Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:49:25 GMT

ازبکستان میزبان نشست صلح افغانستان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۶۴۶۷

ازبکستان میزبان نشست صلح افغانستان می‌شود

تهران - ایرنا - به دنبال لغو نشست هفته جاری دوحه، امروز دوشنبه ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای گفت، ازبکستان آماده میزبانی نشست صلح افغانستان است.

به گزارش شبکه خبری طلوع نیوز، قبل از لغو نشست دوحه قرار بود که پس از این نشست نمایندگان دولت افغانستان، سیاستمداران و طالبان در شهر سمرقند ازبکستان نشستی را برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته منابع خبری با توجه به لغو نشست دوحه مشخص نیست که آیا نشست سمرقند برگزار خواهد شد یا نه؟
با این حال، دفتر سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان می‌گوید، زمان دقیق برگزاری نشست سمرقند هنوز مشخص نیست و دربارهٔ ترکیب هیات گفت ‌و گو کننده نیز تصمیمی گرفته نشده است.
در همین رابطه «صمیم عارفی» معاون سخنگوی ریاست‌ جمهوری گفت: دولت و مردم افغانستان به صلح متعهد هستند و از هر اقدامی که ما را به صلح دائم برساند استقبال می‌کنند.
عارفی در ادامه گفت، افغانستان در نشست‌هایی حضور خواهد داشت که خواست برحق مردم افغانستان در آن در نظر گرفته شود و در رابطه به نشست سمرقند بحث‌های ابتدایی صورت گرفته و دربارهٔ جزئیات بیشتر آن در آینده اطلاع رسانی می‌شود.
با این وجود، منابع نزدیک به طالبان، می‌گویند تا هنگامی که سرنوشت نشست قطر روشن نشود نمایندگان طالبان در نشست دیگری شرکت نخواهند کرد.
«فیض محمد زلاند»، تحلیلگر امور سیاسی با اشاره به نشست دوحه می‌گوید: «اگر این کار صورت نگیرد بحث‌های دیگری که در سال جاری ابلاغ شده بود، مثل بحث سمرقند به هیچ صورت، عملیاتی نمی شود.»
هم‌زمان با این، منابع آگاه از گفت ‌و گوهای صلح، می‌گویند که مقام‌های آمریکایی، برخی از نمایندگان طالبان و نیز حامد کرزی، رئیس‌ جمهوری پیشین می‌کوشند تا گفت ‌و گوهای دوحه پیش از نشست سمرقند آغاز شوند.
«غفور جاوید»، سخنگوی شورای عالی صلح نیز گفت: شورای عالی صلح تا برقراری مذاکرات میان افغان ها به تلاش‌های خود در سطح ملی و بین‌المللی ادامه می‌دهد.
آساق**9473**1104*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ازبكستان صلح افغانستان نشست دوحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت