Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@15:57:59 GMT

نمی‌توان یک دستگاه را در موضوع سیلاب مقصر دانست

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۰۰۹۱

نمی‌توان یک دستگاه را در موضوع سیلاب مقصر دانست

مسئول کارگروه پیگیری سیلاب کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: صرفاً یک دستگاه یا یک مجموعه در موضوع سیلاب مقصر نیست به جهت اینکه سیل یک بلای طبیعی است و برمی‌گردد به اینکه ما چگونه آن را مدیریت کنیم. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

محمد دامادی نماینده ساری عصر امروز (دوشنبه) در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به نشست امروز کمیسیون عمران با نمایندگان دستگاه‌های اجرایی با موضوع سیلاب افزود: در بررسی‌های اولیه هنوز هیچ نتیجه گیری وجود ندارد و ما امیدواریم که در جلسات بعدی بتوانیم بر اساس نقشه های هیدروگرافی و جزئیات بیشتر، نتیجه گیری دقیق‌تر و کارشناسی‌تری داشته باشیم

رئیس کارگروه آب و فاضلاب کمیسیون عمران ادامه داد: هدف ما این است که در دل این بررسی ها بتوانیم قوانین مزاحم و اشکالاتی که در دستگاههای مختلف کشور وجود دارد را شناسایی کرده تا در صورت بروز اتفاقات مشابه در آینده از خسارات بکاهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقوع سیلاب امری طبیعی است و در همه جای دنیا تخریب را به همراه دارد. این موضوعی غیرقابل انکار است اما همه تلاش ها این است که اقدامات ما قبل از وقوع اینگونه مسائل پیشگیرانه باشد تا بتوانیم خسارت‌ها را به حداقل برسانیم.

مسئول کارگروه پیگیری سیلاب کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از جانب وزارت نیرو مدیریت خوبی را در سد کرخه شاهد بودیم و در این حوزه به خوبی عمل کرد، افزود: در هیچ جای دنیا هواشناسی نمی‌تواند سیلاب را از یک ماه یا سه ماه قبل پیش‌بینی کند و از طرف دیگر می بایست به این مساله حتماَ توجه شود که بر اساس اینکه دو یا سه روز مانده به وقوع سیل، هشدار سیلی داده بشود، تنها می توان اقدامات اولیه ای را انجام داد.

وی با اشاره به عوامل متعددی همچون تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: صرفا نمی‌توان گفت یک دستگاه اجرایی در این زمینه مقصر است؛ دخالتهایی که در بستر رودخانه وجود دارد، مسائلی که مسیر رودخانه را تغییر داده یا مسیر رودخانه را با تصمیم شورای عالی شهرسازی به خیابان تبدیل کرده، از جمله اشکالاتی است که در این زمینه وجود دارد.

یادداشت|کدام سیلاب، کدام راهکار؟

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شرکت مدیریت منابع آب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت مدیریت منابع آب شرکت مدیریت منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: امدادگران این جمعیت به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌های ناشی از سامانه قوی بارشی اخیر در استان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود بارش‌های خوبی که از اواسط هفته گذشته آغاز و تا روز گذشته تداوم داشت ولی مشکلات ناشی از این بارش‌ها در این استان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر بود.

وی افزود: در شش مورد آب گرفتگی که در مناطق شهری کرمانشاه، منطقه سر فیروزآباد، عشایر دالاهو، منطقه ازگله ثلاث باباجانی و روستای قلاجی اسلام‌آباد غرب روی داده بود این جمعیت به ۱۲۲ نفر متأثر از این آب گرفتگی‌ها در قالب ۲۶ خانوار کمک رسانی‌های لازم از جمله تخلیه آب از واحدهای مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه امدادگران این جمعیت از همان ساعات اولیه حضور پررنگی را در مناطق حادثه دیده داشتند، خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودرو امدادی و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به خانوارهای حادثه دیده نیز خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی با بیان اینکه این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت، گفت: در همین مدت همچنین پنج حادثه کوهستان و جاده‌ای نیز در استان به وقوع پیوست که بلافاصله به افراد نیازمند کمک امدادرسانی شد.

کد خبر 750852

دیگر خبرها

  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد / خسارت به اراضی کشاورزی در 3 روستا
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد
  • بررسی ویژگی های انواع گیت کنترل تردد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • امدادرسانی امدادگران هلال احمر خواف به ۳۰ خودرو گرفتار در سیلاب