Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- تحقيق و تفحص ازسفرهاي نمايندگان به خارج ازکشور، ضرورت اقداماتي براي کنترل گراني، پرداخت سريع خسارات به مردم سيل زده، افزايش حقوق کارمندان طبق قانون، پرداخت مطالبات فرهنگيان و تلاش وزارت ارتباطات براي اجراي سند 2030 از مهم ترين محورهاي تذکرهاي نمايندگان به مسولان بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، محمدعلي پور مختار نماينده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز - دوشنبه - در تذکر شفاهي خطاب به هيات رييسه مجلس، گفت: خواستار کنترل سفرهاي غيرضرور و بي اثر نمايندگان هستم، تحقيق و تفحصي در اين خصوص به هيات رييسه ارائه شد که تاکنون اجرايي نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در تذکر ديگري افزود: تذکر دوم بنده نسبت به ورود و خروج بدون ثبت اعضاي هيات رييسه مجلس است که نمايندگان با آنها کار دارند ولي در مجلس حضور ندارند.
مسعود پزشکيان نايب رييس مجلس که رياست ساعاتي از جلسه علني را بر عهده داشت، گفت: سفرهاي خارجي نمايندگان نسبت به سال گذشته به يک سوم کاهش يافته، پيگيري مي‌کنيم که کمتر شود.
** رييس جمهوري درباره گراني ها اقدام عاجلي کند
محمدمهدي زاهدي نماينده مردم کرمان در مجلس شوراي اسلامي هم در تذکر شفاهي اظهارداشت:‌ وضعيت معيشتي مردم در وضعيت ناهنجاري است بنابراين رييس‌جمهوري و دولت بايد اقدام عاجلي را درباره گراني‌ها به خصوص در خصوص بازنشستگان و ارائه بسته‌هاي حمايتي کنند.
وي افزود: در چند روز گذشته که از مناطق راور و کرمان بازديد داشتم در بخش شهداد خسارت‌هاي بسيار جدي در اثر سيلاب به زيرساخت‌ها وارد شده است که در يکي از اين راه‌ها 30 کيلومتر از اين مسير تخريب و منجر به قطع شدن مسير ارتباطي شده است.
نماينده مردم کرمان در مجلس شوراي اسلامي گفت:‌ وزارت راه و شهرسازي بايد هر چه سريع‌تر نسبت به ترميم و بازسازي جاده‌هاي استان کرمان اقدام کند.
زاهدي يادآور شد:‌در سيل اخير در کرمان و راور به ويژه در روستاهاي اين حوزه آسيب‌هاي جدي به منازل مسکوني، مزارع، باغات و قنات‌ها وارد شده که مي‌طلبد بنياد مسکن نسبت به ترميم آنها اقدام کند و وزارت جهاد کشاورزي هم نسبت به کمک و جبران خسارت وارده و احياي قنوات اقدام لازم را داشته باشد.
**عدم حضور نمايندگان حوزه انتخابيه سيل زده مشخص شود
همچنين عباس گودرزي نماينده مردم بروجرد در تذکر شفاهي خود گفت: به نظر من عده‌اي تلاش دارند تا بين مردم و حاکميت فاصله ايجاد کنند، عده اي که بايد پاسخگو باشند به جاي پاسخگويي، مسوولاني که در ميان مردم به دنبال مطالبات آنها هستند را متهم به حرکت پوپوليستي مي‌کنند.
وي افزود: بايد مشخص شود در ايام تعطيلات نوروز مسئولاني که در حوزه انتخابيه شأن سيلاب بوده کجا بودند، نماينده‌اي که در تعطيلات نوروز در حوزه انتخابيه اش حضور نداشته بايد مشخص شود، اگر سفر خارج بوده بايد مشخص شود در چه راستايي اين سفر انجام شده است؟
اين نماينده مردم در مجلس دهم يادآورشد: با نظارت بالگردي نمي‌توان مشکلات مردم را حل کرد، بايد در گل و لاي پلدختر رفت و مصيبت مردم را درک کرد، مسوولان بايد يک بار کت و شلوار خود را دربياورند و در داخل ميدان بيايند تا بتوانند مشکلات مردم را درک کنند.
گودرزي از هيات رييسه مجلس خواست که اعلام کند که نمايندگان حوزه‌هاي انتخابيه سيلابي در چه سفرهايي حضور داشتند.
** پرداخت خسارت هاي سيل هرچه سريع تر انجام شود
محمد حسيني نماينده مردم تفرش در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي خطاب به دولت گفت: پرداخت خسارت‌هاي سيل بايد هرچه سريع‌تر انجام شود چرا که احکام و قوانين بالادستي دولت را مجبور کرده است که اقدامات عاجلي را در اين باره داشته باشد.
وي در تذکر ديگري به وزير ارتباطات افزود: کارگزاران دفاتر مخابراتي و روستايي به ويژه دفاتر حاضر در شهرستان‌هاي تفرش، آشتيان و فراهان تعيين تکليف شود.
نماينده مردم تفرش در تذکر ديگري خطاب به رييس‌جمهوري و رييس سازمان برنامه و بودجه گفت: عملياتي کردن قوانين بودجه سال 98 به ويژه در خصوص وام‌هاي زير 100 ميليون تومان بايد هر چه سريع‌‌تر اجرايي شود چرا که اين کار مي‌تواند مشکلات عديده بدهکاران را کم کند.
** افزايش حقوق کارمندان طبق قانون افزايش پيدا کند
عليرضا سليمي نماينده مردم محلات هم در تذکر شفاهي خطاب به رييس جمهوري گفت: آقاي رييس جمهوري فراموش نکنيد که قول داديد آنچنان رونقي ايجاد کنيد که مردم نيازي به يارانه نداشته باشند، قول داديد عزت را به پاسپورت ايراني بازگردانيد. قول داديد از جوانان استفاده کنيد، ببينيد کابينه شما نسبت به قبل پيرتر شده يا جوان‌تر.
وي افزود: قول داديد تورم را کنترل کنيد، ميزان را جيب مردم اعلام کرديد، ببينيد جيب مردم چه مي‌گويد؟ قول داديد نقدينگي را کنترل کنيد و فرموديد منشأ تورم نقدينگي حاصل از مسکن مهر است، آيا مي‌دانيد نقدينگي در دولت شما 4 برابر شده است و 400 هزار ميليارد به يک تريليون و 700 ميليارد ريال تبديل شده است.
سليمي ادامه داد: قول داديد مسکن اجتماعي ايجاد مي‌کنيد، مسکن اجتماعي را کجا ساخته ايد؟ نشان دهيد؛ فراموش نکنيد قول داديد فرهنگ و اقتصاد را به مردم واگذار کنيد، چه کرديد؟ افزايش حقوق کارمندان چه شد در حالي که بايد حقوق کارمندان را طبق قانون افزايش دهيد.
** با جلسه غيرعلني مشکلي حل نمي شود
محمدرضا صباغيان نماينده مردم مهريز در مجلس در تذکر شفاهي نسبت به عدم برگزاري جلسه غير علني در مورد مشکلات معيشتي و اقتصادي مردم انتقاد کرد.
مسعود پزشکيان نايب رييس مجلس در پاسخ به اين تذکر گفت: مجلس براي بررسي اين موضوع جلسه غير علني برگزار کرده و شما به جاي اين که اين گونه مسايل را از پشت تريبون اعلام کنيد به کميسيون هاي مربوطه طرحي داريد ارجاع دهيد تا بررسي شود با جلسه غيرعلني که مشکلي حل نمي شود.
** تذکرات کتبي نمايندگان به مسئولان اجرايي کشور
خديجه ربيعي،‌علي اصغر يوسف نژاد و ناهيد تاج‌الدين نمايندگان بروجن، ساري و اصفهان در تذکري به وزير آموزش و پرورش خواستار تسريع در پرداخت مطالبات فرهنگيان شدند.
ناهيد تاج‌الدين نماينده مردم اصفهان در تذکري به وزيران اقتصاد و صنعت خواستار جلوگيري از واگذاري شرکت سرمايه‌گذاري صنايع شيميايي ايران شد.
حسينعلي حاجي دليگاني، علي اصغر يوسف نژاد و اکبر رنجبرزاده نمايندگان شاهين‌شهر، ساري و اسدآباد به وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي درباره پوشش بيمه زنان خانه‌دار و قاليباف جهت حمايت از زنان به عنوان رکن خانواده و توسعه صنايع دستي و جامعه زنان يک ضرورت است تذکر دادند.
نصرالله پژمانفر نماينده مردم مشهد به وزير ارتباطات درباره نشست اخير اجلاس جهاني سران درخصوص جامعه اطلاعاتي براي اجراي سند 2030 در ايران خبر داده‌ايد، چرا اين وزارتخانه خلاف نظر رهبر معظم انقلاب و دولت مبني بر دستور توقف اجراي سند 2030 عمل مي‌کند؟ تذکر داد.
بيت‌الله عبداللهي نماينده مردم اهر در تذکري از رييس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواست دستور فرماييد با توجه به گراني‌هاي اخير افزايش حقوق سال 98 در مورد کارگران، کارکنان و بازنشستگان سريعا عملي کند.
محمد قمي نماينده مردم پاکدشت در تذکري به رييس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهوري‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواستار جلوگيري از تبعيض‌هاي ناروا و رعايت عدالت در کشور شد و در تذکري به وزير صنعت خواستار جلوگيري از تعطيلي واحدهاي صنعتي و افزايش بيکاري شد و در تذکري به وزير آموزش و پرورش خواستار تعيين تکليف معلمين قراردادي و شرکتي و پرداخت معوقات معلمين شد.
جبار کوچکي‌نژاد نماينده مردم رشت هم در تذکري به رييس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که چرا به وضعيت استخدامي نيروهاي شاغل در دستگاه‌هاي اجرايي و شرکت‌هاي وابسته رسيدگي نمي‌شود.
سلام اميني و اکبر رنجبرزاده نمايندگان ايلام و اسدآباد به رييس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در رابطه با پايين بودن نرخ خريد تضميني گندم و تعلل مسئولان در رابطه با جمع‌آوري محصولات کشاورزي تذکر دادند که نرخ جهاني گندم 2700 تومان به ازاي هر کيلوگرم است، در ايران اين مقدار 1700 تومان پيش‌بيني شده است که ضرورت دارد اين ميزان به بالاي 2200 تومان برسد.
عليرضا رحيمي نماينده مردم تهران در تذکري به وزير دادگستري ضرورت اقدام قضايي نسبت به سوءاستفاده از نام و تخريب هلال احمر توسط برخي گروه‌ها و اشخاص و ايجاد شائبه عليه کشور در افکار عمومي را متذکر شد.
سيام**1058** 1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند

پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان در گفت و گوبا باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس گفت:بنده به عنوان یک فعال سیاسی از مردم کشور تقاضا می‌کنم که با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات نمایندگان را با قدرت راهی خانه ملت کنند تا آنها بتوانند حقوق مردم را قاطعانه پیگیری کنند.

وی افزود: انتخاب همه افرادی که وارد مجلس می‌شوند اهمیت بسزایی دارد چرا که با یک رأی وکلای ملت یه لایحه تصویب و یا یک وزیر استیضاح می‌شود. 

سروری ادامه داد: فرد فرد نمایندگان این توانایی را دارند که سرنوشت بودجه ساليانه را رقم بزنند لذا اکنون مشارکت در انتخاب پانزده درصد نمایندگان مجلس نقش بی بدیلی در آینده کشور دارد از طرفی نماینده‌ای که با رای بالا وارد مجلس می‌شود قدرت و کارایی بیشتری دارد.

مرحله دوم انتخابات مجلس جمعه این هفته  برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود.

انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو، حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، حوزه آبادان، حوزه شیراز، حوزه کرمانشاه، حوزه خرم‌آباد، حوزه قائمشهر و حوزه ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش