Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-26@19:02:32 GMT

آقای قالیباف کلی گویی بس است راهکار بدهید

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۲۳۱۶



اقدام امریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی بهانه جدیدی به دست مخالفان تصویب لوایح مرتبط با اف‌ای‌تی‌اف داده است. آنها حالا به همین بهانه حکم به آن می‌دهند که پذیرفتن توصیه‌های این کارگروه اقدام مالی به ضرر کشور است.

در همین چارچوب محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین تهران و از رقیبان انتخاباتی حسن روحانی در توئیتر نوشته است: «در شرایط فعلی، پذیرفتن توصیه‌های FATF، قطعاً به ضرر ماست، اما پاسخ سریع و صریح «بله» یا «نه»، منافع ملی امروز و فردای ما را تأمین نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او همچنین در یادداشتی که روزنامه صبح نو منتشر کرده، از «ضرورت روزآمدسازی شیوه‌های مبارزه با نظام سلطه» گفته است. با این حال مرور این یادداشت هیچ نشانه و آدرسی برای برون رفت از مشکلات فعلی و مشخصاً درباره اف‌ای‌تی‌اف ندارد جز توصیه به یک الگویی که وی آن را«روزآمد کردن مبارزه» نامیده است. قالیباف بدون ارائه مختصات و جزئیات این الگوی پیشنهادی تنها به این توصیفات شعاری و کلی بسنده کرده که «با حضور هوشیارانه و آماده در عرصه‌های بین‌المللی می‌توانیم برای جمهوری اسلامی فرصت‌سازی کنیم. می‌توانیم از دفع تهدید فراتر برویم. البته که لازمه این کار بهره‌مندی از دیپلمات‌ها و کارشناسان و متخصصان انقلابی است که هم دنیا را خوب بشناسند، هم به ارزش‌های بنیادین نظام باور داشته باشند. این رویکرد نه به معنای کنار کشیدن است و نه پذیرش خواسته‌های نظام سلطه.»

قالیباف اگر چه در همین چارچوب اذعان دارد که از کنار نهادهای بین‌المللی همچون کارگروه اقدام مالی هم نمی‌توان گذشت اما همچون احمد توکلی، دیگر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حکم به آن می‌دهد که پذیرفتن توصیه‌های اف‌ای‌تی‌اف قطعاً به ضرر ماست. در حقیقت او پاسخ نمی‌دهد که در این الگوی جدید پیشنهادی، تکلیف ما نسبت به این کارگروه چیست؟ تبعات ناشی از نپیوستن به آن از کدام راه‌ها و توسل به چه ابزاری قابل جبران است؟ وقتی کانال تبادلات مالی ما با دنیا قطع باشد اینکه چه دیپلمات‌هایی در وزارت خارجه باشند، چه توفیری دارد؟ به نظر می‌رسد امثال آقای قالیباف که عمدتاً در اردوگاه مخالفان دولت مستقر هستند، همچنان با عینک سیاسی و جناحی به مسائل عمده و مبتلابه کشور نگاه می‌کنند و بدون آنکه پیشنهادهای جایگزین ارائه دهند، تنها حکم به مخالفت می‌دهند. دیروز فریدون حسنوند، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در نطق میان دستور خود ادعا کرد که در سال گذشته 34 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات نفتی و غیرنفتی به کشور بازنگشته است. گذشته از صحت و سقم این ادعا یا حداقل درستی یا نادرستی عدد مورد اشاره، آیا جای تردید هست که این بازنگشتن‌ها به خاطر همان محدودیت‌های تبادلات مالی است.

بنابراین برخلاف ادعای آقای قالیباف که «پاسخ سریع و صریح بله یا نه منافع ملی امروز و فردای ما را تأمین نمی‌کند»، باید گفت که نه تنها تعیین تکلیف لوایح یاد شده در مجمع تشخیص مصلحت نظام حداقل مصداق «سریع» نیست بلکه با تأخیر قابل توجه هم همراه شده است.

به هر روی دولت منتخب مردم لوایحی را تهیه کرده و مجلس منتخب ملت هم آنها را تصویب کرده و حال این همه ان قلت و تأخیر در جمع‌بندی نهایی مجمع محل سؤال است. مگر آنکه گفته شود این تأخیرها در حکم خرید زمان بر اساس یک برنامه و استراتژی تعریف شده و در چارچوب منافع ملی است که البته اظهار نظرهای مخالفان بیانگر چنین چیزی نیست. آنچه بیشتر مشهود است، ضعف در تصمیم‌گیری است حال این ضعف از کجا نشأت می‌گیرد، خود درخور تأمل بیشتر است.

بنابراین فارغ از آنکه بنا به گفته برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس، تصمیم امریکا ضد سپاه ارتباط مستقیمی با اف‌ای‌تی‌اف ندارد، حرف آخر همان است که مخالفان نه پیشنهاد جایگزینی می‌دهند نه مسئولیت تبعات آن را می‌پذیرند. هم مخالف ایده‌ها و لوایح دولت هستند هم طلبکار آن. بسیار شایسته بود که جناب آقای قالیباف می‌نوشت که در قالب الگوی روزآمدن کردن مبارزه تبادلات مالی کشور با دنیای پیرامون را چگونه تعیین تکلیف می‌کند؟

ایران

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)

روز جمعه که می‌شود، حال و هوای خانه ما کمی متفاوت‌تر می‌شود، نه اینکه امروز، یک روز تعطیل است، بلکه به خاطر اینکه که این روز، خودش یک عید است، آن هم از نوع عید مهدوی، برای همین تلاش می‌کنیم تمام کار‌های روز جمعه‌مان را بر مدار امام زمان بچینیم، البته فکر نکنید در این روز شرکت در دعای ندبه، نمازجمعه یا خواندن دعای سمات جزو ثابت برنامه‌های ما است.

اتفاقاً سعی می‌کنیم اینها را هم لحاظ کنیم، منتها آنچه روز جمعه ما را هیجانی می‌کند تنوع برنامه‌ها است تا فرزندانم بهتر بتوانند با امام زمان (عج) مأنوس شوند، حال اگر شما هم جزو آن دسته از والدینی هستید که فکر و ذهنتان این شده است که چگونه ارتباطی میان فرزندتان با امام زمان (عج) ایجاد کنید، این گفت‌وگوی ما با نویسنده و کارشناس کودک و نوجوان مهدویت حجت‌الاسلام حسن محمودی را از دست ندهید، با ما همراه باشید تا در جریان راهکار‌هایی برای انس بیش‌تر کودکان با امام زمان (عج) قرار بگیرید:

پدر بودن امام زمان (عج) را این گونه برای کودکمان ملموس کنیم

از آنجایی که روز جمعه اکثر پدران در خانه هستند و این روز هم منتسب به امام زمان (عج) است، بچه‌ها در چنین روزی باید محبت، با هم بودن، صمیمیت را با حضور پدرانشان حس کنند؛ یعنی به آنها بگویید به خاطر امام زمان (عج) است که این کار‌ها مانند بازی کردن، بیرون رفتن، خرید کردن و ... را انجام می‌دهید. 

حجت‌الاسلام محمودی می‌گوید که همان طور که در روایات امام را به عنوان پدری مهربان و دلسوز معرفی کرده‌اند، ما نیز باید این مسأله را برای کودک جا بیندازیم که امام زمان (عج) در حکم یک پدر مهربان است، ولو اینکه ما او را نمی‌بینیم، مانند وقتی که پدر در مسافرت است و ما او را نمی‌بینیم، ولی پدر بودنش هست و تمام نمی‌شود.

جواب سلام امام زمان (عج) در زندگی ما می‌آید

او می‌افزاید همانطور که انسان باید به پدرش سلام کند، ما نیز باید به امام سلام کنیم، حالا با الفاظ مختلف به بچه‌ها یاد دهیم که بابا جان هر روز که از خواب بلند می‌شوی، اولین کاری که می‌کنی به امام زمان (عج) سلام بده، چون امام (عج) از سلام ما با خبر می‌شود و می‌شنود، پس حتماً جواب می‌دهد، چون جواب سلام واجب است. حالا اگر ما جواب سلام را نمی‌شنویم، اشکالی ندارد، اما جواب سلام امام در زندگی ما می‌آید. 

گام اولی که باید در این رابطه برداریم این است که جلوه‌های محبت امام مهدی (عج) را به فرزندان بگوییم، اینکه «امام عاشق او است»، «امام دوستدار او است» و «بیش از همه به او علاقه دارد».

رابطه هدیه و جلب محبت

این کارشناس مهدویت با تأکید بر سلام کردن روزانه به امام عصر (عج) می‌گوید همین یک راهکار اساسی برای پدران و مادران است که جواب سلام امام زمان (عج) بدرقه راه زندگی فرزندشان از دوران کودکی شود. مطمئناً چنین فرزندی در یک مسیر درستی تربیت خواهد شد. دومین راهکار در این زمینه دادن هدیه است. برای اینکه محبت یک نفر را بیشتر حس کنیم و آن محبت برای ما ملموس شود، ما باید به او هدیه بدهیم. 

او ادامه می‌دهد در روایت از پیامبر اکرم (ص) آمده است که «تَهادَوا تَحابُّوا، تَهادُوا فإنَّها تَذهَبُ بِالضَّغائنِ» به همدیگر هدیه بدهید تا رابطه‌تان با همدیگر قوی‌تر شود، پس بیاییم به امام هدیه بدهیم، در سیره اهل بیت (ع) نقل شده که بعضی از شیعیان به امام زمانشان هدیه می‌دادند، امام آن هدیه را به شکل بهتری بر می‌گرداندند، حال ما چه هدیه‌ای می‌توانیم به امام زمان بدهیم؟ بیاییم به فرزندانمان یاد دهیم که مثلاً یک صلوات بفرستند و ثواب آن صلوات را هدیه به امام مهدی (عج) کنند، یعنی برای کودکمان تبیین کنیم که صلوات فرستادن ثواب دارد و خدا از این کار خوشش می‌آید، ما نیز این ثواب را می‌توانیم به امام هدیه دهیم.

دعایی که امام زمان (عج) در حق کودکمان می‌کنند

شاید در اینجا برای شما این سؤال پیش بیاید، امام زمان (عج) چه هدیه‌ای در حق کودکمان می‌دهند، آن هدیه می‌تواند دعایی باشد که امام عصر (عج) در حق کودک ما کنند یا به اصطلاح یک خیری از جانب امام (عج) به او می‌رسد ولو ملموس نباشد.

نمونه چنین موضوعی را در سیره امام کاظم (ع) دیده شده که شخصی به امام (ع) گفت وقتی قرآن می‌خوانم ثوابش را به شما هدیه می‌دهم، این کار چه فایده‌ای دارد؟ امام کاظم (ع) فرمودند تو با این کارت روز قیامت در بهشت کنار ما هستی؛ یعنی این مسأله نشان می‌دهد که هدیه به شدت رابطه ما را با امام تقویت می‌کند.

همچنین وقتی فرزندمان کمی بزرگ‌تر شد، به او یاد بدهیم ۲ رکعت نماز بخواند و ثواب آن را به امام زمان (عج) هدیه دهد، زیرا هدیه رابطه را قوی می‌کند.

با همان لهجه کودکی‌ات با امام زمان (عج) سخن بگو

حجت‌الاسلام محمودی از سومین راهکار طلایی انس کودک با امام زمان سخن به میان می‌آورد و می‌گوید ببینید وقتی با پدرتان حرف می‌زنید، رابطه‌تان با پدرتان قوی‌تر می‌شود و پدرتان بیشتر شما را دوست دارد، بنابراین انسان باید با امام زمان (عج) حرف بزند، پس بیاییم به فرزندانمان یاد دهیم که بعضی وقت‌ها خیلی کوتاه، یک دقیقه، دو دقیقه با امام زمان حرف بزنند، آن هم با زبان و لهجه خودشان! امام، چون امام است، حرف ما را می‌شنود و خوشحال می‌شود که می‌بینید شیعیان با او حرف می‌زنند؛ و در آخر، در این دوران ظهور یادمان باشد که از همین دوران کودکی فرزندمان حب امام (عج) را در دلش بپرورانیم تا ما نیز مفتخر به تربیت سربازان امام زمان (عج) شویم.

منبع: فارس 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • استفاده از راهکار‌های اصولی و فنی به جای قطع اینترنت در زمان کنکور
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت