Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:42:25 GMT

فرماندار مراغه: تکریم خانواده های شهدا رسالت مسئولان است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۴۳۹۱

فرماندار مراغه: تکریم خانواده های شهدا رسالت مسئولان است

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با تاکید بر جایگاه معنوی شهدا در جامعه گفت: ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و تکریم خانواده های آنان رسالت مردم و مسئولان است.

به گزارش ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان مراغه افزود: خانواده های شهدا و ایثارگران، حق بزرگی بر گردن جامعه دارند از این رو شایسته تجلیل و تکریم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شهدا با تقدیم جان خویش، توانستند از ارزش ها و آرمان های متعالی اسلامی و انقلابی این مرز و بوم در برابر تهدیدات و توطئه های دشمنان صیانت کنند.
وی اضافه کرد: خانواده های شهدا نیز با تربیت و پرورش فرزندان برومند خود با تاسی به فرهنگ اسلامی و ایثار و شهادت، نقش موثر و مهمی در شکل گیری و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت داشته و در اجر عظیم شهادت سهیم هستند.
شکری گفت: خانواده های جانبازان نیز به عنوان خانواد های ایثارگر جامعه با تحمل مصائب و مشکلات بسیار، دین خود به اسلام و انقلاب را ادا کرده و حق بزرگی بر گردن مردم و مسئولان دارند.
وی افزود: جانبازان شهدای زنده ای هستند که دوشادوش شهدا در جبهه های حق علیه باطل، ایثار و جهاد کردند و اکنون نیز مایه برکت جامعه هستند.
وی با تاکید بر لزوم رسیدگی و رفع مشکلات خانواده های جانبازان و ایثارگران اضافه کرد: رفع دغدغه های این قشر ایثارگر باید اولویت کاری مدیران بنیاد شهید و سایر دستگاه ها باشد.
به گزارش ایرنا، در این بازدید، مسئولان شهرستانی با خانواده های شهیدان محسن و ابراهیم اقبالی، هاشم هاشمیان و محمد حسن غفاری مقدم و نصیر احمدی اقدم و اسماعیل اسدی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس دیدار کردند.
شهرستان مراغه بیش از یک هزار و 400 شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.
این شهرستان با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهدا جانبازان مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

ایسنا/گیلان مدیرکل منابع طبیعی گیلان، حفاظت از انفال را مهمترین رسالت هر جنگلبان دانست و متذکر شد: همه جنگلبانان خودشان را در قبال خون شهدای انفال مسئول می دانند.

سید مازیار رضوی امروز، ۶ اردیبهشت ماه در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت شهید «ناصر پیروی» و یادواره شهدای انفال و جان نثاران منابع طبیعی استان گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهدا صادقانه و خالصانه در راه خدا قدم برداشتند و آسمانی شدند.

وی یاد و خاطره شهیدان «ناصر پیروی» و «رشید غفاری»، شهدای انفال استان گیلان را زنده نگه داشت و افزود: شهدای انفال در راه حفظ منابع طبیعی جان خودشان را نثار کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه شهدا با خدا معامله کردند و از جان عزیزشان گذشتند، تصریح کرد: از شهدا درس گذشت و ایثار و مردانگی را یاد می گیریم.

رضوی با اشاره به سابقه همکاری خود با شهید پیروی، خاطرنشان کرد: شهید پیروی در کنار نظم و انضباط اداری، همواره به همکاران احترام می گذاشت و از آنان حمایت می کرد.

وی با بیان اینکه شهید پیروی برای مقابله با آتش سوزی جنگل ها و جلوگیری از قاچاق قرق بانی را راه انداخت و جنگل های منطقه تالش و رضوانشهر را آرام کرد، ادامه داد: شهید غفاری نیز از شهدای مظلوم انفال است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان حفاظت از انفال را مهمترین رسالت هر جنگلبان دانست و متذکر شد: همه جنگلبانان خودشان را در قبال خون شهدای انفال مسئول می دانند و لذا باید بیش از پیش برای حفاظت از این ودیعه الهی تلاش کنیم.

جنگلبانی؛ عبادتی زیبا و ماندگار

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز، شهید پیروی را افتخار گیلان دانست و اظهار کرد: شهید پیروی نقطه عطفی را در عرصه حفاظت از انفال ایجاد کرد.

وی جنگلبانان را جان نثاران منابع طبیعی دانست و افزود: علاوه بر شهدا، شاهد ایثار و از خود گذشتگی خانواده های معظم آنان نیز هستیم که از حق خودشان برای مانایی نظام مقدس جمهوری اسلامی گذشتند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان منابع طبیعی را مایه حیات انسان دانست و یادآور شد: منابع طبیعی عطیه خداوندی بوده و لذا شهدای انفال برای حفاظت از بیت المال جان خود را فدا کردند.

وی جنگلبانی را عبادتی زیبا و ماندگار دانست و تاکید کرد: استان گیلان هشت هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده و لذا در هفته منابع طبیعی هشت هزار نهال به یاد شهدای گیلان غرس شد و این حرکت زیبا ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نظام استکبار با همه توان به میدان آمده تا به جمهوری اسلامی خدشه وارد کند، گفت: دشمنان مرد میدان جنگ سخت نیستند و لذا سرداران و فرماندهان ما را ناجوانمردانه شهید می کنند، اما دوران بزن و در رو تمام شده و دشمنان باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، به ایستادگی تمام قد نظام اسلامی در برابر دنیای کفر اشاره کرد و افزود: سازمان های بین المللی در مقابل جنایت و نسل کشی رژیم صهیونیستی موضع گیری نکردند، اما سربازان نظام اسلامی از همین سرزمین به قلب استکبار یعنی رژیم منحوس و پلید صهیونیستی حمله کردند و به آنان درس عبرت دادند.

داوطلب، گیلان را استان اولین ها دانست و با بیان اینکه شهید سید یونس رودباری اولین شهید نهضت انقلاب است، اضافه کرد: مردم گیلان در ۸ دی سند ولایتمداری خودشان را امضا کردند؛ گیلانی ها در همه عرصه ها شهید تقدیم کرده اند و استاندار و وزیر شهید داریم و لذا شهید پیروی به عنوان شهید انفال سند سربازی و ولایتمداری ماست.

حجت الاسلام والمسلمین علائیان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز در این مراسم، شهادت را به مثابه آگاهی دانست و اظهار کرد: شهدا زنده هستند و بر اعمال ما نظارت می کنند.

وی دنیا را غیر واقعی و مجاز دانست و افزود: شهادت واقعی ترین معنای زندگی است و همه ما در برابر شهدا و خانواده های معظم آنان مسئولیت داریم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی، خدمت به خلق را بالاترین عبادت دانست و خاطرنشان کرد: شهدای مظلوم مدافع انفال راه خدمت را انتخاب کردند و شهادت نصیبشان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند