Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@13:02:29 GMT

چهره‌ای متفاوت از زنان افغانستانی

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۹۴۵۰

چهره‌ای متفاوت از زنان افغانستانی

خرداد: فاطیما حسینی می‌گوید خبرهای منفی و خبر‌های جنگ که از افغانستان نشر می‌شوند، باعث شده‌اند که همه فکر کنند زن افغانستانی همیشه در برقع است و هیچ توقع و تصوری از جهان بیرون ندارد.


یک عکاس افغانستانی تلاش کرده چهره‌ای دیده‌نشده زنان افغانستانی را بازسازی کند که دسترسی و عکس‌برداری حقیقی آن‌ها دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فاطیما حسینی که عکاس استیج است، برای هر عکسش باید فضای تازه‌ای تزیین کند، شخصیت‌های عکسش را بیاراید و مکان جدید و مناسبی برگزیند.

 

او تاکنون روی چندین مجموعه عکس کار کرده است. تمام این مجموعه‌ها به نحوی زیبایی‌های زنان افغانستانی در اوضاع جنگ را به تصویر می‌کشد. فاطیما می‌گوید می‌خواهد نشان دهد که زیبایی‌های زیادی از زنان افغانستانی وجود دارد که در سایه جنگ پنهان شده و نیاز است که نشان داده شود.

 

این زن گفت: خبرهای منفی و خبر‌های جنگ که از افغانستان نشر می‌شوند، باعث شده‌اند که همه فکر کنند که زن افغانستانی همیشه در برقع است و هیچ توقع و تصوری از جهان بیرون ندارد.

 

او به تازگی روی مجموعه‌های دیگر به نام‌های: سنت و مدرنیته، بازتاب‌های خراسانی، زیبایی در میان جنگ و مروارید در صدف؛ نیز کار کرده است.

 

پیدا کردن مدل برای سوژه‌های عکاسی از چالش‌های عمده فاطیما بوده که خیلی وقت‌گیر است. او می‌گوید دختران به آسانی حاضر نمی‌شوند که از آنها عکاسی شود. به همین دلیل بیشتر مدل‌های او یا بازیگران سینما هستند یا کسانی که در کار رسانه و تصویر بوده‌اند.

 

خیابان‌های کابل از ناامن‌ترین خیابان‌های جهان هستند. کمتر زن جوانی را پیدا می‌کنید که از آزار و اذیت در این خیابان‌ها شکایت نکند.

 

فاطیما می‌خواهد در ولایت‌های مختلف، از چهره‌های متفاوت عکس بگیرد تا رسم و رواج‌ها و مکان‌های دوردست را با یکدیگر در یک قالب عکس بگنجاند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فرارو

برچسب ها: عکاس افغانستانی ، زنان افغانستانی ، فاطیما حسینی

منبع: خرداد

کلیدواژه: زنان افغانستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۹۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیماران اتباع افغانستانی همزمان با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد دیدار کرد.

رئیس جمهور اسلامی ایران ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت آباد با برخی از بیماران اتباع افغانستانی نیز احوالپرسی کرد. 

حجت‌الاسلام رئیسی در جریان آخرین وضعیت طرح توسعه این بیمارستان و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید | عکس
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • (ویدئو) پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵