Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز-ايرنا- مدير حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزي استان فارس با تاکيد بر اينکه مردم از خريد ملخ هاي مرده خودداري کنند، گفت: اين ملخ ها پس از سمپاشي از بين رفته اند و ناقل سمومي هستند که براي امحاي آنها استفاده شده است.

حسين دبيري، دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در صورتيکه اينگونه ملخ ها توسط انسان مصرف شود، مسموميت فرد را در پي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: از حدود سه ماه قبل که نخستين نشانه هاي ملخ صحرايي (دريايي) در استان فارس مشاهده شد تمهيدات لازم براي مقابله با اين آفت کشاورزي در نظر گرفته شد و بيش از يک هزار و 500 هکتار از اراضي فارس سمپاشي شد.
مدير حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزي استان فارس ادامه داد: همچنين بيش از 15 هزار هکتار از اراضي شهرستان هاي لامرد، لار و داراب سمپاشي و رصد شده اند و همين اقدام منجر به اين شده که اين آفت در اين شهرستان ها کنترل شود.
دبير افزود: ساير شهرستان هاي استان فارس هم که احتمال هجوم ملخ به آنها وجود دارد بيش از 10 روز است که در آماده باش هستند.
وي، بيان کرد: همچنين براي مبارزه با ملخ هاي صحرايي، سم رايگان در اختيار کشاورزان قرار مي گيرد و علاوه بر اين سمپاشي توسط نيروهاي متخصص سازمان جهاد کشاورزي فارس تا از بين رفتن ملخ هاي مهاجم ادامه دارد.
بنا به گفته حامد عبداللهي، رئيس انجمن معرفي و حفظ آثار و بناهاي تاريخي شهرستان گراش در جنوب استان فارس، در روزهاي اخير عده اي در اين شهرستان مبادرت به فروش هر کيلو ملخ سرخ شده به ازاي هر کيلو 400 تا 600 هزار ريال کرده اند.
**سمپاشي روزانه بيش از 200 هکتار از اراضي فارس
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي فارس نيز به ايرنا بيان داشت: روزانه بيش از 200 هکتار از اراضي اين استان براي مقابله با آفت ملخ صحرايي (دريايي) سمپاشي مي شود.
حسين پژمان افزود: بيش از 15 هزار هکتار از اراضي فارس رصد و پايش شده اند با اين حال اگر در هر منطقه 50 الي 60 ملخ در هر متر مربع مشاهده شد بايد مبارزه با اين آفت در دستور کار قرار گيرد از اين رو به شماري از شهرستان هاي فارس از جمله فراشبند، زرين دشت و کازرون هشدار هايي براي مقابله با ملخ داده شده است.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي فارس گفت: اين آفت مضر براي محصولات کشاورزي از بهمن ماه 97 در شهرستان هاي لامرد و مُهر رصد و پيش بيني شد که در فروردين 98 شاهد ورود موج جديدي از اين ملخ ها به استان باشيم که اين پيش بيني درست بود.
پژمان ادامه داد: تا کنون بيش از يک هزار و 500 هکتار از اراضي منابع طبيعي استان فارس براي مقابله با اين آفت سمپاشي شده و باغ ها و زمين هاي زراعي اين استان نيز از هجوم ملخ هاي صحرايي در امان مانده اند.
وي اضافه کرد: پس از ورود ملخ هاي صحرايي به استان فارس، شاهد کُندي در حرکت اين آفت کشاورزي هستيم که مي توان علت آن را افزايش ميزان بازندگي ها در اين استان دانست.
به گفته پژمان، همچنان رصد و پايش مزارع و اراضي کشاورزي استان فارس به ويژه در شهرستان هاي لار، لامرد و داراب در حال انجام است.
وي، در مورد تمهيداتي که براي مبارزه با اين آفت در نظر گرفته شده، اظهار داشت: افزون بر اين که 2 آمادگاه براي مقابله سريع با ملخ هاي صحرايي در اين استان فعال هستند 10 دستگاه سمپاش و 2 هواپيماي سمپاش در فارس به اين کار اختصاص داده شده تا در صورت مشاهده ملخ صحرايي در اراضي فارس، مبادرت به کانون کوبي آنها شود.
ملخ‌هاي زرد رنگ صحرايي (دريايي)، گروهي از ملخ‌هاي پرنده هستند که بزرگي آنها حدودا به 15سانتي‌متر مي رسد و در زمره مضرترين حشرات به شمار مي آيند.
ع.پ /6118 /2027
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمدباقر اسفندیاری از توزیع 530 تن کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی توسط کارگزاری ها بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: طی این مدت 383 تن کود ازته، 85 تن فسفاته و 62 تن کود پتاسه به کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه کاهش حاصلخیزی خاک از مهمترین مشکلات زمین های کشاورزی است، تصریح کرد: یکی از روش های بهبود این زمین ها، افزایش حاصلخیزی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی است.

 

این مسئوول خاطرنشان کرد: کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی رویه خوداری کرده و سعی کنند، مصرف کودها را بر اساس آزمون خاک، برگ و میوه و مشاوره با کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

 

اسفندیاری از باغداران خواست برای اخذ راهنمایی های لازم در بخش کشاورزی به کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی و این مدیریت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • کلوپ هنوز ناراحت است که چرا این ستاره را نخرید
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد