Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، برای اولین بار بودجه قابل توجه 3 هزار و 100 میلیارد تومانی از طریق انتشار اوراق مشارکت در نظر گرفته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه های نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی ایجاد شده پس از اجرای این طرح، گفت: اماکن تاریخی احیا شده و در دست مرمت و همچنین گذرهای تجهیز شده عابر پیاده که با عنوان «ره باغ» در اطراف حرم ایجاد شده، دارای ظرفیت‌های بالقوه اشتغال‌زایی فرهنگی و کسب درآمد پابدار برای مشهد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خانه‌های تاریخی ظرفیت بالقوه‌ای برای اشتغال‌زایی در حوزه فرهنگی و فرصتی مطلوب برای معرفی و شناساندن تاریخ و فرهنگ کهن و ارزشمند خراسان بزرگ و مشهد به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ایجاد کرده و باید با برنامه‌ریزی مدون و دقیق این ظرفیت بالقوه را به حالت بالفعل تبدیل کنیم.

وی با ابراز خرسندی نسبت به انجام اقدامات خوبی همچون تشکیل موزه آشنایی با مشاغل سنتی مشهد و همچنین بازارچه صنایع دستی در خانه تاریخی داروغه، بیان کرد: می‌توان با یک برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند توسط مجموعه مدیریت شهری و سایر دست‌اندرکاران امر همچون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از تمام این ظرفیت حداکثر استفاده بهینه را در راستای ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار برای شهر داشته باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: پس از ارائه لایحه تخصیص بودجه به طرح‌های بازآفرینی شهری در شهرهای زیارتی کشور مانند قم، شیراز و همچنین طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با حمایت‌های کمیسیون تلفیق و کمیسیون عمران مجلس، برای اولین بار بودجه قابل توجه 3 هزار و 100 میلیارد تومانی از طریق  انتشار اوراق مشارکت با سهم ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصد شهرداری در نظر گرفته شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: این اقدام مساعد تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های اجرای طرح برای شهرهای مذهبی و همچنین افزایش سرعت اجرای آن دارد که امیدواریم با ادامه‌دار بودن همراهی دولت در زمینه انتشار و واگذاری این اوراق به زودی شاهد اتفاقات خوب و تسریع در اجرا و اتمام فضاهای عمومی طرح و بهره‌مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از مزایای آن باشیم.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: سال گذشته افزون بر ۶ میلیون و ۷۴۲ هزار قطعه جوجه ریزی در ۱۲۹ مرغداری فعال این شهرستان برای تولید این میزان گوشت مرغ صورت گرفته بود.

او افزود: تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شهرستان، از عوامل اقبال این قشر تولید کننده به افزایش جوجه‌ریزی بود که موجب رشد تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: ظرفیت تولید مرغ گوشتی در داورزن در ۲ سال اخیر با فعال شدن پنج واحد مرغداری با ظرفیت ۳۵ هزار قطعه و ایجاد ۲ واحد مرغداری جدید با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود امسال بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان غربی خراسان تولید شود.

خسروجردی بیان کرد: از سویی بزرگترین مرغداری غرب خراسان با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه که سال ۱۴۰۱ در شهرستان داورزن پروانه تاسیس گرفته بود اکنون با تکمیل مراحل ساخت و تجهیز، پروانه بهره برداری خود را دریافت کرده است و به زودی با آغاز فعالیت جوجه ریزی، توان تولید مرع این منطقه را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری در استان بوشهر تخصیص یافت
  • بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه بلاخره تصویب شد
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع