Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید؛ خاطراتی که می‌تواند شیرین یا تلخ باشد.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ دمنوش مفید و پرطرفداری که استرس کنکوری‌ها را تار و مار می‌کند

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کرده و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

سهیل سراج مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دانش آموزان نباید تنها یک مسیر را در مطالعه کنکور در نظر بگیرند بلکه باید سیستم شخصی خود را پیدا کنند. تعیین ساعتی مشخص برای درس خواندن و استراحت موضوعی کاملا فردی است و جنبه عمومی برای همه دانش‌آموزان نخواهد داشت.

پشت کنکوری‌ها باید به نوع استراحت خود توجه کنند

وی با اشاره به نوع استراحت پشت کنکوری‌ها گفت: برخی از دانش آموزان برای استراحت خود گشت و گذار در فضای مجازی را انتخاب می‌کنند که برخوردی اشتباه است؛ در واقع استراحت نوعی تفریح و پیاده‌روی را شامل می‌شود که می‌تواند حال و هوای دانش‌آموز را عوض کرده و انرژی به او بدهد،‌ از این رو دانش آموز باید نوع تفریح خود را به صورت شخصی انتخاب کند.

سراج ادامه داد: برای موفق شدن راه‌هایی متفاوت وجود دارد و دانش آموز باید در روز‌های اول برای این مسیر‌ها برنامه‌ریزی کند و اگر نیاز به تغییر مسیر داشت آن را به مرور زمان انجام دهد و به هیچ عنوان به یکباره مسیر درس خواندن خود را تغییر دهد، به طور مثال اگر عادت به درس خواندن در شب را دارد به مرور آن را به روز تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸| ۸ نکته کلیدی و مهم برای موفقیت در کنکور

زمان مناسب برای مطالعه کنکور

این مشاور تحصیلی با بیان اینکه پشت کنکوری‌ها در روز می‌توانند پس از گذراندن یک ساعت و نیم درس خواندن ۱۵ دقیقه استراحت کنند، گفت: افراد پشت کنکوری ۲۴ ساعت در روز زمان دارند تا درس بخوانند که از این مقدار می‌توانند حداکثر ۶ ساعت در روز  را به خوب خود اختصاص دهند؛ ۱۷ ساعت باقی می‌ماند و اگر تمام کار‌های شخصی فرد چهار ساعت زمان ببرد، دانش آموز ۱۳ ساعت زمان برای درس خواندن دارد و در نتیجه می‌توان گفت یک دانش آموز در روز می‌تواند ۱۲ ساعت درس بخواند.

وی افزود: برخی از مشاوران تحصیلی به افراد توصیه می‌کنند روزی هشت ساعت درس بخوانند این توصیه را نمی‌توان رد کرد، اما به هوش افراد نیز باید توجه کرد؛ برای بازدهی اطلاعات باید برنامه‌ریزی کرد؛ باید سئوالات را کدگذاری کرد و در جلسه امتحان به سراغ این کد‌ها رفت تا بتوان از زمان خود به خوبی استفاده کنیم.

سراج تشریح کرد: اگر بحث جمع بندی مطرح است دانش آموزان باید هر یک ساعت و نیم برای یک درس اختصاصی اختصاص دهند و فقط تست بزنند و روزی ۲ ساعت درس عمومی را پوشش دهند؛ برای ایام امتحانات نهایی روزی سه ساعت برای تست زدن اختصاص دهند و درس‌های مختلفی را پوشش دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی کنکور98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم : کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد

وزیر علوم با تاکید بر اینکه با بیان اینکه نتیجه دو سال کنکور که چهار نوبت است برای داوطلبان لحاظ می شود، گفت: نتیجه نهایی کنکور تلفیقی از سوابق تحصیلی و نمره کنکور است، داوطلبان اضطراب نداشته باشند؛ زیرا فرصت جبران دارند.   به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که امروز در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: خوشبختانه تمهیدات لازم برای برگزاری امن و بانشاط کنکور پیش بینی شده است امیدواریم شاهد یک رقابت علمی در پنج رشته آزمایشی باشیم،   وی در ادامه تصریح کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در ۱۹۱۳ حوزه در بیش از ۴۰۰ شهرستان برگزار می شود، در رشته علوم تجربی بیشترین داوطلب را داریم.   وزیر علوم خاطرنشان کرد: تفاوت کنکور امسال با سال های گذشته نزدیکی زمان برگزاری دو نوبت کنکور است، ما مکلفیم در سال دو نوبت کنکور برگزار کنیم که با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان فاصله دو کنکور زیاد نیست و کنکور بعدی تیرماه است.   زلفی گل با بیان اینکه نتیجه دو سال کنکور که چهار نوبت است برای داوطلبان لحاظ می شود، خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند از نمره بهتر خود استفاده کنند. سازمان سنجش آموزش کشور سعی می کند عدالت آموزشی را لحاظ کند.   وزیر علوم اظهار کرد: نتیجه نهایی کنکور تلفیقی از سوابق تحصیلی و نمره کنکور است، داوطلبان اضطراب نداشته باشند زیرا فرصت جبران دارند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم
  • آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می‌شود
  • بازداشت ۴ کنکوری متخلف | تکرار کنکور برای داوطلبان سیل‌زده
  • وزیر علوم: کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • وزیر علوم : کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • واسه نونه... واسه نونه!
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری