Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@22:56:44 GMT

35 هزار میلیارد تومان خسارات ناشی از سیل

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۲۹۳۶

­وزیر کشور گفت: ­بر اساس برآوردهایی که صورت گرفته در سیل اخیر حدود 35 هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بیستمین جلسه اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی افزود:  اکنون به غیر از بخش هایی از خوزستان در بقیه مناطق و استان ها مشکلی در بحث سیل نداریم و اکنون به فکر جبران خسارت هستیم که در بخش مسکونی، بخشی از واحدها باید بازسازی صورت بگیرد اما بخش دیگر صرفاً تعمیر نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر کشور گفت: جلسه شورای ستاد اطلاع رسانی هماهنگی اقتصادی را داشتیم که در آن آخرین وضعیت را در حوزههای اقتصادی در دستگاههای اجرایی مختلف ارائه کردند. در این جلسه هم روند قیمتها و هم کالاهای موجود در بازار و هم خریدهایی که انجام شده و اقلامی که باید وارد شود مورد بررسی قرار گرفت. الحمدالله شرایط نگران کنندهای در حوزه اقتصادی نداریم.

وی افزود: دستگاهها موظف شدند تا موجودی انبارهایشان مناسب باشد تا ما در بازار با هیچ گونه خللی مواجه نشویم. این جمع بندی به دستگاهها ابلاغ شد تا آنها این مسیر را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وزیر کشور گفت:در موضوع دیگری که قبل از این جلسه مورد بررسی قرار گرفت بحث سیل بود.  ما الحمدالله در تمام استانها بجز بخشی از خوزستان که هنوز درگیر موضوع مقابله هستیم در باقی مناطق سیل زده بحث مقابله تمام شده است و شناسنامه برای خسارتها هم در حوزه کشاورزی و هم در حوزه دامپروری انجام گرفته است.

وی افزود: در دولت مصوبه بسیار خوبی داشتیم که شاید تا به امروز چنین مصوبه های توسط دولت در حوزه پرداخت خسارت وجود نداشته است. این مصوبه ابلاغ شد که در آن تلاش شده تا حداکثر خسارات دیده شود تا کشاورزان عزیز و تولید کنندگان ما ضرر نکنند.

رحمانی فضلی گفت: در حوزه مسکن تا به امروز با توجه به آنچه بخشی از خوزستان هنوز محاسبه نشده حدود 180 هزار واحد آسیب دیده اند که حدود 56 هزار از آنها احداثی است که باید نوسازی شود و بخشی از آن تعمیراتی است که برای این گونه خسارات، اعتبارات لازم هم در حوزه بلاعوض و هم در حوزه تسهیلات و همچنین از ردیف سرمایهای دیده شده است.

وی افزود: برآورد ما تا این لحظه حدود 35 هزار میلیارد تومان کل خسارت در موضوع سیل در کشور است. بخشی از آن در قالب بلاعوض است که حدود 8 تا 9 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که بخشی از آن به خسارتها اختصاص خواهد یافت و بخش دیگر برای مسکن هزینه می شود.

وزیر کشورگفت: حدود 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط ستاد پیشنهاد شده است که در جلسه ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد به تصویب رسید.

وی افزود: حدود 13 تا 14 هزار میلیارد تومان از محل تملک سرمایه ای است که آن هم به تصویب رسید.
 رحمانی فضلی گفت: ستاد اجرای فرمان حضرت امام 20 هزار واحد و کمیته امداد 10 هزار واحد مسکونی را تقبل کرده اند و قرار گاه خاتم الانبیاء هم در این زمینه همکاری می کند.   دانلود

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رحمانی فضلی سیل خسارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور کندوان یکطرفه شد

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، سرگرد محمد احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا شده است.

وی به کابران جاده ای توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی با جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده شان رقم بزنند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون حوادثی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور گزارش نشده است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

دیگر خبرها

  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • کندوان یک‌ طرفه شد
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • محور کندوان یکطرفه شد
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش در قم برگزار می‌شود
  • کندوان یکطرفه شد