Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بوشهر- ايرنا- مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان بوشهر گفت: سال گذشته 2 هزارو و2472 ميليارد ريال تسهيلات در بخش خانگي، فراگير و روستايي به متقاضيان اشتغال دراين استان پرداخت شده است.

به گزارش ايرنا، حميد رضا پناه روز دوشنبه به مناسبت 11 ارديبهشت هفته کار و کارگر در جمع خبرنگاران افزود: با پرداخت اين ميزان تسهيلات سال گذشته پنج هزارو 585 شغل در استان بوشهر ايجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: ازاين ميزان تسهيلات 200 ميليارد ريال مصوب مشاغل خانگي است که 180 ميليارد ريال آن ابلاغ و 93 درصد پرداخت شده است.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي ادامه داد: از مجموع تسهيلات پرداختي يکهزار و 918 ميليارد ريال در بخش کارآفريني و اشتغال روستايي و 374 ميليارد ريال مربوط به اشتغال فراگير است.
وي گفت: در زمينه حل اختلاف و مراجع تشخيص تلاش شده خدمات در کمترين زمان به افراد ارائه شود برهمين اساس سال گذشته در مراجع تشخيص ازمجموع 2 هزار و 485 دادخواست 42 درصد منجر به سازش شد.
پناه يادآور شد: در زمان حاضر 2 هزار و 400 نفر در استان بوشهر بيمه بيکاري دريافت مي‌ کنند.
وي گفت: کارگران جهاد گران خط مقدم توليد هستند و بدون آنها استقلال اقتصادي و توليد در جامعه محقق نمي شود.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان بوشهر افزود: با احداث هفت ساختمان اداري در سال گذشته امروز تنها يک شهرستان استان فاقد ساختمان ملکي است که تلاش مي شود تا سال 99 تامين شود.
وي يادآور شد: در زمان حاضر هفت پروژه ورزشي در بخش کارگري در شهرستان هاي دشتستان، دير، تنگستان، دشتي، گناوه و بوشهر در دست اجراست که پيش بيني مي شود تا سال 99 به بهره برداري برسند.
پناه اضافه کرد: سال گذشته 10 هزار بازرسي دراستان بوشهر براي صيانت از حقوق کارگران انجام شده است.
وي افزود: 40 درصد فعاليت ها بايد داراي حوادث باشد اما سال گذشته ميزان حوادث در فضاي کارگري در استان بوشهر22 درصد بود.
رئيس کانون شوراي اسلامي کار استان بوشهر گفت: نبود امنيت شغلي و وجود قراردادهاي موقت کار از جمله مشکلات صنفي کارگران است.
عباس قاسمي منش افزود: با وجود صنايع بزرگ موجود در استان بوشهر اما 95 درصد نيروهاي کارگر استان بوشهر داراي قرارداد موقت کار هستند و هيچ امنيت شغلي ندارند.
وي بيان کرد: استفاده شرکت ها از نيروهاي بازنشسته به دليل مجبور نبودن به پرداخت حق بيمه از ديگر مشکلاتي است که باعث شده نيروهاي جوان استان بيکاربمانند.
وي بر ضرورت به روز شدن آموزش هاي کارگران و تقويت آموزش هاي فني و حرفه اي در استان تاکيد کرد.
قاسمي منش اضافه کرد: بخش درمان به عنوان ويترين سازمان تامين اجتماعي است با وجود پرداخت حق بيمه اما کمبودهاي زيادي در اين بخش وجود دارد و خدمات ارائه شده در اين بخش مناسب نيست.
وي اظهار داشت: تا زماني که مشکلات جامعه کارگري و معيشتي اين قشر برطرف نشود روحيه اي وجود ندارد که بتوانند از فضاهاي ورزشي و ساير موارد ديگر استفاده کنند.
قاسمي منش گفت: به دليل نبود بازار کار مناسب با وجود تاسيسات عظيم نفت و گاز در استان بوشهر نيروي جوان با اطمينان از آموزش هاي فني و حرفه اي استقبال نمي کند.
6047/6043
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر

ابوالحسن عالی در توضیح این خبر به ایسنا گفت: این پروژه با 500 میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده که از این میزان 80 میلیارد ریال در پروژه هزینه شده است.

وی بیان کرد: پروژه مخزن 2 هزارمترمکعبی ذخیره آب در بندر امام حسن به همراه تاسیسات جانبی در دست اجراست که پیش‌بینی شده در صورت تحقق اعتبارات مصوب دهه فجر امسال وارد مدار بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: پروژه احداث مخزن یکی از رویکردهای اصلی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر برای تامین آب شرب پایدار است که این مهم تاکنون در مناطق مختلف استان عملیاتی شده است.

 عالی افزود: مخازن ذخیره آب کمک می‌کند تا در صورت قطع آب شبکه اختلالی در روند توزیع آب در بین مشترکان صورت نگیرد.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی