Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:30:40 GMT

تیمچه بزرگ در خطر

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۲۱۶

تیمچه بزرگ در خطر

روزنامه 19 دی قم در شماره روز شنبه دوم اردیبهشت ماه مطلبی با عنوان ' تیمچه بزرگ در خطر ' را به رشته تحریر درآورده است.

دراین مطلب آمده است:تیمچه بزرگ بازار قم که بزرگترین سقف ضربی هم نامیده می شود و شاهکار معماری دوران قاجار در قم محسوب می شود ، این روزها و پس از بارندگی های روزهای اخیر در خطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در روزهای گذشته تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که ریختن بخشی از سقف تیمچه بازار بزرگ قم را نشان می دهد.
این بنا با زیبایی خیره کننده اش ساخته دست استاد حسن بنا است که در سالهای گذشته دخل و تصرف ها در داخل ان از جمله عوض کردن درهای چوبی زیبای قدیمی با درهای آهنی به زیبایی آن ضربه وارد کرده و حالا این آسیب جدید دغدغه مندان هویت تاریخی قم را دچار نگرانی کرده است.
چندماه پیش بود که کمیسیون ماده پنج استان ، برای حراست از تیمچه بازار قم مسیر ایستگاه خط B مترو در هسته مرکزی شهر را از ایستگاه خط A دورتر کرد تا آسیب به تیمچه به حداقل برسد. حالا با این چالش جدید توقع این است که مرمت تیمچه به زودی صورت گرفته و حراست از آن بیش از قبل جدی گرفته شود.
منبع : روزنامه 19 دی
7406/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی روزنامه 19 دی تیمچه بازار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

BRT کرج، خوب یا بد؟

ایسنا/البرز عضو شورای شهر کرج در خصوص ابهامات مربوط به موفقیت پروژه خط ویژه اتوبوس کرج در خیابان شهید بهشتی، گفت که این پروژه برای تسهیل در امور شهروندانی است که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی با اشاره به انتقاد برخی شهروندان در خصوص راه اندازی خط ویژه اتوبوس در خیابان شهید بهشتی به عنوان یکی از پرترافیک‌ترین خیابان‌های کرج و اشغال یک خط این خیابان برای BRT، اظهار کرد: هدف راه اندازی این خط، رفع یا کاهش ترافیک نیست بلکه تسهیل در تردد شهروندانی است که قائل به استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی هستند.

وی ادامه داد: علاوه براین، با راه اندازی این خط شاهد تسهیل در تردد خودروهای پلیس، آمبولانس و ... در شرایط لازم هستیم چون در حال حاضر بسیاری از این خودروها در زمان خدمات رسانی به شهروندان پشت ترافیک خیابان شهید بهشتی می‌مانند و همین امر مشکلاتی به همراه دارد.

این مسئول در پاسخ به آخرین وضعیت پروژه قطار شهری هم توضیح داد: قبول داریم که متروی کرج در مقایسه با متروی تهران در وضعیت تعطیل قرار دارد و راه اندازی دو ایستگاه چهارراه طالقانی و ۴۵ متری گلشهر هم تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک شهر نداشته است ولی هدف ما برای افتتاح این ایستگاه‌ها جذب بودجه لازم برای تکمیل ایستگاه‌های دیگر هدف گذاری شده بود.

وی ادامه داد: البته اینکه دولت چقدر در این زمینه با مدیریت شهری کرج همکاری کرده و تا چه حد توانسته‌ایم جذب اعتبار کنیم جای بحث دارد.

رحیمی با اشاره به اینکه به دنبال تجاری سازی قطار شهری کرج هستیم، تأکید کرد: این پروژه با سفارش رام‌های جدید و جذب نیروی متخصص به زودی وارد فار تجاری می‌شود.

عضو شورای شهر کرج گفت: روند تکمیل ایستگاه شهید سلطانی به عنوان ایستگاهی که به متروی تهران متصل خواهد شد با سرعت قابل قبولی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • هوای شهر ری بسیار ناسالم شد
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • BRT کرج، خوب یا بد؟
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند