Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-جشنواره تاکسيراني تهران از هفتم تا سيزدهم ارديبهشت ماه سال جاري با برنامه‌هاي متنوع  برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري آريا، عليرضا قنادان مديرعامل تاکسيراني تهران در نشست خبري جشنواره تاکسيراني تهران اظهار داشت: جشنواره تاکسيراني تهران از هفتم تا سيزدهم ارديبهشت ماه سال جاري با برنامه‌هاي متنوع  برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل تاکسيراني تهران در ادامه افزود:براي جشنواره 5 محور براي اين جشنواره در نظر گرفته شده و همزمان با برگزاري جشنواره تاکسيراني پروژه‌هاي فرهنگي و عمراني نيز در مناطق مختلف تهران رونمايي خواهد شد.
مديرعامل تاکسيراني تهران گفت: در اين جشنواره دستاوردهاي يک ساله سازمان تاکسيراني نيز معرفي خواهد شد چرا که سازمان تاکسيراني ذينفعان زيادي دارد که از اين ذينفعان مي‌توان به شهروندان و همچنين تاکسيرانان اشاره کرد.
قنادان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نيز بسياري از شرکت‌هاي بخش خصوصي و کسب و کارهاي استارتاپي نيز جزو ذينفعان تاکسيراني محسوب مي‌شوند و اين شرکت‌ها تعامل و همکاري نزديکي را با اين سازمان دارند. علاوه بر اينکه در کنار اين مجموعه‌ها، دستگاه‌هاي دولتي نيز با سازمان تاکسيراني همکاري دارند.
وي با اشاره به اينکه تاکسيراني تهران به عنوان بزرگترين ناوگان حمل و نقل مسافر در ايران و خاورميانه محسوب مي‌شود گفت: اين سازمان تلاش مي‌کند نه تنها در تهران بلکه در سراسر کشور هم جريان‌ساز باشد و اخيرا نيز ساير شهرهاي ديگر نيز اقدام به برگزاري جشنواره‌هاي مشابهي در تهران کرد‌ه‌اند.
مديرعامل تاکسيراني تهران گفت: شناسايي تاکسيرانان برتر، تاکسي، علم و کارآفريني، تاکسي، سلامت و حفظ محيط زيست از ساير محورهاي در نظر گرفته شده براي جشنواره تاکسيراني هستند ضمن اينکه همزمان با اين جشنواره، اتوبوس‌هاي سلامت در سراسر شهر مستقر خواهند شد و تست‌هاي سلامت را از تاکسيرانان انجام خواهند داد.
وي همچنين به محور تاکسي، فرهنگ، هنر و رسانه در اين جشنواره اشاره کرد و گفت: يکي از برنامه‌هاي سازمان تاکسيراني توسعه کتاب در تاکسي است که در اين زمينه تمهيداتي براي امسال پيش‌بيني شده است.
قنادان در ادامه نشست خبري به سرفصل‌هاي اقدامات انجام شده از سوي اين سازمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اين سازمان در 3 محور اصلي در حوزه مدرن‌سازي خدمات، اقداماتي را انجام داده است و امسال نيز بنا داريم اين فرآيند ادامه پيدا کند.
مديرعامل تاکسيراني تهران گفت: يکي از خدماتي که در سال گذشته انجام شده است، راه‌اندازي سامانه خدمات در سرويس مدارس است که در سال تحصيلي 97 - 98 و با ابلاغ دستورالعمل وزير کشور و همچنين هماهنگي با وزارت آموزش و پرورش سازمانه سرويس مدارس راه‌اندازي شد و هم اينک بيش از 20 هزار سرويس مدارس تحت نظارت اين سامانه قرار دارند. در همين ارتباط برچسب‌هايي براي اين سرويس‌ها تهيه و تحويل شده است علاوه بر اينکه خانواده‌ها مي‌توانند با ورود به اين سامانه و درج پلاک خودرو مشخصات راننده سرويس مدرسه را رويت کنند.
قنادان گفت: در همين زمينه 440 پيمانکار سرويس مدارس ساماندهي شدند و نسبت به صدور پروانه تخصصي خود اقدام کردند.
مديرعامل تاکسيراني تهران ادامه داد: افزايش تعامل و همکاري با بخش خصوصي و همچنين خدمات اينترنتي و استارت‌آپ‌ها يکي ديگر از اقدامات سازمان تاکسيراني محسوب مي‌شود که طي سال گذشته تا به امروز به صورت ويژه در دستور کا قرار گرفته است و در مرحله نخست سازمان تاکسيراني با شرکت کارپينو وارد مذاکره و عقد قرارداد شد که در ادامه نيز از ساير تکنولوژي‌هاي فضاي استارت‌آپي استقبال شده است و در مرحله بعدي نيز استارتاپ بعدي کابين به سازمان تاکسيراني اضافه شده است.
وي در ادامه در ارتباط با ورود «الوپيک» به سازمان تاکسيراني و همکاري اين شرکت با اين مجموعه گفت: از هفته گذشته توافقات در اين ارتباط انجام و به پايان رسيد و به زودي سرويس اينترنتي اين مجموعه در تاکسي راه‌اندازي خواهد شد.
قنادان در ادامه به آخرين وضعيت افزايش کرايه‌هاي تاکسي در سال جاري اشاره کرد و گفت: اساسا محاسبات نرخ کرايه‌ها بر مبناي قيمت تمام شده انجام مي‌شود و در نهايت پيشنهاد افزايش کرايه‌ها طي فرآيندي و بر اساس لايحه‌اي از سوي شهرداري به شورا ارسال مي‌شود که اين فرآيند نيز سال گذشته از سوي شهرداري تهران انجام گرفت.
مديرعامل تاکسيراني تهران گفت: پس از ارسال اين لايحه به شوراي شهر تهران، افزايش کرايه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در نهايت افزايش کرايه‌ها بر اساس نرخ تورمي دولت به تصويب اعضاي شوراي شهر تهران رسيد که البته اين مصوبه به تاييد فرمانداري تهران نيز رسيده است.
وي با اشاره به اينکه در سال‌هاي اخير افزايش کرايه‌هاي تاکسي با تاخير انجام شده است گفت: سازمان تاکسيراني با توجه به شرايط تاکسيرانان معتقد است که کرايه‌هاي تاکسي نيز همانند افزايش حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان بايد از اوايل سال انجام بگيرد که البته اين موضوع هنوز اتفاق نيفتاده است و ما اميدواريم هر چه زودتر افزايش کرايه‌هاي تاکسي در سطح شهر تهران عملياتي شود.
قنادان گفت: البته در سال‌هاي گذشته نيز افزايش کرايه‌هاي تاکسي اواسط تابستان عملياتي مي‌شده است که علت‌هاي مختلفي براي اين موضوع وجود داشته است که يکي از مهمترين آنها بروکراسي‌هاي اداري و طولاني بودن اين فرايند بوده است که اميدواريم امسال اين اتفاق نيفتد.
مديرعامل تاکسيراني تهران با اشاره به اينکه در حال حاضر نامه‌نگاري‌ها و رايزني‌ها با دولت براي اعلام و استعلام تورم بخشي و رسمي صورت گرفته گفت: به محض اينکه دولت اين نرخ را اعلام کند، سازمان تاکسيراني نيز طي يک اطلاعيه رسمي و نصب برچسب‌هاي جديد اقدام به اخذ کرايه‌هاي جديد در سال 98 خواهد کرد.
وي تصريح کرد: در حال حاضر نمي‌توان زمان دقيقي براي اعلام و اخذ کرايه‌هاي جديد در سال 98 کرد و همه اين موارد منوط مي‌شود به اعلام رسمي دولت در خصوص تورم بخشي و تورم که اميدواريم هر چه زودتر دولت در اين بخش تورم را اعلام و سازمان تاکسيراني نيز فرآيند افزايش کرايه‌ها را انجام بدهد.
قنادان همچنين به توسعه پرداخت الکترونيکي کرايه‌هاي تاکسي اشاره کرد و گفت: اين موضوع نسبت به سال‌هاي گذشته بيشتر شده است و امسال نيز مورد توجه قرار دارد و يکي از بهترين روش‌ها براي پرداخت کرايه‌ها محسوب مي‌شود و هم اکنون بالغ بر 60 درصد از تاکسي‌ها نسبت به اين سامانه مجهز شده‌اند.
مديرعامل تاکسيراني تهران گفت: مسافران مي‌توانند از طريق موبايل و اسکن کد تصويري نسبت به پرداخت الکترونيکي کرايه تاکسي اقدام کنند. ضمن اينکه در سال جاري با کمک استارت‌آپ‌ها با فناوري بخش خصوصي بيش از 24 هزار خودرو تاکسي به اين امکانات تجهيز شده‌اند.
وي پرداخت الکترونيکي کرايه تاکسي را نيازمند فرهنگ‌سازي در کشور دانست و گفت: اميدواريم در سال‌هاي آينده تمام فرآيند پرداخت کرايه‌ها از طريق پرداخت الکترونيکي صورت بگيرد.
قنادان با اشاره به اينکه کوتاهي در اعلام افزايش کرايه‌هاي حمل و نقل منجر به تخلف مي‌شود گفت: اميدواريم هر چه زودتر نرخ کرايه‌هاي جديد تاکسي اعلام شود تا شاهد تخلفات کمتري در اين حوزه باشيم.
وي همچنين در ارتباط با خدمات در نظر گرفته شده براي تاکسيرانان گفت: توزيع لاستيک به نرخ دولتي براي تاکسيرانان از سال گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد و در  تهران بيش از 6 هزار حلقه لاستيک به تاکسيرانان عرضه شده است.
قنادان همچنين به توزيع لاستيک به خودروهاي ون اشاره کرد و گفت: اگر چه توزيع در اين بخش کمي با تاخير آغاز شد اما تلاش شد که اين تاخير جبران شود و هم اکنون توزيع لاستيک ون به رانندگان ادامه دارد.
مديرعامل تاکسيراني تهران به بيمه تکميلي رانندگان تاکسي اشاره کرد و گفت: بر اساس تمهيدات انديشيده شده تمامي تاکسيرانان به همراه خانواده‌هايشان تحت پوشش بيمه تکميلي قرار مي‌گيرند ضمن اينکه تمهيداتي براي بيمه تامين اجتماعي رانندگان تاکسي در نظر گرفته شده است.
وي افزود: متاسفانه در سال‌هاي گذشته مشکلاتي براي بيمه تامين اجتماعي رانندگان تاکسي و خانواده‌هايشان بوجود آمده بود که با پيگيري‌هاي صورت گرفته با مسئولان مربوطه امسال اين مشکل برطرف خواهد شد و مجددا اين افراد تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار مي‌گيرند که در اين بخش 50 درصد حق بيمه اين افراد توسط دولت و 50 درصد توسط شخص پرداخت مي‌شود.
قنادان در ارتباط با وضعيت ناوگان تاکسيراني در شهر تهران گفت:‌بيش از 27 خودرو تاکسي در تهران بالاي 10 سال سن دارند و اين خودروها در واقع فرسوده محسوب مي‌شوند علاوه بر اينکه 7 هزار ناوگان ون در تهران وجود دارد که همگي آنها بالاي سن 10 سال قرار دارند و در واقع آنها نيز جزو خودروهاي فرسوده محسوب مي‌شوند.
وي گفت: در سال گذشته با توجه به پيگيري‌هاي صورت گرفته تنها 200 خودرو ون نوسازي شدند که اميدواريم با عنايت خودروسازان و فراهم شدن شرايط بتوانيم نوسازي تاکسي‌ها از جمله ون‌ها را در دستور کار قرار دهيم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تاکسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رویداد «ایران اکسپو» از امروز ۸ اردیبهشت‌ آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت میزبان بیش از ۲۰۰۰ نفر از ۸۰ کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی خواهد بود. در همین راستا اما نهادهای ذی‌صلاح دستور لغو کنسرت‌های موسیقی که قرار بود از ۶ تا ۱۲ اردیبهشت در دو سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و اسپیناس پالاس برگزار شوند را صادر کرده‌اند و بدین ترتیب برگزاری این کنسرت‌ها به تاریخ دیگری موکول شده‌ است.

کنسرت‌هایی که لغو شده‌اند شامل کنسرت‌های مهدی احمدوند پنجشنبه ۶ اردیبهشت، فرزاد فرزین جمعه ۷ اردیبهشت (اسپیناس پالاس)، معین زندی دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، امید حاجیلی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت، کنسرت گرشا رضایی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت می‌شوند؛ البته اجرای ناصر زینلی که قرار بود چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در اسپیناس پالاس برگزار شود، هنوز در وضعیت بلیت‌فروشی قرار دارد و مشخص نیست که برگزاری آن لغو می‌شود یا خیر!

به گزارش ایسنا، زمانی که خبر لغو یک کنسرت موسیقی منتشر می‌شود، شاید اولین مقوله‌ای که به ذهن متبادر شود بحث احترام به مخاطب است؛ زیرا زمانی که یک هنرمند یا گروه موسیقی خبر برگزاری کنسرت خود را اعلام می‌کند، طرفداران او برای حضور در کنسرت برنامه‌ریزی و هزینه می‌کنند. گاه این برنامه‌ریزی‌ها برای حضور در یک کنسرت وقت و هزینه زیادی را می‌طلبد؛ چراکه به هر حال مخاطب باید چند ساعتی را برای حضور در یک کنسرت در نظر بگیرد و خرید بلیت‌ها حتی برای یک نفر هم هزینه سنگینی به همراه دارد.

با این وجود بارها شاهد بوده‌ایم که کنسرت‌های موسیقی پس از بلیت‌فروشی و در حالی که در چند قدمی برگزاری بوده‌اند، لغو شده‌اند؛ گویی که وقت و پول مردم هیچ ارزشی نداشته باشد.

برگزاری «ایران‌اکسپو» نیز رویدادی نیست که همین هفته پیش برای برگزاری آن تصمیم گرفته شده باشد که بخواهند کمتر از یک هفته مانده به برگزاری، کنسرت‌های دو سالن اسپیناس پالاس و میلاد نمایشگاه را لغو کنند. درحقیقت زمانی که قرار است بیش از ۲هزار نفر آن هم از ۸۰ کشور جهان در یک رویداد شرکت کنند، برگزارکنندگان باید همه جوانب از محل اقامت این افراد تا ایجاد ترافیک در محل برگزاری و اطراف آن را در نظر بگیرند که نخواهند دقیقه ۹۰ پول و زمان مردم را به هیچ بشمارند و به راحتی و بدون اینکه گویا اهمیتی داشته باشد، ۵ کنسرت را لغو کنند!

اما این در حالی است که کنسرت ناصر زینلی که قرار است ۱۲ اردیبهشت برگزار شود، در حال بلیت‌فروشی است؛ اگرچه که این روز مصادف است با روز آخر «ایران اکسپو» و از آنجایی که هتل اسپیناس در محدوده برگزاری این رویداد قرار دارد و احتمالا محل اقامت تعدادی از میهمانان باشد، با هجوم مخاطبان کنسرت به سالن و با وجود فعال بودن اکسپو، ترافیک سنگینی در آن محدوده ایجاد خواهد شد. از طرفی مشخص نیست که چرا وقتی که اعلام شده تمامی کنسرت‌های دو سالن اسپیناس پالاس و میلاد نمایشگاه تا روز ۱۲ اردیبهشت باید لغو شوند، چرا این کنسرت هنوز بلیت‌فروشی می‌کند؟!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900224

دیگر خبرها

  • برگزاری هفته هفتم اسب دوانی در یزد
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  •  واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط تاکسی
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند