Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  رضا مقدم بخشدار لاریجان از توابع شهرستان آمل گفت: بارش برف که به صورت پراکنده همچنان در برخی از مناطق این بخش ادامه دارد، حدود ۵ تا ۲۰ سانتی متر بر زمین نشسته است.   وی با بیان اینکه جاده هراز که درمسیر بخش کوهستانی لاریجان آمل واقع شده با بارش خفیف برف مواجه است، اضافه کرد: خوشبختانه جاده هراز و همه مسیر‌های جاده‌های کوهستانی روستا‌های این بخش باز وتردد در آن جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بخشدار لاریجان آمل اضافه کرد: درعین حال تیم‌های راهداری اداره راه وشهرسازی لاریجان اکنون در نقاط مختلف جاده هراز حضور و مشغول نمک پاشی سطح جاده برای تردد اسان خودرو‌ها هستند.    نگرانی باغداران از سرمازدگی   مقدم به نگرانی باغداران بخش لاریجان در پی بارش برف وسرمای ناخواسته روز‌های اخیر اشاره کرد وادامه داد: ماه‌های فروردین و اریبهشت زمان تکمیل گلدهی باغ‌های سیاه ریشه مناطق کوهستانی بخش لاریجان است و به همین دلیل بارش برف و سرمای پس از آن که در بیشتر مناطق کوهستانی دمای هوا تا زیر صفر می‌رسد، سبب از بین رفتن قدرت باردهی این درختان خواهد شد.   وی اضافه کرد، بیشترین خسارت بر اساس گزارش‌های دریافتی به باغ‌های گردو، گیلاس و سیب وارد شده است.   ریزش برف در روز‌های ۲۶ و ۲۷ فروردین سال ۹۷ به سه هزار و ۳۷۳ هکتار از باغ‌های میوه بخش کوهستانی لاریجان آمل بیش از ۹۰ درصد باغ‌های گردو، گیلاس، گلابی، سیب، به، آلبالو و گل از محصولات باغی بخش لاریجان خسارت وارد کرد.   بیش از شش هزار هکتار زمین‌های مستعد کشاورزی در بخش کوهستانی لاریجان آمل وجود دارد که نیمی از آن به کشت درختان سیاه ریشه از قبیل باغ گیلاس، آلبالو، گردو وسیب اختصاص دارد.   بخش کوهستانی وییلاقی لاریجان با بیش از ۸۰ روستا وبیش از ۱۳ هزار نفرجمعیت در مسیر آمل به تهران در جاده هراز واقع شده است.

انتهای پیام/آ  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آب وهوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به پنج حادثه دیده برجا‌ی مانده از انحراف پراید در روستای کوفی

مسعود مثنوی اظهار داشت: طی گزارش مرکز کنترل هماهنگی و عملیات استان خبری مبنی بر انحراف یک دستگاه خودروی سواری پراید در جاده روستای کوفی دریافت شد.

وی افزود: به سرعت نیروهای عملیاتی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهدای صمصامی به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید

شش مصدوم در برخورد رخ به رخ پژو ۴۰۵ با ساینا در محور چلیچه به جونقان

مثنوی با اشاره به اینکه این حادثه جاده‌ای هیچ گونه مصدومی دربرنداشت، اضافه کرد: نیرو‌های امدادی پس از ارزیابی و ایمن سازی صحنه حادثه، اقدام به رهاسازی پنج فرد گرفتار در خودرو نمودند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • طبیعت زیبای بهاری روستای داش آلمالو در آذرشهر
  • بارش‌های بهاری جاده‌های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • امدادرسانی به پنج حادثه دیده برجا‌ی مانده از انحراف پراید در روستای کوفی
  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم
  • فعالیت سامانه بارشی امروز در مازندران
  • احتمال رگبار باران رعدو برق و وزش تند باد در مازندران
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • رگبارهای بهاری میهمان پایان هفته آسمان مازندران است