Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:40:45 GMT

32694 تَن در مسابقات مدهامتان شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۲۷۱

32694 تَن در مسابقات مدهامتان شرکت کردند

قم- ایرنا- رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: 32 هزار و 694 تَن از 24 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد سراسر ایران در مسابقات مدهامتان شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی روز دوشنبه در حاشیه دیدار با آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: امسال سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در 31 استان کشور برگزار شد و 313 تَن به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، این جشنواره در رشته هایی از جمله قرائت، ترتیل، روخوانی، حفظ، اذان و مباحث هنری قرآنی برگزار شده است و تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال های گذشته افزایش 2 برابری داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در مرحله استانی 13 هزار و 773 تَن خواهر و 18 هزار و 921 تَن برادر شرکت کردند.
ارزانی با اشاره به این که دبیرخانه دایمی جشنواره مدهامتان در مشهد مستقر شده است، افزود: مشارکت جوانان در مباحث قرآنی و ارزش های دینی یکی از رویکردهای اصلی این جشنواره است و امسال به دلیل افزایش مباحث کودک و نوجوان، شاهد رشد کمی تعداد شرکت کنندگان در جشنواره بودیم.
وی ادامه داد: مسابقات کشوری از 10 اردیبهشت ماه جاری در مجتمع آفتاب ولایت مشهد مقدس آغاز می شود و نفرات برتر همراه با برگزاری آیین اختتامیه در روز 12 اردیبهشت ماه، معرفی خواهند شد.
وی با اشاره به سابقه 27 ساله کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: پایه برنامه های ستاد این کانون، مباحث قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است.
وی اضافه کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با آموزش های قرآنی در قالب هنر سعی نموده است هنر را در خدمت قرآن و ارزش های متعالی درآورد و جوانان مخاطب را در این راستا تربیت نماید.
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند.
/2085/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كانون مساجد جشنواره مدهامتان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری مازندران، راه یافتگان گروه‌های نمایشی به مرحله استانی جشنواره را معرفی کرد.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار "این صحنه خانه‌ماست" در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را: سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیات داوران، گروه‌های نمایشی: دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی: ناهید دادخواه از ساری – نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی: محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس- نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی: محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه- نمایش جادوی سیاه به کارگردانی: سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی: رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی