Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:49:01 GMT

شورای مشورتی در انجمن هنرهای نمایشی ایران تشکیل می شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۴۶۹۸

شورای مشورتی در انجمن هنرهای نمایشی ایران تشکیل می شود

سنندج - ایرنا - مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران از تشکیل شورای مشورتی در این انجمن خبر داد و گفت: این شورا با حضور روسای انجمن های نمایشی سراسر کشور ایجاد و در آن برنامه های یک ساله انجمن ترسیم می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید نیلی روز دوشنبه در جلسه انجمن هنرهای نمایشی کردستان در سنندج اظهار داشت: معتقدیم انجمن تئاتر استان ها موتور محرکه تئاتر کشور هستند و هر چقدر به فضای هنری استان ها بپردازیم شاهد تحولات و موفقیت های بیشتری خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه شاخص ترین کار در این حوزه ایجاد تعامل ما بین هنرمندان و مسئولان است، اضافه کرد: در بحث مالی تا حد توان به حوزه تئاتر کردستان به ویژه جشنواره تئاتر استان کمک می کنیم.
مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران افزود: درصدد ایجاد شورای مشورتی با حضور روسای انجمن های هنرهای نمایشی استان های مختلف کشور هستیم تا از این طریق برنامه یک ساله انجمن ترسیم و آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
نیلی به مشکلات مهم عرصه هنرهای نمایشی کشور اشاره کرد و گفت: طرح استقرار ، آموزش و واگذاری سالن های تئاتر به غیر از گروه های تئاتری از جمله مسائل پیش روی هنرهای نمایشی در کشور است.
وی اعلام کرد: انجمن از آثار و کارهای برجسته در حوزه های تاریخی و دفاع مقدس حمایت ویژه می کند و از آنجا که کردستان نقش مهمی در دفاع مقدس داشته و دارای شخصیت های تاثیرگذاری در این راستا است هنرمندان آن می توانند در این حوزه آثار فاخری را تولید کنند.

**اجرای عمومی اولویت انجمن هنرهای نمایشی کردستان
مدیر انجمن هنرهای نمایشی کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: امسال برنامه ریزی هایی انجام شده که تئاتر استان به دوران طلایی گذشته خود باز گردد و رونق بیشتری پیدا کند.
فاتح بادپروا افزود: جشنواره تئاتر استان زیرساخت و پایه اساسی دیگر جشنواره های تئاتر در سطوح مختلف اعم از ملی و بین المللی است.
وی اجرای عمومی و ارائه آموزش را از اولویت های انجمن استان ذکر کرد و گفت: در حال تهیه نقشه راه تئاتر استان هستیم که با این اقدام شاهد اتفاقات خوبی در عرصه این هنر خواهیم بود.
مدیر انجمن هنرهای نمایشی کردستان یادآور شد: اجرای عمومی تمامی گروه های برگزیده جشنواره های بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، تئاتر کُردی سقز، جشنواره منطقه ای طنز دیواندره و جشنواره تئاتر استانی از هفته گذشته در این استان آغاز شده و تا 15 اردیبهشت به طول می انجامد.

**خبرنگاران ششمین عضو انجمن هنرهای نمایشی کردستان
سخنگوی انجمن هنرهای نمایشی کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه هیئت مدیره این انجمن از پنج عضو تشکیل شده است، گفت: معتقدیم خبرنگاران عضو ششم انجمن باشند و یار هنرمندان این حوزه باشند.
علیرضا اسماعیلی افزود: شرایطی مرسوم شده در ایران که کار واثری اجرا می شود و بعد منتقدان در خصوص آن به نقد می پردازند در حالیکه اصول آن این است که خبرنگاران و منتقدان قبل از مردم کار را مشاهده کنند.
وی اضافه کرد: نقد منتقدان و اخبار خبرنگاران می تواند باعث جذب و استقبال بیشتر مردم از یک اثر هنری شود.
9936

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي انجمن هنرهاي نمايشي ايران شوراي مشورتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوزدهمین دوره شب کارگردان آیین نکوداشت استاد اکبر زنجانپور روز یکشنبه ۹ اردی بهشت ماه برگزار خواهد شد.

در این مراسم که به همت انجمن کارگردانان طبق رسم سال‌های گذشته و در تاریخ ۹ اردی بهشت مصادف با تولد حمید سمندریان کارگردان فقید تئاتر ایران برپا می‌شود، مدالیوم این انجمن صنفی به پاس سال‌ها تلاش و استمرار در حوزه کارگردانی تئاتر به اکبر زنجانپور اهدا می‌شود.

همچنین در این مراسم از چند چهره تئاتری دیگر نیز تجلیل خواهد شد و تندیس انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران به آنها اهدا خواهد شد.

این مراسم روز یکشنبه و از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت