Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:39:17 GMT

آغاز سومین مرحله انتخابات پارلمانی هند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۳۴۱۸

آغاز سومین مرحله انتخابات پارلمانی هند

بخش دیگری از مردم هند از امروز (سه‌شنبه) برای شرکت در سومین مرحله انتخابات پارلمانی این کشور که بزرگترین و مفصل ترین انتخابات پارلمانی جهان است، به پای صندوق‌های رای می‌روند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری ‌آسوشیتدپرس، این‌ در حالی است که در هفته های اخیر کمپین‌های انتخاباتی متعلق به حزب ملی‌گرای هندوی نارندرا مودی، نخست وزیر هند و مخالفان او با اتهام‌زنی‌های متقابل و تنش‌هایی بین طرفها همراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ساعت هفت صبح امروز سه‌شنبه به وقت محلی، روند رای‌گیری برای سومین مرحله انتخابات پارلمانی هند آغاز شده و مردم از همان ابتدای انتخابات برای  رای دادن در  حوزه های رای‌گیری صف بستند.

در این مرحله از انتخابات رای‌گیری برای تعیین سرنوشت ۱۱۷ کرسی پارلمانی در ۱۳ ایالت و دو منطقه برگزار می‌شود و در پایان این مرحله، روند رای‌گیری برای تعیین ۵۴۳ کرسی مجلس سفلای پارلمان هند، به نیمه راه خود می رسد.

انتخابات هند طی هفت مرحله برگزار می‌شود و در تاریخ ۱۹ مه به پایان خواهد رسید و شمارش آرای انتخابات نیز برای تاریخ ۲۳ مه برنامه‌ریزی شده است.

این انتخابات را رفراندومی در مورد عملکرد پنج ساله دولت نارندرا مودی تلقی می‌کنند. او  با مانور بر روی مسائلی نظیر برخورد با پاکستان تلاش داشته تا هر چه بیشتر آرای هندوها را به خود جلب کند.

مخالفان دولت هند نیز او را از بابت نرخ بالای بیکاری و فشارهای وارده بر کشاورزان مورد انتقاد قرار می‌دهند.

مودی امروز قرار است در ایالت گجرات که زادگاه او است در انتخابات رای دهد. با این حال او نه از ایالت زادگاهش ،‌ بلکه برای کرسی پارلمانی شهر واراناسی واقع در ایالت اوتارپرادش در شمال هند در انتخابات کاندیدا شده است.

رای‌گیری امروز همچنین در حوزه  وایاناد واقع در ایالت کرالا در جنوب هند هم انجام می‌شود. کرسی مربوط به این حوزه یکی از دو کرسی است که رائول گاندی، رییس حزب مخالف  کنگره هند برای آن کاندیدا شده است. انتخابات مربوط به زادگاه او یعنی شهر آمتی در ایالت اوتارپرادش در تاریخ ششم مه انجام خواهد شد. او از هر دو حوزه برای انتخابات کاندیدا شده است و چنانچه در هر دو  برنده شود از یکی از این کرسی ها صرف نظر خواهد کرد.

در این انتخابات تدابیری برای تسهیل تحرک نیروهای امنیتی به منظور  نظارت بر اجرای منظم انتخابات و جلوگیری از وقوع تقلب در نظر گرفته شده است.

چند روز پیش کمیسیون انتخابات هند وارد عمل شد تا اجازه به طرح سخنرانی‌های همراه با نفرت پراکنی ندهد و در این‌ راستا به صورت موقت کمپین های انتخاباتی برخی از سیاستمداران احزاب سیاسی را ممنوع کرد.

در ایالت اوتارپرادش ، یوگی آدیتیانات، سر وزیر این ایالت و از چهره‌های ارشد حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به مودی ممنوع الفعالیت شد. مقامات کمیسیون انتخابات هند، اعلام کردند که او به دلیل ایراد سخنرانی هایی در ستیز با مسلمانان برای مدت سه روز اجازه  برپایی میتینگ‌های انتخاباتی، نمایش های خیابانی و یا مصاحبه‌های رسانه‌ای را نخواهد داشت.

او مدعی شده که یک "خدای هندو" پیروزی حزب بهاراتیا جاناتا را در انتخابات تضمین خواهد کرد. با این حال مخالفان این حزب تلاش زیادی برای جلب آرای مسلمانان به خود را دارند.

از مجموع جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری هند ۸۰ درصد از آنها هندو و ۱۶ درصد نیز مسلمان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس، مردم به داوطلبانی رأی دهند که بتوانند در مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند و روحیه تحول‌گرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضاهایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت و امنیت دور دوم انتخابات مجلس، تاکید کرد: یکسری اشکالات در مرحله اول انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه از جمله ثبت رأی با کد ملی دیگران مطرح شد که در مرحله دوم انتخابات مجلس باید از اشکالاتی از این دست جلوگیری شود.

کد خبر 6085438 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان