Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: این شورا آمادگی برگزاری دوره های آموزش پدافند غیرعامل در شهر و روستاهای استان تهران را برای آشنایی مردم با مسائل مربوطه را دارد.

به گزارش ایرنا، الهام فخاری عصر دوشنبه در نشست شورای اسلامی استان تهران اظهار داشت: همه باید با تهدیداتی که در حوزه پدافند غیر عامل رخ می دهد آشنایی داشته باشیم تا در حوادث هوشمندانه رفتار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همه نسبت به مسائل استان تهران متعهد هستیم از این رو باید نسبت به آگاه سازی شهروندان و نهادینه سازی پدافند غیرعامل اهتمام ویژه ای داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی استان تهران با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم جهت عضو شدن اعضای شورای اسلامی تهران در شورای پدافند غیرعامل انجام شود گفت: اعضای شورای شهر سیاست گزاران شهری هستند که به عنوان نمایندگان مردمی می توانند مسائل مختلف شهری را در حوزه پدافند مطرح کنند.
وی گفت: این امر کمک می کند تا مدیریت شهری با ارتقای مهارت ها و تجهیزات در حوزه پدافند غیرعامل فعال تر عمل کند.
فخاری با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی استان تهران نسبت به زیرساخت های شهری حساس هستند گفت: وقوع حوادث سیل امسال، آزمون جدی برای مدیریت بحران بود تا با هوشیاری بیشتری نسبت به رویدادها آمادگی داشته باشند.
وی بیان داشت: تلاش شورای اسلامی استان تهران بررسی رویدادهای مختلف در مدیریت بحران و مسائل شهری است از این رو موضوعات کلی و فراگیر در این استان و شهرستان های آن را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم ضمن اینکه باید دستگاه های مربوطه بودجه تجهیز زیرساخت های مدیریتی پدافند غیرعامل را تامین کنند.
رئیس شورای اسلامی استان تهران همچنین ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در خصوص تروریست نامیدن سپاه خاطرنشان کرد: این اقدام درصدد ایجاد دشمنی و اختلال در نظام کشور از سوی آمریکا بوده است که اعضای شورای اسلامی استان تهران این اقدام غیراصولی را محکوم کرده است چرا که همه با هم از تمامیت کشور و نهادهای قانونی آن حمایت می کنیم.
تهرام/8138//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي اسلامي استان تهران پدافندغيرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۹۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد

وضع پدافند غیرعامل مرکز ذخیره‌سازی گاز سراجه با حضور معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیر منطقه ۳ عملیات انتقال گاز و تیمی متشکل از مدیران و مسئولان اچ‌اس‌ئی و اجرایی وزارت نفت، شرکت ملی گاز، انتقال گاز و مهندسی و توسعه گاز و گروه نفت مرکزی بررسی شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مهدی زارع، مدیر منطقه ۳ عملیات انتقال گاز، در ‏این بازدید با ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده در حوزه پدافند غیرعامل و ایمنی در تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه، با توجه به موقعیت حساس و راهبردی آن گفت: این تأسیسات در فصل‌های سرد سال بخشی از گاز مصرفی استان تهران و شهرهای شمال و شمال شرقی کشور را تأمین می‌کند و در پایداری شبکه انتقال گاز نقشی بسزا دارد.

وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ‏برای کارکنان، نصب سیستم کولینگ و فومینگ روی مخازن ذخیره‌سازی، روزآمدکردن سیستم‌های اطفا و اعلان حریق و تجهیز دو دستگاه ‏ماشین اطفای حریق، نصب دوربین مداربسته، ارزیابی ریسک امنیتی SVE، مطالعات HAZOP و برگزاری نشست با ‏سازمان‌های متولی استان در این زمینه، ازجمله این ‏اقدام‌هاست.‏

عبدالرحمن کشوری، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، با ارزیابی و بررسی این اقدام‌ها به‌لحاظ رعایت الزام‌های پدافند غیرعامل در مخازن و تأسیسات ذخیره‌سازی و محیط‌های پیرامونی، از زحمات کارکنان منطقه ۳ عملیات انتقال گاز در ایجاد زیرساخت‌های حوزه ایمنی و پدافند ‏غیرعامل قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها