Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری افغانستان از تصمیم دولت کابل برای تعلیق گفتگوها با طالبان در دوحه ابراز نارضایتی کرده و بیانیه اخیر طالبان برای انجام «عملیات بهاره» را محکوم کرد.

در خصوص گفتگوی پمپئو و اشرف غنی، وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای را منتشر کرده که در آن آمده است: وزیر خارجه از همه طرف‌ها می‌خواهد تا از فرصت ایجاد شده بهره ببرند و برای شرکت در آن به تعامل دست یابند تا مذاکرات داخلی افغانستان هرچه زودتر در دوحه برپا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود نمایندگان دولت افغانستان در دوحه با هیئت طالبان به گفتگو بنشینند. در همین رابطه کابل فهرستی ۲۵۰ نفره از مقام‌های دولتی، مقامات و فرماندهان پیشین، سیاستمداران مخالف دولت، سران و رهبران عشایر و گروه‌های دینی و مذهبی، زنان و نمایندگان سازمان‌های مدنی را نیز منتشر کرده بود.

اما گروه طالبان گفته‌اند این فهرست «نماینده مردم افغانستان» نیست و با آن مخالفت کرد و متعاقب آن کاخ ریاست جمهوری افغانستان، فهرست ارائه شده از سوی دولت قطر برای دعوت افراد در مذاکرات صلح را رد کرد و مذاکرات بین طرف‌های افغان در دوحه، پیش از آن‌که برگزار شود، معلق شد.

مایک پمپئو می‌گوید مذاکرات در پایتخت قطر فرصتی مهم برای دستیابی به صلح است.

کد خبر 4597829 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: مایک پمپئو ایالات متحده آمریکا افغانستان اشرف غني طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه از سفر ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دوحه خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام آگاه از مذاکرات آتش بس در غزه به رویترز گفت که ویلیام برنز رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند در حالیکه مذاکرات غزه «در آستانه فروپاشی» است.

این مقام همچنین بیان کرد که واشنگتن و دوحه فشار حداکثری را بر روی اسرائیل و حماس بمنظور ادامه مذاکرات وارد خواهند آورد.

رژیم صهیونیستی چشم‌انداز آتش‌بس در غزه را تضعیف کرده زیرا درخواست حماس مبنی بر پایان جنگ و خروج نظامیانش از غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را نمی‌پذیرد.

حماس امروز اعلام کرد که دور مذاکرات آتش بس در قاهره به پایان رسیده است و هیات حماس امشب برای مذاکره با رهبری این گروه به قطر باز خواهد گشت.

مقاومت: حماس توافقی را که شامل آتش‌بس دائمی نباشد، نمی‌پذیرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل