Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی روند برگزاری کنکور با حضور رئیس مجلس، تهران و اسلام آباد مصمم به توسعه روابط، وزیر دفاع به روسیه می رود، اصلاح لایحه مدیریت بحران کشور، «معامله قرن» اجرا نخواهد شد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه دوم اردیبهشت ماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بررسی روند برگزاری کنکور با حضور رئیس مجلس، تهران و اسلام آباد مصمم به توسعه روابط، وزیر دفاع به روسیه می رود، اصلاح لایحه مدیریت بحران کشور، «معامله قرن» اجرا نخواهد شد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه دوم اردیبهشت ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح اقدام مقابله به مثل با آمریکا به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد

در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه 2 اردیبهشت جزییات طرح مقابله به مثل با آمریکا در پی قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

 

محمدعلی پورمختار در اخطاری در ابتدای بررسی جزییات این طرح گفت: این طرح از لحاظ اهمیت موضوع نیازمند اتخاذ تصمیمی است که راهبردها و اهداف و سیاست های منطقی جمهوری اسلامی ایران را دنبال کند و باید مجددا به کمیسیون برای بررسی دقیق تر ارجاع شود.

 

علی ادیانی راد، نماینده قائم شهر نیز در اخطاری گفت: این طرح و متن آن مغایر با اصول 152 و 156 قانون اساسی است و برای بررسی دقیق تر باید به کمیسیون ارجاع شود.

 

در پی این اخطارها، علی لاریجانی، رییس مجلس گفت: ملاحظاتی که از طرف نمایندگان ضمن اخطارها بیان شد، مطابق بند 16 اصل 3 قانون اساسی قابل توجه است لذا ما اگر نمایندگان موافق باشند این طرح را برای بررسی دقیق تر به کمیسیون امنیت ملی ارجاع می دهیم.

 

اسرائیل بیانیه اتحادیه عرب را قبول نمی کند/«معامله قرن» اجرا نخواهد شد

«محمد قاسم محب علی» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، در مورد بیانیه اتحادیه عرب راجع به طرح «معامله قرن» گفت: اخبار رسما چیزی به عنوان مفاد طرح معامله قرن منتشر نکرده اند و هرآنچه در این خصوص منتشر شده گمانه زنی رسانه هاست.

 

مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه با بیان این که اگر چیزهایی که در رسانه ها آمده درست باشد، طبیعی است که اعراب نمی توانند طرح «معامله قرن» را بپذیرند، افزود: ممکن است که برخی از کشورهای عربی در پنهان این طرح را بپذیرند اما به صورت رسمی با آن مخالفت می کنند.

 

وی با اظهار این که در مقابل این طرح، اعراب 5 مورد مهم را مطرح کرده اند، خاطرنشان کرد: سرنوشت بیت المقدس و شهر قدس، کرانه باختری، تشکیل دولت مستقل فلسطین، بلندی های جولان و بازگشت آوارگان فلسطینی مسائلی است که از سوی اعراب مطرح شده و بعید به نظر می رسد که در شرایط فعلی طرف اسرائیلی و آمریکایی این موارد را قبول کنند.

 

استقبال رسمی روحانی از نخست وزیر پاکستان

حجت الاسلام «حسن روحانی»، رئیس جمهوری روز دوشنبه به طور رسمی از عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مجموعه تاریخی - فرهنگی سعد آباد استقبال کرد.

 

در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور، دکتر روحانی و عمران خان از یگان تشریفات سان دیده و سپس هیات های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

 

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان پس از مراسم استقبال رسمی مذاکرات دو جانبه را آغاز کردند.

 

مجلس لایحه مدیریت بحران کشور را اصلاح کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه 2 اردیبهشت لایحه مدیریت بحران کشور اعاده شده از شورای نگهبان را برای تامین نظر این شورا اصلاح کردند.

 

نمایندگان تبصره 2 ماده 6 این لایحه را این گونه اصلاح کردند که جلسات شورای عالی به صورت عادی حداقل هر سه ماه یک بار و جلسات فوق العاده آن برحسب ضرورت به پیشنهاد رییس سازمان و تایید وزیر کشور تشکیل می شود و این جلسات با حضور نصف به علاوه یک اعضا رسمیت یافته و تصمیمات آن با اکثریت نسبی آرا برگزار می شود.

 

همچنین نمایندگان تبصره 4 ماده 6 را این گونه اصلاح کردند که دبیرخانه شورای عالی مسئول ابلاغ و پیگیری اجرای مصوبات آن است. این مصوبات با تایید رییس جلسه (رییس جمهوری یا معاون اول رییس جمهور) و در غیاب وی وزیر کشور لازم الاجراست.

 

همچنین وکلای ملت در تبصره یک ماده 8 مقرر کردند ساختار سازمانی متناسب و متناظر برای وظایف سازمان در سطوح استانی و شهرستانی به ترتیب ذیل نظر استاندار و فرماندار متناسب با حجم وظایف، گستره جغرافیایی، شرایط اقلیمی و حساسیت های منطقه ای به پیشنهاد سازمان طراحی می شود و بعد از طی مراحل قانونی به تصویب سازمان اداری و استخدامی کشور می رسد.

 

وزیر دفاع به روسیه می رود

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» قرار است در نشست امنیتی و بین‌المللی مسکو که در تاریخ سوم تا پنجم اریبهشت  برگزار می‌شود، شرکت و سخنرانی کند.


وزیر دفاع کشورمان در این سفر با همتای روسی خود دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مذاکره خواهد کرد.


وی همچنین در حاشیه این نشست با وزرای دفاع، مقامات امنیتی و نظامی کشورهای مختلف شرکت کننده در کنفرانس امنیتی مسکو دیدار و مذاکره خواهد کرد.

 

گام جدیدی در روابط ایران و پاکستان برداشته شد/ تهران و اسلام آباد مصمم به توسعه روابط

حجت الاسلام «حسن روحانی» در نشست مشترک مطبوعاتی با نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اینکه گام جدیدی در روابط دو کشور برداشته شده است، گفت: تهران و اسلام آباد مصمم به توسعه همکاری های همه جانبه خود بدون اثرپذیری از کشور ثالت هستند.

 

رییس جمهوری در این نشست مطبوعاتی که پس از مذاکرات مشترک هیات های عالیرتبه و امضای یک سند همکاری میان دو کشور برگزار شد، گفت: ایران و پاکستان برای مبارزه با تروریسم در مرزهای خود نیروی واکنش سریع مشترک تشکیل می دهند.

 

روند برگزاری کنکور با حضور رئیس مجلس مورد بررسی قرار می گیرد

«قاسم احمدی لاشکی» در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه دوم اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه‌ای با حضور «محمدرضا عارف»، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، خدایی رئیس سازمان سنجش، بیرانمندی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون و بنده با رئیس مجلس برای بررسی روند برگزاری کنکور در سال‌های آینده برگزار می‌شود.

 

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما می‌خواهیم روند برگزاری کنکور به گونه‌ای باشد که دیگر برای داوطلبان استرس‌زا نباشد. در حال حاضر در برخی کشورهای اروپایی دو آزمون یکی برای کسب حداقل نمره عمومی و آزمون دیگری برای کسب حداقل نمره تخصصی برگزاری می‌شود که نمرات آزمون دو سال اعتبار دارد. در این شرایط استرس و فشار به داوطلبان کم شده و آن‌ها با خیال راحت‌تر برای کنکور برنامه‌ریزی می‌کنند./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران امام زمان عج خبرگزاری شبستان روز ارتش رژه روز ارتش ارتش خبرگزاری سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد

 به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری تاس، کمیته تحقیقات روسیه گزارش داد که یکی از معاونین وزیر دفاع روسیه که مظنون به دریافت رشوه است، بازداشت شده و رئیس جمهور روسیه در جریان جزییات این پرونده قرار گرفته است.
 

شب گذشته مشخص شد که تیمور ایوانف، معاون وزیر دفاع روسیه، که مظنون به دریافت رشوه است بازداشت شده و تحت بازجویی سازمان‌های مجری قانون قرار دارد.

به گفته یک مقام نزدیک به نهاد‌های اجرای قانون روسیه، عملیات بازداشت این مقام وزارت دفاع بیشتر از یک ماه است که توسط ماموران سرویس امنیت فدرال و کمیته تحقیقات آماده شده بود.

به گفته یک منبع دیگر، علاوه بر ایوانف، چند نفر دیگر نیز بازداشت شده‌اند که کمیته تحقیقات آن‌ها را در انتقال پول دخیل می‌داند. احتمالاً صحبت بر سر تخلفات در اجرای قرارداد‌های ساختمانی در وزارت دفاع است.

یک مقام کمیته تحقیقات یادآور شد که طبق قانون ۲۹۰ قوانین جزایی فدراسیون روسیه "دریافت رشوه" تا ۱۵ سال زندان مجازات دارد و مقام، رتبه و مبالغ شرایط کلیدی در بررسی ماهوی پرونده تاثیری نداشته و فرد متخلف از این اتهامات مصونیتی نخواهد داشت.

سازمان‌های مجری قانون روسیه، شامل سرویس امنیت فدرال، وزارت امور داخلی و کمیته تحقیقات - به طور فزاینده‌ای درگیر چنین پرونده‌هایی است و از توانایی و اختیارات جدی در این زمینه برخوردار هستند.

بازداشت تیمور ایوانف عصر روز سه شنبه مشخص شد. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از بازداشت معاون وزیر دفاع مطلع شده و در جریان جزییات این پرونده قرار گرفته است.

ایوانف در ۱۵ آگوست سال ۱۹۷۵ در مسکو به دنیا آمد. او تا سال ۲۰۱۲ در شرکت‌های مجتمع سوخت و انرژی کشور کار می‌کرد و بعداً معاون رئیس دولت منطقه مسکو شد. او از مارس سال ۲۰۱۳ تا زمان انتصاب خود به عنوان معاون وزیر دفاع در سال ۲۰۱۶، سمت مدیر کل یک شرکت تخصصی در زمینه ساخت مسکن برای پرسنل نیرو‌های مسلح روسیه را بر عهده داشت.

دیگر خبرها

  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد