Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا غلامرضا بلوطی میرزا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی در اهواز افزود: عمده کالاهای صادراتی شامل شمش فولادی، پلی اتیلن، ریفرمیت، گاز پروپان، اسلب فولادی، نفتای سنگین، متانول، محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد، پنتان، گاز بوتان، محصولات پتروشیمی و شیمیایی، میوه و تره بار بوده که به کشورهای چین ، عراق، امارات متحده عربی، هندوستان ، اندونزی، تایلند ، عمان، کویت و مصرصادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی در این مدت درآمد گمرکات خوزستان 29هزار و 439میلیارد و 527 میلیون ریال بوده که به حساب خزانه دولت واریز شده است.
ناظر گمرکات خوزستان سهم کالاهای گروه های صادراتی از گمرکات خوزستان در سال گذشته را سهم پتروشیمی از کل صادرات استان از لحاظ دلاری(ارزشی) 63درصد، فلزات 20 درصد، کشاورزی 11درصد، معدنی سه درصد، گروه صنعتی 2درصد، و صنایع دستی و فرش کمتر از یک درصد عنوان کرد.
بلوطی میرزا افزود:در این مدت حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات خوزستان به کشور عراق با احتساب سایر گمرکات کشور چهار میلیون و 457 هزار و 748 تن و به ارزش 2 میلیارد و 346 میلیون و 31 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 14درصد افزایش داشته است.
به گفته وی عمده کالاهای صادراتی به عراق از گمرکات خوزستان ، میله های آهنی یا فولاد، میوه و تره بار، کلینکر، مصنوعات پلاستیکی ، مصالح ساختمانی، صفحه های ورق، لبنیات و آبزیان پرورشی بوده است.
بلوطی میرزا حجم واردات کالا از گمرکات خوزستان در سال گذشته را 15 میلیون و 253 هزار و 137 تن به ارزش285 هزار و 802 میلیارد و 302 میلیون و 892 هزار ریال معادل 6 میلیارد و 848 میلیون و 615 هزار دلار بوده است.
عمده کالاهای وارداتی شامل ذرت دامی، دانه روغنی سویا، کنجاله سویا، ماشین آلات وتجهیزات پتروشیمی، روغن خام آفتابگردان، بنزین، روغن پالم، ام دی اف خام و تجهیزات مکانیکی و سرمایه ای بوده که از کشورهای برزیل، چین، اوکراین، امریکا، آرژانتین، هندوستان ، امارات متحده عربی، مالزی و تایلند وارد کشور شده است.
گمرکات استان خوزستان در سال 1397 از لحاظ ارزشی و وزنی در رتبه سوم صادرات کشور قرار دارد و از نظر واردات کالا از لحاظ ارزشی رتبه سوم و از لحاظ وزنی رتبه اول کشور را به دست آورده است.
براساس آمار گمرکات خوزستان ، بیشترین حجم صادرات و واردات کالا(تجارت خارجی) در واحدهای گمرکی استان متعلق به بندر امام ، خرمشهر ،شلمچه و چذابه بوده است.
6065/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امارات متحده عربی صنایع دستی فلزات کویت واردات 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گنج‌خانلو گفت: فروردین ماه امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن نیز ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی افزود: ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: بعد از یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحد‌های صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی