Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازار‌های بورس آسیا روز دوشنبه در پی اعلام خبر عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران از سوی واشنگتن شاهد بروز آشفتگی بودند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ بازار‌های بورس آسیا روز دوشنبه در پی انتشار خبر عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران و نیز ادامه درگیری‌ها در لیبی یکی از تولیدکنندگان عمده نفت و متعاقب این دو افزایش قیمت این کالای استراتژیک در بازار‌های جهانی، با آشفتگی بزرگی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که بازار‌های بورس «استرالیا» و «هنگ کنگ» به دلیل عید پاک تعطیل هستند، سایر بازار‌های بورس در کشور‌های آسیایی با آشفتگی مواجه شده اند.
در پی انتشار خبر عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران و کاهش تولید در لیبی به دلیل درگیری‌های اخیر در این کشور نگرانی در مورد عرضه نفت افزایش یافته و بازار‌های بورس آسیایی را متاثر کرده است.
شاخص ام‌اس‌سی‌آی بازار آسیا پاسفیک به جز ژاپن امروز شاهد کاهشی ۰.۲۴ درصدی بوده است.
شاخص نیکی ۲۲۵ ژاپن بدون تغییر در سطح ۲۲.۲۱۷ ثابت باقی ماند.
شاخص‌های بازار سهام در کره جنوبی نیز ثابت مانده یا کاهشی قابل توجه را تجربه کردند.
بازار سهام چین نیز امروز شاهد روندی کاهشی بوده است.
در حالی که بازار بورس استرالیا و هنگ کنگ به دلیل عید پاک امروز در تعطیلی به سر می‌برند، بورس اوراق بهادار «کلمبو» سریلانکا نیز به دلیل حملات مرگبار روز یکشنبه فعالیتی نداشت؛ البته تعطیلی این بازار به دلیل سهم اندک در بازار‌های آسیایی نفوذ کمی بر جریانات موثر دارد.
براساس گزارش رویترز، سهام شرکت هواپیمایی «جت ایرویز» هند به پایین‌تر حد خود از مارس ۲۰۰۹ رسیده است. با در نظر داشتن مشکلات مالی اخیر این ایرلاین ورشکستگی قریب الوقوع آن دور از انتظار نیست.
ایجاد بحران در بازار جهانی نفت و در پی آن بورس اوراق بهادار به ویژه در آسیا در پی عدم تمدید معافیت تحریم‌های نفتی ایران از سوی واشنگتن با واکنش چین مواجه شد.
در همین حال وزارت خارجه چین نیز در پی اعلام خبر عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران از سوی آمریکا، اعلام کرد چین همچنان با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالف است.
سخنگوی وزارت خارجه چین می‎گوید که همکاری دوجانبه چین با ایران براساس قانون انجام می‌شود.
چین وارد کننده اصلی نفت ایران و یکی از هشت خریدار دریافت کننده معافیت‌های تحریمی ایران بوده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چین ایران آمریکا معافیت تحریمی بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • کیومرث هاشمی: معافیت‌هایی برای نفر سوم جهان و دوم و سوم آسیا در راهند
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه