Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@06:30:45 GMT

اقدام بازارساز برای مهار فضای روانی بازار

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۸۰۸۹

اقدام بازارساز برای مهار فضای روانی بازار

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، قرار است امروز در مورد تداوم یا توقف معافیت از تحریم نفت ایران برای برخی کشورها تصمیم‌گیری شود. گمانه حاکی از آن است که این معافیت تمدید نخواهد شد و بر همین اساس بازارهای جهانی نفت با نگرانی از احتمال کاهش عرضه نفت به این گمانه واکنش نشان دادند و قیمت نفت برنت تا ۷۴ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه این تصمیم اثری بر بازار ارز ندارد اما سیاستگذار ارزی برای مدیریت فضای روانی بازار، امروز قیمت دلار در صرافی‌های بانکی را برای جلوگیری از آربیتراژ، با افزایش همراه کرده است.

بر این اساس قیمت هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی برای خرید ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان و برای فروش ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان است.

همچنین هر یورو برای خرید در صرافی‌های بانکی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برای فروش ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان نرخ‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت ارز دلار یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت

بهای نفت در بازار جهانی طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر وقایع سیاسی به ویژه جنگ اوکراین در شرق اروپا و جنگ غزه در خاورمیانه قرار داشته است. در عین حال، بهای طلای سیاه تحت تاثیر داده‌های آماری مربوط به عرضه و تقاضا و نیز رشد اقتصادی قدرت‌های بزرگ قرار دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی روند کاهشی داشت. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۴۰ سنت کاهش، ۸۸ دلار و ۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵۵ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید. 

تضعیف دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهانی باعث افزایش جزئی بهای نفت در اوایل امروز شده بود. با این حال، سایر عوامل بار دیگر روند بهای نفت را کاهشی کرد. 

تحلیل‌گران بازار می‌گویند کاهش نگرانی از گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه به ویژه کاهش تنش میان ایران و اسراییل از جمله دلایل سیاسی تاثیر گذار بر روی کاهش بهای نفت بوده است. 

گرچه گزارش جدید آژانس انرژی آمریکا حاکی از کاهش ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت ذخایر تجاری این کشور بود که این مسئله می‌توانست بهای نفت را افزایش دهد؛ اما داده‌های اقتصادی درباره کاهش فعالیت‌های تجاری در ایالات متحده، این موضوع را خنثی کرد. 

تحلیل‌گران می‌گویند تا زمانی که تنش‌های جهانی همانند جنگ اوکراین که یک سوی آن کشور‌های بزرگ صادر کننده نفت همانند روسیه هستند و یا منازعات در مناطق حساس جهان همانند خاورمیانه که بخش قابل توجهی از صادرات نفت را صادر می‌کند، جریان دارد بازار نفت می‌تواند شاهد نوسانات شدید در بهای طلای سیاه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • اقدام زیبا و تحسین‌برانگیز یک پاکبان در زنجان
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند