Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوزستان_ اولین جلسه شورای سلامت اهواز با بررسی مشکلات بهداشتی آب و رفع سرریز فاضلاب در شهر پس از وقوع سیل، تشکیل شد.

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛  مجیدصالحی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز در جلسه شورای سلامت، بررسی عوارض سیل و خسارت هایی که به شهر اهواز و روستاهای تابعه، با بیان اینکه  ۱۸ هزار میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت های سیل به استان انجام شده است، گفت: در این حادثه بازار شایعات داغ بود و حوزه سلامت نیز مستثنی نبود، اما بیماری ها قابل کنترل بود و به آن شکلی که اخبار در فضای مجازی دست به دست می شد وضعیت بحرانی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات آبفا نباید در حد مسکن باشد

وی با اشاره به عدم وجود مشکل در آب آشامیدنی کنونی مردم، عنوان کرد: سیل از همه جا عبور می کند و آب آن حامل انواع باکتری هاست که باید برای پاکسازی آن تمهیدات ویژه تری صورت بگیرد، دهیاری و بخشداری ها نیز می بایست آهک پاشی را مد نظر قرار بگیرند.

صالحی ادامه داد: در روزهای اخیر و بالا رفتن دبی رودخانه که منجر به سرریز شدن فاضلاب در سطح شهر شد دچار مشکلاتی شدیم اما با کمک استان های معین سیل زدگان، اقداماتی صورت گرفت وطبق الویت ها مشکلات مناطق درگیر سرریز فاضلاب برطرف شد، اما این چاره اساسی کار نیست و وضعیت فاضلاب اهواز نگران کننده است. بعضی از محلات تاکنون نیز به ما اطلاع رسانی می کنند و کماکان نگرانی سرریز فاضلاب هنوز وجود دارد و نباید این موضوع نادیده گرفته شود.

 بی برنامگی ها ادامه دار باشد، سرریز فاضلاب به ۱۰۹ نقطه می رسد 

اردشیر شاه محمدی، معاون بهره برداری آبفا اهواز بیان کرد: بیشتر از سیل عوارض سیل شهر را درگیر کرد و اقدامات آبفا موقتی بود لذا نیاز تا مشکلات فاضلاب اهواز اساسی رفع شود.

وی افزود: تصفیه خانه شرق اهواز سال گذشته انجام شد اما هنوز هم شاهد ورود فاضلاب به رودخانه هستیم و این یک تهدید است. این بی برنامگی ها دلایل مختلف سیاسی و انواع جنبه ها را دارد که منجر شده ما تاکنون مشکلات عدیده فاضلاب را حل نکنیم.

شاه محمدی یکی از مشکلات آبفا را نبود اعتبار دانست و چنین مطرح کرد: در بسیاری از محلات اهواز شبکه انشعاب فاضلاب کشیدیم اما یک حق انشعاب دریافت نکردیم، دو فاینانس گرفتیم اما اجرا نشدند که اگر انجام بپذیرند مشکلات ما تا ۸۰ درصد حل شدنی هستند. اگر از سال گذشته که طرح افتتاح شد همه مراحل به خوبی طی می شد، سیل در اهواز چنین ما را گرفتار نمی کرد.

معاون بهره برداری آبفا اهواز با بیان اینکه ۳۰ ایستگاه پمپاژ و ۴۰ کلکتور داریم اما پروژه ها به دلیل کمبود اعتبار و مجوز کار، متوقف مانده اند، تصریح کرد: ۵۶ نقطه در مناطق اهواز ریزش فاضلاب داشتیم که این مورد نسبت به سال های گذشته با وجود سیل ده برابر شده، اگر جلوگیری نشود این مشکل به ۱۰۰ نقطه می رسد.

سوداگران با تصمیم عجولانه به میدان تروبار اهواز آسیب رساندند

علیرضا عالی پور، معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز نیز در ادامه این جلسه گفت:  در روزهای آینده ۴۰ پمپ سطحی را برای جمع آوری آب های سطحی وارد می کنیم، تا وضعیت را در شهر بهبود ببخشیم.

وی افزود: میدان تره بار کیانشهر اهواز  از مهمات و الویت های ما بود زیرا معیشت بسیاری از مردم از قبل آن می گذشت و نباید آسیب می دید، اما متاسفانه عده ای سوداگر که قصد فروش اموال خود را در شیبان داشتند آب را به سمت پارکینگ فولاد هدایت دادند که تصمیم عجولانه ای بود.

مرکز دامپزشکی اهواز نیز در پایان جلسه از عدم  وجود مشکل بیماری در دام ها بعد از وقوع سیل خبر داد که توسط استان های معین واکسیناسیون شده اند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرریز فاضلاب سیل سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی به همراه جمعی از قضات و معاونان خود، در دومین برنامه هفتگی دیدار با زندانیان ضمن گفتگو با ۱۵ مددجو آقا و خانم زندان سپیدار اهواز، مسائل و مشکلات مطرح شده را استماع و برای پیگیری و رفع آنها دستورات لازم را صادر کردند.

در این دیدار رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، یکی از برنامه‌های عملیاتی و راهبردی این معاونت در سال ۱۴۰۳ را حضور در زندان‌های استان عنوان کرد و اظهار داشت: براساس برنامه‌های عملیاتی و سند تحول و تعالی قضایی، پیگیری، رفع مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در اولویت دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: از اقدامات بسیار مهم و مؤثر توسعه حل اختلاف خوزستان در سال گذشته، گسترش شعب تخصصی شورای حل اختلاف ویژه زندانیان و راه اندازی کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و اداره کل زندان‌های استان می‌باشد که در آزادی تعداد زیادی از زندانیان ثمرات و نتایج بسیاری خوبی داشته است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: اگر ما بتوانیم شرایط بخشش یک نفر را فراهم کنیم در ظاهر یک انسان را نجات و در واقع یک خانواده و در سطح کلان‌تر یک جامعه را نجات داده‌ایم که اثرات بسیار ماندگاری دارد.

 این مقام قضایی در ادامه بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی به ویژه فعال سازی شورای‌های حل اختلاف را بر گسترش صلح و سازش بین مردم به منظور استمرار رویکرد حبس زدایی و جلوگیری از ورود افراد به زندان در موارد غیر ضروری را خواستار شد.

احمد رضا آزاده رئیس زندان سپیدار اهواز نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رویکرد اثرگذار معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان در کاهش جمعیت زندانیان استان و پیگیری مشکلات آنان، بر لزوم گسترش همکاری و تعامل سازنده سازمان زندان‌ها و شورای حل اختلاف در جهت تحقق اهداف قوه قضاییه تاکید کرد.

او گفت: قطعاً بازدید از زندان و دیدار با مددجویان ثمرات بسیاری خواهد داشت و زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان را فراهم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تیم تراکتور امروز در اهواز به میدان می‌رود
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج/ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است