Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:07:12 GMT

پاکستان اتهام هند، مبنی بر سوء استفاده تجاری را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۶۲۱۴

پاکستان اتهام هند، مبنی بر سوء استفاده تجاری را رد کرد

اسلام آباد - ایرنا - دولت پاکستان با انتقاد از تصمیم یکجانبه هند برای متوقف کردن فعالیت های بازرگانی میان دو کشور در منطقه مرزی مشترک کشمیر، اتهام دهلی نو مبنی بر استفاده از فعالیت های تجاری برای قاچاق موادمخدر و انتقال تروریسم را رد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه خود اعلام کرد: اتهامات هند علیه پاکستان بی اساس است و این اقدامات فعلی برای متوقف کردن فعالیت های بازرگانی در مرز مشترک، برا هدف قرار دادن فعالیت های مشروع مردم کشمیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است: تعلیق فعالیت تجارت در مرزی کشمیر از سوی هند بدون رایزنی با پاکستان تاسف برانگیز است در حالی که دو کشور پس از تلاش های دیپلماتیک فراوان تجارت در نوار مشترک مرزی کشمیر را عملی کرده و گام بلند در مسیر اعتمادسازی برداشته بودند.
دولت پاکستان از هند خواست تا به جای اقدامات یکجانبه نظیر تعلیق فعالیت های بازرگانی میان کشمیری های دو کشور، تمامی اختلافات دوجانبه را از طریق گفت وگوی سازنده حل و فصل کند.
منابع خبری هند روز گذشته اعلام کردند: دولت هند دلیل تصمیم تعلیق فعالیت تجارت در مرز کشمیر، را جلوگیری از قاچاق اسلحه توسط شبه نظامیان به کشمیر تحت کنترل خود عنوان کرده است.
تجارت میان مردم محلی منطقه کشمیر در هند و پاکستان از طریق مراکز مشخص در سلامباد واقع در بخش برامولا و چکان باغ واقع در بخش پونچ انجام می شود. مردم محلی چهار روز در هفته با مراجعه به این مراکز اقدام به مبادله کالا به کالا بدون نیاز به پرداخت مالیات می کنند.
تجارت مرزی میان هند و پاکستان که در نزدیکی خط واقعی کنترل انجام می شود، از سال 2005 میان دو کشور برقرار شده اما این تجارت در موارد مختلف به دلیل افزایش تنش ها میان این دو کشور همسایه و همچنین وقوع حملات تروریستی در خاک هند متوقف شده ست.
آساق*274**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان اعتراض به ھند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، این روزنامه همچنین نوشت، وزارت تجارت ترکیه تایید کرد که این کشور همکاری تجاری با رژیم صهیونیستی را به طور کامل تعلیق کرده و افزود، این تصمیم تا زمانیکه کمک‌های بشردوستانه به غزه نرسد، ادامه می‌یابد.

ینی شفق همچنین گزارش کرد، اهدف استراتژی جدید تجاری ترکیه در جایگزینی بازار رژیم صهیونیستی با سایر کشورها مانند مالزی، اندونزی، چین، هند، ویتنام، اکوادور، آفریقای جنوبی، نیجریه، مکزیک، پاراگوئه و پرو است.

مقام‌های ترکیه‌ای یک تحقیق بازاریابی انجام داده و مشتریان بالقوه را مورد بررسی قرار دادند.

روزنامه مذکور همچنین نوشت، ترکیه به دنبال ترغیب ایجاد روابط با کارآفرین‌های ترکیه‌ای در این کشورها برای ساماندهی مشارکت و ارائه کالاهای ملی و همینطور تضمین تغییر مسیر آن دسته از تولید کنندگانی است که به تجارت با «اسرائیل» عادت داشته‌اند و به وسیله رویدادهای تجاری آنها را به سمت بازارهای جدید رهمون کند.

بر اساس آمارهای تجارت خارجی ترکیه، در سال ۲۰۲۳ این کشور کالاهایی به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار به سرزمین‌های اشغالی صادر و ۱.۶ میلیارد دلار هم کالای اسرائیلی وارد کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ
  • مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ صادر شد
  • پاکستان: شایعات واگذاری پایگاه نظامی به آمریکا کذب است
  • پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید