Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس نتایج بدست آمده از نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار برای جمعیت ١٠ ساله و بیشتر، تغییرات محسوسی در سه نرخ بیکاری، نسبت اشتغال و نرخ مشارکت اقتصادی بین سال های ١٣٩٦ و ١٣٩٧ دیده نمی‌شود.

 مرکز آمار ایران اینفوگرافیک نیروی کار در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را به تصویر کشید.

نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار برای جمعیت ١٠ ساله و بیشتر در سال١٣٩٦ و ١٣٩٧ مقایسه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نتایج بدست آمده تغییرات محسوسی در سه نرخ بیکاری، نسبت اشتغال و نرخ مشارکت اقتصادی بین دو سال دیده نمی‌شود. همچنین الگو نسبت اشتغال در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات ( از کمترین به بیشترین) با حدود ١٧,٥% ، ٣٢%  و ٥٠% دارای تغییر محسوسی نیست. 

همچنین تغییرات الگوی این سه شاخص مهم بازار کار در طی فصول مختلف در طی دو سال یکسان است. بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی در هر دوسال در فصل تابستان، نسبت اشتغال در فصل بهار ١٣٩٧ و فصل تابستان ١٣٩٦ دارای بیشترین در طی سال بوده اند و نرخ بیکاری در پاییز ١٣٩٧ با ١١.٧ و در تابستان ١٣٩٦ با ١١.٥ دارای کمترین نرخ در بین فصول در سال‌های مذکور بوده‌اند.

در طی فصول سال، سهم اشتغال در بخش کشاورزی در تابستان دارای بیشترین و در فصلزمستان دارای کمترین رقم در طی هر دو سال بوده است.

در حالی که سهم بخش خدمات در فصل زمستان دارای بیشترین سهم در طی فصول سال و طی هر دو سال بوده است. سهم اشتغال در بخش صنعت در نیمه دوم سال در هر دو سال نسبت به نیمه اول سال (فصول بهار و تابستان) بیشتر بوده است.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000DVh برچسب ها: بازار کار ، مرکز آمار ایران ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بازار کار مرکز آمار ایران بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه چیز که باعث حقیقت بندگی می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در محفل شهادت امام صادق در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: امام دارای عصمت ذاتی و بدون کوچکترین معصیت، حتی فعل مکروه می باشد که این شان و منزلت از پیامبران رسالت و نبوت هم والا تر است به ویژه امام صادق(ع) که دارای 14هزار شاگرد بودند.

سه چیز باعث حقیقت بندگی می‌شود

وی افزود: امام صادق(ع) مقام عبودیت را در پاسخ به فرد بصری این گونه بیان می کند؛ سه چیز باعث حقیقت بندگی می شود، اول بنده بداند که نسبت به نعمات خدا مالکیت ندارد، دوم بنده دنبال نتیجه و تدبیر امورات خود نباشد زیرا سرانجام کارها را خداوند مشخص می کند و سوم آنکه تمام همّ و غم بنده باید رضایت خدا باشد.

استاد حوزه ادامه داد: دانستن عدم مالکیت باعث انفاق بیشتر و عدم وابستگی به دنیا می شود، سپردن نتیجه امور باعث افزایش ایمان و توکل بر خدا خواهد شد و در نظر گرفتن رضایت خداوند باعث می شود که بنده نسبت به سخن مردم بی توجه باشد و به اخلاص نزدیک تر شود که این موارد اولین درجه افراد متقین است.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • آرامش نسبی بازار طلا و سکه امروز در رشت در مقایسه با هفته گذشته
  • اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • سه چیز که باعث حقیقت بندگی می‌شود