Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@07:03:29 GMT

مسابقات بین‌المللی قرآن، عامل تحکیم دوستی مسلمانان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۲۲۲۱

مسابقات بین‌المللی قرآن، عامل تحکیم دوستی مسلمانان

«سید یاسین حسینی» از کشور افغانستان در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی ایران که همزمان با سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی در تهران برگزار شد شرکت کرده است.   او که  17 سال دارد، اهل هرات است و در کلاس یازدهم در این شهر، مشغول تحصیل است. این قاری نوجوان، امسال موفق شد رتبه دوم را در بین قاریان دانش‌آموز به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
آموزش در دارالقرآن هرات
سید یاسین در گفتگو با ایکنا درباره حضور خود در مسابقات قرآن می‌گوید: در افغانستان بارها در مسابقات کشوری شرکت کردم.  همچنین سال گذشته در مسابقات مهاجرین در مشهد با روش قرائت استاد عبدالباسط شرکت کردم که توانستم مقام اول را به دست بیاورم.
این قاری نوجوان با اشاره به اینکه به سبک قرائت استاد شحات انور علاقمند است می‌گوید: با تشویق خانواده به ویژه مادرم به فراگیری قرآن علاقمند شدم. سپس در دارالقرآن عالی صادقیه هرات آموزش قرآن را شروع کردم. در این دارالقرآن، کلاس‌های مختلف مخصوص علوم قرآنی از جمله تجوید، لحن، صوت و تفسیر برگزار می‌شود.    مسابقات، عامل دوستی
وی سطح مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان در ایران را بسیار خوب و میزبانی ایران را عالی توصیف می‌کند. او یکی از ویژگی‌های مثبت این مسابقات را آشنایی و دوستی دانش‌آموزان کشورهای مسلمان با یکدیگر می‌داند.
 
استفاده از فضای مجازی
وی در زمینه استفاده از فضای مجازی برای آموزش قرآن می‌گوید: خوشبختانه در کشور من فعالیت‌های آموزشی خوبی در زمینه قرآن‌آموزی در فضای مجازی وجود دارد و کانال‌های زیادی دز شبکه‌های اجتماعی فعال هستند که با استقبال خوب جوانان و نوجوانان همراه بوده است. همچنین از فیلم‌های آموزشی موجود در اینترنت استفاده می‌کنیم.
قرآن، راهگشای مسلمانان
وی درباره تاثیر قرآن در حل مشکلات جهان و به ویژه افغانستان می‌گوید: اندیشیدن و تدبر در آیات قرآن می‌تواند تاثیر معنوی زیادی در حل معضلات جهان اسلام داشته باشد.  
این قاری نوجوان، آیه 103 سوره آل عمران « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا» (و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد و نعمت‏ خدا را بر خود ياد كنيد آنگاه كه دشمنان [يكديگر] بوديد پس ميان دلهاى شما الفت انداخت تا به لطف او برادران هم شديد ) را به یاد ماندنی‌ترین آیه در ذهن خود ذکر می‌کند و می‌افزاید: اندیشه در این آیه می‌تواند بسیاری از دشمنی‌ها را در بین مسلمانان از بین ببرد زیرا آنها را به وحدت و همدلی دعوت می‌کند و از اختلاف و تفرقه برحذر می‌دارد.   گفت‌وگو از محسن حدادی
 
انتهای پیام
 
 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران

علیرضا غضنفریان کد خبر: 1229551 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی