Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان گفت: به منظور جلوگيري از وقوع سيل در شهر اهواز تاکنون يک کيلومتر ديواره سازي حاشيه رودخانه کارون توسط نيروهاي اعزامي از اصفهان انجام شده است.

منصور شيشه فروش که به خوزستان سفر کرده است، روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به اينکه ديواره سازي و استحکام بخشي سيل بن ها در اطراف کارون ادامه دارد، اظهارداشت: براي يک کيلومتر ديواره سازي و استحکام بخشي سيل بندها در حاشيه کارون يک هزار و 200 کاميون مصالح ساختماني از سوي ستاد` اصفهان، معين خوزستان ` مصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: ستاد معين خوزستان با 80 نفر نيروي فعال توسط استانداري اصفهان در شهرستان اهواز براي امداد رساني به سيل زدگان و انجام اقدام هاي کارشناسي براي مقابله با سيل تشکيل شده است.
وزارت کشور 17 فروردين، اصفهان را همراه با استان هاي تهران، البرز، فارس و کرمان به عنوان معين خوزستان انتخاب کرد و از مسئولان اين استان ها خواست نسبت به گسيل و ارسال امکانات، تجهيزات، ماشين آلات، مواد غذايي و مايحتاج عمومي و در صورت لزوم اعزام افراد متخصص به استان خوزستان اقدام کنند.
مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان ادامه داد: شرکت آبفا اصفهان با 18 نفر نيروي متخصص ، 21 پمپ کفکش و هشت دستگاه ماشين آلات سنگين همراه با 50 نفر از نيروهاي 10 شهرداري استان و کارشناسان شرکت برق منطقه اي اصفهان با حضور در هفت نقطه شهر اهواز کار استحکام بخشي سيل بندها، تخليه آب و پساب و برق رساني به ساکنان اين مناطق را برعهده دارند.
وي با اشاره به اينکه چهار موکب از شهرستان خميني و 2 موکب از شهرهاي شاهين شهر و برخوار براي امداد رساني به هموطنان سيل زده در اهواز مستقر شده اند، اضافه کرد: 400 نفر از عوامل اجرايي اين موکب ها روزانه پخت نان و تهيه 10 هزار پرس غذا را برعهده دارند.
شيشه فروش با اشاره به حضور فعالان نيروهاي هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکي و سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در مناطق سيل زده خوزستان گفت: 10 نفر از تکنيسين ها و پزشکان متخصص بيماري هاي اطفال، داخلي و زنان و زايمان از دانشگاه هاي علوم پزشکي اصفهان و کاشان در حال ارائه خدمات به هموطنان سيل زده هستند.
به گفته وي، دستگاه سيار ` ام آر اي ` بيمارستان شهيد صدوقي اصفهان نيز براي ارائه خدمات به بيماران مناطق سيل زده به خوزستان ارسال شده است.
مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان افزود: تاکنون 250 کاميون حامل کمک هاي مردم اين استان به مناطق سيل زده خوزستان ارسال شده است.
** 25 کيلومتر از جاده معمولان - پلدختر بازسازي شد
وي با اشاره به حضور عوامل راهداري استان اصفهان در لرستان گفت: طي 13 روز گذشته 25 کيلومتر از جاده معمولان - پلدختر بوسيله 26 دستگاه ماشين آلات راهسازي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي اصفهان بازسازي شده است.
شيشه فروش اظهارداشت: اکنون 9 نفر از عوامل اين اداره کل بوسيله هشت دستگاه ماشين آلات راهسازي در حال بازسازي جاده معمولان به خرم آباد هستند.
مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان با بيان اينکه بنياد مسکن و شهرسازي اصفهان براي بازسازي واحدهاي مسکوني در شهر سيل زده پلدختر معين لرستان شده است، گفت: قرار است بازسازي و مرمت چهار هزار و 200 واحد مسکوني در اين شهر توسط بنياد مسکن اصفهان انجام شود.
وي بيان کرد : چهار روستا در شهرستان پلدختر بايد جا به جا شوند که کار ساخت واحدهاي مسکوني اين روستاها در مکان جديد به بنياد مسکن اصفهان واگذار شده است.
شيشه فروش با اشاره به اينکه اقدام هاي انجام شده توسط ستاد معين اصفهان در شهرستان اهواز امروز در جلسه اي با حضور فرماندار اين شهرستان و معاون استاندار خوزستان بررسي شد، گفت: عصر امروز نيز به شهرستان پلدختر سفر ميکنم و طي اين سفر برنامه ها و اقدام هاي انجام شده توسط نيروهاي اعزامي از اصفهان در اين شهرستان مورد بررسي قرار خواهد کرد.
به گزارش ايرنا، بارش شديد باران که از روزهاي پاياني سال گذشته آغاز شد به وقوع سيل در 24 استان کشور منجر شد.
اين بارش ها ابتدا استان هاي شمالي مازندران و گلستان را تحت تاثير قرار داد و در ادامه استان هاي جنوبي و جنوب غرب عمدتا فارس، لرستان و خوزستان نيز دچار سيل شدند.
هنوز خطر در برخي استان هاي کشور رفع نشده و مسئولان با مديريت مخازن سدها و تخليه شهرها و روستاهاي واقع در پايين دست، در حال مقابله با آثار وقوع سيل هستند.
/6026/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان

دبیر هفته فرهنگی اصفهان گفت: به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان ۳۵۰ برنامه‌ شاد و مفرح در حوزه‌های مختلف فرهنگی و گردشگری و هنری در نصف جهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میثم بکتاشیان در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: به مناسبت تولد فیلسوف و معمار بزرگ شیخ بهایی سوم تا دهم اردیبهشت هر سال به نام هفته اصفهان نام‌گذاری شده است که در این راستا برنامه‌هایی را برای معرفی شاخص‌های هویتی اصفهان اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: معرفی مشاهیر و مفاخر همچنین هنرها، آموزه‌های فرهنگ عامه و آن چیزی که هویت اصفهان را در بر ¬گیرد در هفته اصفهان تحت عنوان برنامه‌های متنوع اجرا خواهد شد تا شهروندان اصفهانی با این شهر زیبای خدا آشنا شده و بدانند در چه شهر زیبایی زندگی می‌کنند.

دبیر هفته فرهنگی اصفهان خاطرنشان کرد: مسافران و گردشگران خارجی که در بهترین ماه فصل زیبای بهار یعنی اردیبهشت به شهر اصفهان سفر کرده‌اند، می‌توانند از حدود ۳۵۰ عنوان برنامه که در مناطق سطح شهر به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود، بهره‌مند شوند.

بکتاشیان تصریح کرد: در حوزه هنر نمایش اجرای تئاتر و در حوزه مکتب موسیقی نیز برنامه‌ای را با حضور هنرمندان اصفهانی خواهیم داشت.

وی گفت: در حوزه اندیشه، فلسفه و حکمت چندین همایش برگزار خواهد شد و به نقش متقدمین حوزه اندیشه اصفهان و همچنین نقش و ارتقا جایگاه تعالی فکر و اندیشه در دنیا پرداخته خواهد شد که بسیاری از بزرگان اصفهانی در این حوزه فعالیت کرده‌اند.

«هفته فیلم اصفهان» از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته فرهنگی اصفهان است

دبیر هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: در حوزه¬ فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت برنامه‌های جذاب هنری و ترکیبی را در گلستان شهدا خواهیم داشت که در این راستا در خدمت حدود ۶۰۰۰ هزار دانش آموز خواهیم بود تا با سرداران و شهدای شهر اصفهان آشنا شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به تداخل هفته اصفهان و هفته سلامت ویژه برنامه بزرگی در ناژوان در حوزه سلامت برگزار خواهد شد که شهروندان اصفهانی می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

بکتاشیان افزود: در چهارباغ اصفهان برنامه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی، نمایش و سینما همچنین ماکت‌های ابنیه‌های تاریخی شهر اصفهان برگزار می‌شود که شهروندان اصفهانی در طی این هفته می‌توانند از این برنامه‌های متنوع استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در میدان امام (ره) نیز برنامه‌های چوگان، ورزش پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای را خواهیم داشت، در حوزه خانوادگی چندین برنامه اجرا خواهد شد و در محلات نیز با معرفی آن‌ها به شهروندان ویژه برنامه‌های متعددی اجرا خواهد شد.

دبیر هفته فرهنگی اصفهان افزود: در حوزه گردشگری و مراجعه شهروندان به ابنیه تاریخی، همچنین آشنایی آن‌ها با نقاط کمتر دیده شده شهر اصفهان، برنامه‌ریزی‌های متنوعی انجام شده است تا شهروندان بتوانند با مراجعه به معاونت‌های فرهنگی مناطق از این محل‌ها مطلع و بهره‌مند شوند.

بکتاشیان خاطر نشان کرد: «هفته فیلم اصفهان» از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته فرهنگی اصفهان است که با اکران فیلم‌هایی در بخش مستند، کوتاه و بلند در حوزه مرتبط، با حضور هنرمندان تئاتر اصفهان در سینما سوره برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یک ویژه برنامه شهری بزرگ در پردیس هنر به مدت ۵ شب با حضور هنرمندان مطرح اصفهان همراه با برنامه جنگ و مسابقه¬ با نشاطی را به مناسب هفته اصفهان خواهیم داشت که از علاقه‌مندان دعوت می‌شود از این برنامه‌ها استفاده کنند.

کد خبر 747253

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۲۶ هزار اصفهانی در گروه آزمایشی تجربی
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد