Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:03:47 GMT

کره شمالی سفر کیم به روسیه را تائید کرد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۱۴۴۲

کره شمالی سفر کیم به روسیه را تائید کرد

تهران- ایرنا- خبرگزاری مرکزی کره شمالی به طور رسمی تایید کرد که رهبر این کشور به دعوت رئیس جمهوری روسیه به مسکو می رود.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی سفر قریب الوقوع کیم جونگ اون رهبر این کشور به روسیه را تائید کرد.
پس از دعوت رسمی مسکو از کیم، کره شمالی تاکنون پاسخی به این درخواست نداده بود و رسانه در این باره گمانه زنی می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) رسما این موضوع را تائید کرد و گفت کیم به زودی به مسکو می رود اما زمان دقیقا این سفر را مشخص نکرد.
پیشتر دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفته بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و کیم تا پایان ماه آوریل (10 اردیبهشت ماه) دیدار می کنند.
با توجه به اینکه پوتین برای شرکت در یک نشست بین المللی از روز 25 آوریل (5 اردیبهشت) در پکن باشد، ناظران معتقدند که سفر احتمالی کیم به روسیه ممکن است پیش از تاریخ مذکور صورت گیرد.
ناظران همچنین می گویند کیم خواهان تعمیق روابط با پوتین است و رئیس جمهوری روسیه می خواهد مسکو در مذاکرات عاری سازی هسته ای کره شمالی نقش بیشتری را ایفا کند.
در صورتی که سفر رهبر کره شمالی به روسیه تحقق یابد این نخستین سفر کیم به این کشور خواهد بود.
جمعه گذشته رسانه های روسیه خبر دادند که رهبر کره شمالی در نامه ای به پوتین از وی خواسته است در راستای برقراری صلح در شبه جزیره کره به این کشور کمک کند.
مسکو بیش از شش ماه است که از آمادگی خود برای میزبانی از کیم خبر داده است و رئیس شورای فدراسیون روسیه پیشتر پس از سفر به پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی از نامه رسمی پوتین به کیم برای سفر به مسکو پرده برداشت.
گمانه زنی ها برای دیدار دو مقام ادامه داشت که خبر رسید واشنگتن پس از اطمینان از حتمی شدن دیدار سران روسیه و کره شمالی، «استفان بایگون» نماینده ویژه خود در مساله کره شمالی و فیونا هیل دستیار ترامپ را طی چند روز گذشته راهی روسیه کرده است.
به نظر می رسد ماموریت بایگون در مسکو این بود که راهی برای آنچه تلاش واشنگتن بر خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ عنوان شده با حمایت کرملین پیدا کند.
هشتم اسفند ماه سال 97 ترامپ با هدف پایان دادن به بحران کره شمالی با کیم جونگ اون رهبر این کشور در هانوی پایتخت ویتنام دیدار و گفت وگو کرد، دیداری که برخلاف انتظارها خیلی زود پایان یافت و حتی بیانیه ای نیز در پی نداشت.
مذاکرات دو طرف به دلیل اصرار ترامپ برای تحویل سلاح هسته ای کره شمالی و خلع سلاح هسته ای کامل این کشور به شکست انجامید.
ترامپ در آخرین دیدار خود با کیم بر بسته شدن همه سایت های هسته ای کره شمالی اصرار کرد درحالی که رهبر کره شمالی فقط با تعطیلی یک مرکز تحقیقات هسته ای موافق بود.
همچنین گفته شد نابودی راکتور هسته ای یونگ بیون و ارایه جدول زمانی برنامه خلع سلاح هسته ای کره شمالی از مهمترین خواسته های ترامپ از کیم بود و در عوض کره شمالی نیز خواستار اعلام پایان جنگ 1950 - 53 دو کره، لغو تحریم ها و تعلیق رزمایش های مشترک نظامی کره جنوبی و آمریکا شد.
شبد**9416**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره شمالي روسيه ديدار كيم و پوتين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم