Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- مديرکل امور عشايري استان سمنان گفت: يک هزار و 500 کيلومتر از ايل راه هاي سيل زده استان تا آغاز کوچ بهاره عشاير بازسازي و بازگشايي مي شود.

حميدرضا حسيني روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: 2 هزار و 250 کيلومتر راه عشايري اصلي در سمنان وجود دارد که بارش هاي اخير و سيل در هفته هاي اخير به 60 تا 100 درصد از يک هزار و 500 کيلومتر از ايل راه هاي استان خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: اکنون در مناطق پايين دستي ايل راه هاي سيل زده شهرستان مهديشهر عمليات بازسازي در دست اجرا است و عمليات نوسازي ايل راه هاي شهرستان هاي شاهرود و ميامي هم به زودي انجام مي شود.
مديرکل امور عشايري استان سمنان گفت: معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري سمنان براي کمک به بازسازي ايل راه هاي استان طرح هايي ارائه داد که اميدواريم اين برنامه ها با تخصيص اعتبار تا 45 روز آينده عملياتي شود.
حسيني اضافه کرد: با توجه به افزايش بارش ها و افزايش علوفه در مناطق قشلاقي برنامه کوچ بهاره عشاير استان در سال جاري با يک ماه تاخير نسبت به سال هاي گذشته در اواسط خرداد انجام مي شود.
وي تصريح کرد: براي سال 98 قير رايانه اي براي بازسازي ايل راه هاي عشايري استان سمنان اعطا مي شود که با اجراي اين طرح عمليات بازسازي 2 هزار و 250 کيلومتر راه اصلي در اين بخش آغاز مي شود.
مديرکل امور عشايري استان سمنان گفت: در سال گذشته بيش از هفت ميليارد ريال براي بازسازي ايل راه هاي استان اعتبار هزينه شد.
به گزارش ايرنا، استان سمنان چهار هزار و 200 کيلومتر راه اصلي و فرعي عشايري دارد، عشاير استان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بيش از 14 هزار و 400 نفر جمعيت، شامل 74 طايفه، 1.07 درصد از جمعيت عشايري کشور را شامل مي شوند، اين عشاير که هشت و 2 دهم درصد جمعيت استان سمنان را تشکيل مي دهند، بيش از يک ميليون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگين دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بيش از سه هزار و 600 ميليارد ريال توليد مي کنند.
7339/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ واژگونی کامیون در کیلومتر ۵۵ محور دامغان - سمنان یک مصدوم، واژگونی کامیون در کیلومتر ۱ محور گرمسار به آرادان یک مصدوم، تصادف پژو ۲۰۷ با پژو RD در کیلومتر ۷۴ محور دامغان - سمنان ۴ مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۵۰ محور فولادمحله - دامغان  یک مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۶۹ محور سرخه - آرادان یک مصدوم، واژگونی موتورسیکلت در میدام امام علی ایوانکی  ۲ مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۶۰ محور دامغان - سمنان  ۲ مصدوم، واژگونی پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۱۵ محور میامی به شاهرود  ۴ مصدوم، واژگونی سمند در کیلومتر ۶۳ محور میامی به سبزوار یک مصدوم، انحراف از جاده سمند و برخورد با تپه در کیلومتر ۱۶ محور آرادان به سرخه۳ مصدوم، واژگونی پراید در کیلومتر ۴ محور ایوانکی - آبسرد ۳ مصدوم، واژگونی موتور سیکلت در کیلومتر ۸ محور فولاد محله به دامغان ۲ مصدوم  و واژگونی پراید در محور گرمسار به ایوانکی؛ کیلومتر ۱۱ فرعی بنکوه ۲ مصدوم بر جای گذاشت .

دیگر خبرها

  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد