Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه مراکز علمی و فناوری یکی از نقاط اتکا در مقابله با تحریم ها هستند، افزود: پارک‌های فناوری باید به جایگاهی برای جذب و حفظ نخبگان کشور تبدیل شوند.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا به نقل ااز پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، نهمین جلسه هیات امنای پارک فناوری پردیس عصر امروز (دوشنبه) به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اول رئیس جمهوری در این جلسه فعالیت های پارک فناوری پردیس و شرکت های عضو این پارک را مثبت ارزیابی و بر لزوم تلاش هر چه بیشتر مسئولین پارک برای توسعه فعالیت های دانش بنیان تأکید کرد.
جهانگیری ادامه داد: اگر جهت گیری پارک های فناوری کشور و شرکت های دانش بنیان به سمت ارائه طرح های نوین و تجاری سازی ایده های نوین حرکت کند، این مراکز علمی به جایگاهی برای جذب و حفظ استعدادها و نیروی انسانی نخبه کشور تبدیل می شوند و دیگر شاهد مهاجرت نیروی انسانی مستعد و نخبه به خارج از کشور نخواهیم بود.
وی با اشاره به تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، از نیروی انسانی و نخبگان کشور به عنوان یکی از نقاط اتکاء برای مقابله با تحریم ها یاد کرد و افزود: پارک های فناوری، دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری کشور یکی از نقاط امید کشور هستند تا بتوانیم در مقابل فشارها مقاومت کرده و با اتکاء به توان داخلی، نیازهای کشور را تأمین کنیم.
معاون اول رییس جمهور از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خواست جلساتی را با اعضای هیات امنای پارک فناوری پردیس برگزار و ضمن بازتعریف برنامه ها و مأموریت ها، جهت گیری پارک و شرکت های دانش بنیان را به سمت فعالیت ها و طرح های نوین و بزرگ هدایت کنند.
جهانگیری افزود: اگر طرح ها و برنامه های بزرگی توسط پارک های فناوری کشور تعریف شود بی تردید نظام بانکی، شرکت های سرمایه گذاری و بخش خصوصی پای کار خواهند آمد و منابع مالی مورد نیاز اجرای این طرح ها را تأمین خواهند کرد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دغدغه پارک های فناوری و شرکت های دانش بنیان در خصوص بازار محصولات تولیدی افزود: ایران از بازاری 80 میلیون نفری برخوردار است ضمن آن که اگر بتوانیم محصولاتی قابل رقابت تولید کنیم بازار کشورهای همسایه نیز در اختیار ما خواهد بود.
در این جلسه که معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار تهران، رئیس دانشگاه صنعتی شریف و مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز حضور داشتند، رئیس پارک فناوری پردیس گزارشی از فعالیت های این پارک و شرکت های عضو ظرف یکسال اخیر ارائه کرد.
مهندس صفاری نیا با اشاره به این که 286 هزار متر مربع فضای پژوهشی و فناوری در پارک فناوری پردیس وجود دارد، گفت: میزان سرمایه گذاری در این پارک 15 هزار میلیارد ریال است که این سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.
وی با اشاره به این که 10 درصد میزان صادرات پارک های فناوری کشور، 80 درصد از فروش پارک ها و 10 درصد از کل تعداد شاغلین پارک های فناوری در اختیار پارک فناوری پردیس قرار دارد افزود: در حال حاضر 305 شرکت دانش بنیان و 70 استارتاپ در پارک فناوری پردیس فعالیت دارند.
رئیس پارک فناوری پردیس از برنامه ریزی برای اجرای طرح توانمندسازی شغلی برای دانشجویان خبر داد و گفت: محصولات شرکت های دانش بنیان از طریق سامانه ای تحت عنوان شبکه فن بازار در معرض اطلاع دستگاه های اجرایی قرار گرفته تا نیازهای خود را از طریق تولید این شرکت ها تأمین کنند و از خرید محصولات خارجی مشابه خودداری شود.
وی همچنین با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری که در خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد اظهار داشت: همزمان با این نمایشگاه از وزرای علوم 60 کشور نیز در قالب مجمع نوآوری «اسکاپ» دعوت به عمل آمده تا از دستاوردهای علمی و فناوری کشورمان بازدید کنند.
در این جلسه گزارش حسابرسی پارک فناوری پردیس منتهی به سال 1396، انتخاب حسابرس سال 1397، بررسی و تایید بودجه تفصیلی سال 1397 و اصلاح موادی از آیین نامه مالی و معاملاتی پارک فناوری پردیس به تایید اعضای هیات امناء رسید.
شبد**سیام**1058

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جهانگيري پارك فناوري پرديس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند

استاندار خراسان شمالی، گفت: تعاونی‌های دانش بنیان خراسان شمالی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد  امروز در کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری، آن را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و اظهار داشت: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش‌بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی افزود: توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام از اهم مواردی هستند که می‌تواند در جهش تولید موثر باشد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد. 

حسین‌نژاد به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال 1403 با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور برطرف شود. 

قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در ابتدای این آیین ضمن تشکر از توجه استاندار خراسان شمالی به حوزه ی علم و فناوری استان، پارک علم و فناوری را حلقه ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد  شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت 30 هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد های زیر مجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته 26 کشوری بود، امسال با 13 رتبه ارتقا به 13 کشوری رسیده است.

استاندار خراسان شمالی در حاشیه این آیین از پروژه ساختمان 8 واحدی که قرار است در اختیار واحدهای فناوری استان قرار گیرد نیز بازدید کرد و پیشرفت پروژه را از بازدید قبلی تاکنون تحسین کرد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»