Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@22:44:02 GMT

دسته گل تازه شهرداری لواسان برای ویلای دختر وزیر سابق

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۵۷۸۹

دسته گل تازه شهرداری لواسان برای ویلای دختر وزیر سابق

اما مشاهدات خبرنگار ایرنا مستقر در شمیرانات طی شب گذشته و صبح امروز (دوشنبه دوم اردیبهشت) حاکی از آن بود که تخریب اتفاق نیفتاده و وضعیت ویلا به همان شکل سابق است.
دوازدهم اسفند پارسال بود که عوامل شهرداری و قضایی رسانه ها را دعوت و اعلام کردند که تخریب بخش های غیرمجاز ویلا شروع شد؛ بخش اندکی از دیواره بنا را تخریب کردند و مابقی ساختمان به همان شکل رها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درحالی بود که آن روز عوامل شهرداری و قضایی تنها مجوز ورود به برخی خبرنگاران ازجمله قوه قضائیه را به داخل ویلا داده بودند و از ورود دیگر خبرنگاران جلوگیری کردند.
به دنبال پیگیری خبرنگار ایرنا که چرا باوجود آغاز تخریب، عملیات تخریب پیشرفت نداشت، معاون فنی و شهرسازی شهردار لواسان در 15 اسفند پارسال اینچنین پاسخ داد: مالک یک روز پس از آغاز اجرای حکم تخریب به شهرداری مراجعه، تعهد محضری امضا و حکم قضایی اخذ کرد تا تخریب راساً توسط خودشان (مالک) صورت گیرد.
«عزت الله چراغی» افزود: مالک ویلا تا پایان فروردین سال 98 فرصت دارد سازه های غیرمجاز ساختمان را تخریب کند.
وی تاکید کرد: «کارشناس شهرداری هر هفته فرآیند تخریب را نظارت و بررسی می کند؛ اگر تخریب متوقف شود یا به صورت کُند پیشروی داشته باشد، راساً اقدام به تخریب خواهیم کرد».
به گفته چراغی تخلف ساختمان مذکور در ارتفاع نیست چراکه پروانه ساخت وی 2 طبقه است اما نقشه ویلا را تغییر داده و در زمان حاضر زیرزمین، همکف و یک طبقه با اشتغال سطح بیشتر ساخته شده است.
این، عینا اظهارات سخنگو و معاون شهردار لواسان بود که مستندات آن نیز وجود دارد اما اتفاق جالبی که امروز افتاده قابل تامل تر به نظر می رسد زیرا از صبح امروز (دوشنبه 2 اردیبهشت) که خبرنگار ایرنا باتوجه به اتمام مهلت تخریب در فروردین ماه به دنبال ماجرای تخریب و علت تخریب نشدن بود، هیچ پاسخی نتوانست از مسئولان شهرداری بگیرد.
چراغی معاون شهرداری لواسان صبح امروز در پاسخ به تماس تلفنی خبرنگار ایرنا وقتی با پرسشی درباره تخریب ویلای مذکور مواجه شد گفت در این زمینه به مشاور رسانه ای شهرداری زنگ بزنید که پس از چندبار تماس با فردی به نام آقای «قاسمی» که به عنوان مشاور شهرداری معرفی شده است، وی نیز پاسخ داد: در مسیر شهرداری هستم و بعد به شما خبر می دهم.
بعد از آن نیز هرچه خبرنگار ایرنا تا لحظه انتشار خبر با وی و نیز معاون شهردار لواسان تماس گرفت، پاسخ ندادند اما ساعت 13:58 امروز خبری به نقل از چراغی معاون شهردار لواسان روی خروجی خبرگزاری فارس با این مضمون منتشر شد: «عملیات تخریب بخش غیرمجاز ویلای خانم شبنم نعمت‌زاده امروز با حضور مسؤولان مربوط، مجدد آغاز شد».
وی در خبر این خبرگزاری افزوده است: مالک پس از پایان مهلت قانونی از رأی صادره تمکین و عملیات تخریب را شروع کرده است.
این درحالی بود که براساس اعلام قبلی مسئولان شهرداری، مالک تا پایان فروردین فرصت داشته که سازه های غیرمجاز بنا را تخریب کند.
خبرگزاری ایرنا قضاوت درباره چرایی این نوع عملکرد مسئولان شهرداری لواسان در نوع اطلاع رسانی، نحوه پاسخ به خبرنگار خود و نیز اصل موضوع تخریب را به مخاطبان وا می گذارد.
بنا بر گزارش شهرداری لواسان، این ویلا واقع در محله ویلانشین سید پیاز لواسان 600 متر پروانه دارد و یکهزار و 12 متر خلاف مجوز ساخته شده که حکم تخریب آن بخش غیرمجاز صادر شده است.
لواسان یکی از شهرهای خوش آب و هوای شهرستان شمیرانات در 11 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد که زمین خواری، کوه خواری و تصرف زمین های ملی و تخریب محیط زیست در آن طی سال های اخیر بسیار خبرساز و جنجالی بوده است.
تهرام/9897/ 1008
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اشتغال زمین شهرداری قوه قضائیه محیط زیست 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تشکر وزیر کشور برای یافتن یسنا

متن پیام احمد وحیدی وزیر کشور برای تلاش‌های نیرو‌های امدادی به ویژه هلال احمر برای یافتن کودک گمشده گلستانی  به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

پیدا شدن یسنا دختر گمشده کلاله‌ای پس از پنج روز جست‌وجوی نیرو‌های امدادی اعم از هلال احمر و تیم‌های امدادی محلی، دل همه مردم ایران را شاد کرد.

ضمن تقدیر و تشکر از امدادگران و نیرو‌های انتظامی جهادگر و دلسوز ایران اسلامی که همواره دغدغه آسودگی مردم عزیز کشورمان را دارند، پیدا شدن دختر ایران زمین را به خانواده «یسنا» و ملت شریف ایران تبریک می‌گویم.

امیدوارم همه دختران، پسران، زنان و مردان ایران عزیزمان، همواره در امنیت و آسودگی خاطر و به دور از بلایا به سر برند.

احمد وحیدی، وزیر کشور

«یسنا» دختر بچه چهار ساله اهل کلاله از عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق» کلاله استان گلستان مفقود شده بود. از همان لحظات اولیه دریافت گزارش مفقود شدن یسنا، تیم‌های متعدد امدادی و انتظامی با حضور فوری در منطقه، عملیات جست‌وجو را آغاز کردند.

نهایتا مدیرعامل جمعیت هلال احمر از زنده پیدا شدن این کودک ۴ ساله توسط تیم پاراگلایدر سوار با رصد مزارع از آسمان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • پیکر مطهر شهید تازه تفحص عملیات «خیبر» در باقرشهر تشییع شد
  • پیام وزیر کشور درباره «یسنا»، دختر چهارساله گلستانی
  • قدردانی وزیر کشور از تلاش بی وقفه برای پیداکردن یسنا، دختر ایران زمین
  • بازدید وزیر کشور از مرکز آموزش عمومی انتخابات الکترونیک در لواسان
  • وزیر کشور: پیدا شدن دختر ایران زمین را تبریک می‌گویم
  • پیام تشکر وزیر کشور برای یافتن یسنا
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس