Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:30:34 GMT

واکنش بازارهای ارزی جهان به تحریم نفتی ایران

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۳۵۵۴

واکنش بازارهای ارزی جهان به تحریم نفتی ایران

معاملات ارزی امروز جهان کاملا تحت تاثیر تصمیم دیروز واشنگتن برای تحریم نفتی ایران بود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در معاملات روز سه‌شنبه ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش افزایش یافت و به جز دلار کانادا که به دلیل افزایش قیمت نفت در برابر همتای آمریکایی خود صعودی بود، دلار در برابر سایر ارزها دست به پیشروی زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۷.۳۳۶ واحد رسید تا بار دیگر در آستانه گذشتن از سطح ۹۷.۵ واحدی قرار گیرد.

پس از آن که واشنگتن دیروز اعلام کرد هیچ معافیت جدیدی برای خریداران نفت ایران در نظر نخواهد گرفت و کشورها در صورت خرید نفت ایران تحریم خواهند شد، صعود بهای نفت به کمک دلار کانادا که اقتصاد آن وابستگی زیادی به صادرات نفت دارد آمد و هر دلار آمریکا به ۱.۳۳۵۸ دلار آمریکا کاهش یافت. از سوی دیگر اما ارزش یوان چین و روپیه هند که واردکنندگان بزرگ نفت از ایران هستند کاهش یافت تا هر دلار به ترتیب به ازای ۶.۷۱۰۶ و ۶۹.۶۰۴۰ یوان و روپیه مبادله شود.

در هفته‌های اخیر کاهش بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا و افزایش نگرانی از وقوع رکود در اقتصاد این کشور باعث کاهش ارزش دلار شده بود اما دلار پس از تعطیلات عید پاک اکنون مجدداً در محدوده صعودی قرار گرفته است. نیک ویدال، کارشناس ارشد مؤسسه "راکوتن سکیوریتیز" گفت: سرمایه گذاران اکنون منتظر روشن‌تر شدن نوسانات بازار هستند و این هفته می‌تواند در تعیین مسیر بانک‌های مرکزی در آینده مؤثر باشد.

در برابر ین، هر دلار به ۱۱۱.۸ ین رسید تا کماکان بالاتر از سطح میانگین ۲۰۰ روزه خود قرار داشته باشد. ماسافومی یاماموتو، استراتژیست ارزی بانک "میزوهو" گفت محرکی قوی برای کاهش جدی دلار در بازار در حال حاضر وجود ندارد.

در برابر سایر ارزها، هر دلار آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱.۴۰۳۱ دلار استرالیا رسید. پیشروی دلار در برابر همتایانش نیز باعث شد تا هر پوند به ۱.۲۹۸۵ دلار و هر یورو به ۱.۱۲۴۹ دلار برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازار ارز تحریم نفتی ایران دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو