ايرنا- فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران گفت: نفربرهاي زرهي سپاه براي انتقال سيلزدگان شهرستانهاي شمالي سيستان و بلوچستان به محل هاي امن در منطقه استقرار يافتند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه در جنوب شرق کشور سردار محمد پاکپور روز دوشنبه اظهار داشت: نيروهاي مهندسي سپاه و ساير نيروهاي امدادي سيستان در حال ايجاد سيل بند در بالادست دايک کانال نياتک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: تلاش بي وقفه نيروهاي سپاه براي ايجاد سيل بند در مسير ورودي آب از کشور افغانستان به منطقه سيستان در حال انجام است.
فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران گفت: قبل از وقوع سيلاب در سيستان بازديد هوايي از نقاط بحراني انجام و تجهيزات سپاه در منطقه مستقر شدند.
وي افزود: با توجه به اينکه فشار آب ورودي از سمت کشور افغانستان زياد است و ديواره هاي حفاظتي منطقه نيز به دليل خشکسالي هاي طولاني مدت آسيب پذير بود منجر به خروج آب از ميان شکاف ها شد.
سردار پاکپور ادامه داد: 2 شکاف اصلي در دايک کانال نياتک ايجاد که شب گذشته نخستين شکاف بسته شد.
وي تصريح کرد: از آنجا که تردد براي رسيدن به شکاف دوم ميسر نبود در گام نخست مسير ويژه تردد خودرو، نيرو و ارسال مصالح بازگشايي شد.
فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران گفت: به منظور مسدود کردن شکاف دوم نيز در حال ايجاد سيل بند در بالا دست آن هستيم تا با کاهش عرض مسير ورودي بتوانيم آب را به سمت تالاب بين المللي هامون هدايت کرده و از ورود آب به روستاها جلوگيري کنيم.
وي بيان کرد: به دليل اينکه احتمال داده شد در برخي نقاط امکان تردد خودرو وجود نداشته باشد نفربرهاي زرهي در منطقه مستقر شده اند تا کار انتقال و جابجايي افراد در سيل مانده را انجام دهند.
سردار پاکپور ادامه داد: يکي از دلايل طولاني شدن عمليات مسدود سازي شکاف، حرکت خلاف جهت باد بود که مانع ورود آب به سمت تالاب مي شد اما از صبح امروز سرعت باد نيز کاسته شده و عمليات سرعت بيشتري خواهد گرفت.
به گزارش ايرنا سيلاب هاي غير قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سيستان جاري شده است.
اين سيلاب ها پس از بارندگي هاي هفته گذشته در حوضه آبريز رودخانه هيرمند و آب شدن برف هاي کوههاي هندوکش در بالا دست اين رودخانه از شب گذشته(جمعه شب) سيلاب شدت بيشتري گرفته است.
منطقه سيستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هيرمند، هامون و نيمروز در شمال سيستان و بلوچستان واقع شده و با ولايت نيمروز افغانستان هم مرز است.
رودخانه هيرمند از کوههاي بابايغما از رشته کوههاي هندوکش سرچشمه گرفته و پس از طي بيش از هزار کيلومتر وارد مرز ايران در سيستان مي شود.
9914**3213 **6081
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حسین سعادتی فر با اشاره به خسارت دیدن خط انتقال آب ۳ روستای ماهور برنجی علیا، سفلی و میدان در دزفول بر اثر بارندگی شدید و سیلاب، گفت: تمام امکانات آبفا با توجه به دستور فرماندار ویژه و در راستای خدمات رسانی به مردم از ابتدای شروع بارندگی و آبگرفتگی گسترده معابر در شهرستان، برای کمک به رفع مشکلات بسیج شده‌اند.

وی با اشاره به هدایت امکانات و نیروی انسانی برای رفع آبگرفتگی معابر، مسدود شدن مسیر‌ها و خسارت به زیرساخت‌های شهرستان، افزود: این اقدامات تا آرام شدن جو و پایان بارندگی‌ها تداوم خواهد داشت.

سعادتی فر ادامه داد: ۲ روستای ماهور برنجی سفلی و علیا از صبح امروز با بسیج امکانات و پرسنل عملیاتی آبفا منطقه دزفول دوباره از نعمت آب آشامیدنی برخودار شدند و دیگر در این زمینه مشکلی ندارند.

مدیر آبفا منطقه دزفول می‌گوید: بازسازی خط انتقال آب روستای میدان به دلیل تخریب جاده این روستا بر اثر بارندگی در حال حاضر مقدور نیست.

۱۷۵ میلیمتر بارندگی طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در شهرستان دزفول موجب آبگرفتگی شدید معابر و خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی و عمرانی شهرستان دزفول شد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان
  • نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب و تأمین آب سیستان و بلوچستان
  • فیلم/ سیلاب در خیابان‌های زابل
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان