Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:20:37 GMT

بهترین ترفند برای جلوگیری از پیر شدن مغز

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۶۷۰۶

بهترین ترفند برای جلوگیری از پیر شدن مغز

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همانطور که می‌دانید مغز‌های سالم نیز پیر می‌شوند و روند سالخوردگی مغز به عوامل بسیار زیادی وابسته است. برای مثال ممکن است مشکلاتی برای حافظه فرد پیش بیاید و در بدترین حالت شخص به بیماری فراموشی یا آلزایمر مبتلا گردد. تا به حال دانشمندان تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده‌اند تا ببینند بهترین راه برای جلوگیری از پیر شدن مغز چیست و چگونه می‌توان از کاهش قدرت ذهن و حافظه جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی معتقدند که یک رژیم غذایی خاص می‌تواند در پیری مغز تاثیر بگذارد اما گروهی دیگر باور دارند تغییر عادات زندگی غلط می‌تواند در روند کاهش قدرت ذهن کارساز باشد. برخی پزشکان نیز استفاده از دارو‌های خاص را پیشنهاد می‌دهند. با این وجود دانشمندان با انجام تحقیقاتی تازه متوجه شدند که بهترین راه برای جلوگیری از پیر شدن مغز، تمرینات ورزشی سبک آن هم به صورت روزانه و مرتب است.

جوان‌سازی مغز افراد کهنسال تا ۵۰ سال با تحریک الکتریکی

پیش از این مشخص شده بود که تمرینات ورزشی می‌تواند به سلامت مغز کمک کند و از پیر شدن آن جلوگیری کند اما پیشتر معلوم نبود که چه نوع تمرینی برای این مسئله لازم است.

پیر شدن مغز

از چپ به راست: حافظه کاری در مغز جوان ۲۰ ساله، مغز مسن بدون تحریک، مغز مسن بعد از تحریک اکنون محققان متوجه شده‌اند که تمرینات ورزشی سبک نیز تاثیر فوق العاده‌ای بر روند پیر شدن مغز می‌گذارند و نیاز نیست شخص زیر بار فشار تمرینات سنگین قرار بگیرد. بنابراین افرادی که به طور مرتب ورزش‌های سبک انجام می‌دهند، از لحاظ ذهنی سالمتر می‌مانند و ریسک کمتری برای مبتلا شدن به فراموشی و آلزایمر آنها را تهدید می‌کند.

هوش مصنوعی یک ورزش کاملا جدید طراحی کرد

دانشمندان با بررسی تاثیرگذاری ورزش بر فعالیت ذهنی متوجه شده‌اند که یک ساعت تمرینات فیزیکی سبک به صورت هفتگی می‌تواند از یک سال پیر شدن مغز جلوگیری کند.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا امسال نیز طبق سنت هر ساله‌ی خود دستور العمل‌های فعالیت فیزیکی برای ساکنین این کشور ارائه داده و بر اساس آن هر فرد بزرگسال باید هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت ورزشی متوسط تا سنگین داشته باشد تا بتواند سلامتی‌اش را حفظ کند.

منبع: دیجیاتو

انتهای پیام/

بهترین راه برای جلوگیری از پیر شدن مغز چیست؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مغز رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تمرینات تیم ملی دو و میدانی جانبازان و توان یابان از پانزدهم اردیبهشت


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، اردوی تیم ملی دو و میدانی برای حضور در مسابقات کوپه ژاپن از پانزدهم تا بیست و چهارم اردیبهشت برگزار می‌شود.

سعید افروز، یاسین خسروی، علیرضا مختاری، رشید مسجدی، علی‌اصغر جوانمردی، هاشمیه متقیان، امان‌اله پاپی، الهام صالحی، صادق بیت‌سیاح، زینب مرادی، هادی کائیدی، حامد امیری ملی پوشانی هستند که در این اردو زیر نظر مربیان تیم ملی به تمرین می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین / شتاب فوق العاده مرسدس بنز‌ای ام جی ۲۰۲۴ / چگونه روانشناس در مغز ما تغییر ایجاد می‌کند؟ / ترفند فیلمبرداری مخفی با آیفون
  • تمرینات فشرده آماده سازی ماریو بالوتلی در ترکیه / فیلم
  • بازگشت مهاجم استقلال به تمرینات بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت
  • تکنیک ژابی آلونسو، ژاوی و کلوپ در تمرینات / فیلم
  • تمرینات یاسین چوکو، بادیگارد لیونل مسی / فیلم
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • پائز ستاره‌های تیم ملی را سورپرایز کرد
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • آغاز تمرینات تیم ملی دو و میدانی جانبازان و توان یابان از پانزدهم اردیبهشت
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب