Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:33:59 GMT

580 میلیارد ریال به ساخت و تجهیز مدارس سمنان اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۰۰۸۹

580 میلیارد ریال به ساخت و تجهیز مدارس سمنان اختصاص یافت

شاهرود- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: 580 میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به ساخت، تجهیز و استانداردسازی گرمایشی مدارس استان سمنان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، محمد دستورانی دوشنبه در چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز شرق استان سمنان که در بیارجمند برگزار شد، افزود: اکنون در حوزه آموزش و پرورش 70 طرح عمرانی با اعتبار ملی و با کمک خیران در استان سمنان در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مشارکت فعال خیران در این امر را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: دولت برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی، پژوهشی و پرورشی نیازمند کمک خیران است چرا که با توجه به محدودیت های مالی به تنهایی قادر به انجام این کار نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تجهیز کتابخانه و آزمایشگاه و نیز وسایل مورد نیاز مدارس را از جمله فعالیت های خیران برشمرد و ابراز داشت: علاوه بر این خیران استان سمنان ضمن حمایت از مدارس غیر برخوردار در یک سال تحصیلی، در حمایت مادی و معنوی از اردو های دانش آموزی و جشنواره های فرهنگی، هنری، ورزشی و فناوری نیز مشارکت فعال دارند.
به گزارش ایرنا، تجلیل از خیران مدرسه ساز شهرستان های شاهرود و میامی از دیگر بخش های این جشنواره بود.
در استان سمنان 793 فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت 653 هزار و 934 متر مربع وجود دارد، 41 درصد کلاس های درس این استان نیازمند مقاوم سازی و 36 درصد مدرسه ها تخریبی است.
7359/6167

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كليات آموزش و پرورش خيران مدرسه ساز شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صحرايي افزود: مدارس جايگاه تحقق عدالت آموزشي است و سهم دانش آموزان مناطق محروم براي ورود به مدارس خاص بايد بيشتر شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه امكانات مدارس بايد بين همه دانش آموزان مناطق مختلف كشور تقسيم شود اظهار داشت: رئيس جمهور محترم بر ارتقاي كيفيت و تقويت مدارس دولتي تاكيد دارد و بايد تلاش كنيم كيفيت آموزشي و تربيتي مدارس دولتي را ارتقا دهيم اين امر با همكاري و همراهي معلمان ميسر مي‌شود.

وي با اشاره به ضرورت تقويت مدارس دولتي ابراز داشت: تامين نيروي مورد نياز مدارس دولتي، تهيه و تدوين برنامه عملياتي براي تقويت و ارتقاي مدارس دولتي، ارزيابي مستمر عملكرد مدارس دولتي، طراحي استانداردهاي تقويت مدارس دولتي و تدريس معلمان خاص در اين مدارس از جمله مواردي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه تاكيد كرد: هدف اصلي ما در آموزش و پرورش، تقويت جايگاه مدرسه است براي تقويت و ارتقا جايگاه آن بايد برخي از محدوديت‌ها را بر داشته واختياراتي را به اين مدارس تفويض كنيم.

دیگر خبرها

  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت