Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، بحرعلی محمودی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، صبح امروز، ۳ اردیبهشت ماه، در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی، در رابطه با برنامه‌های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: برگزاری محافل انس با قرآن بر مبنای تلاوت آیات قرآن با محوریت ایثار و شهادت، انفاق، نماز و امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه‌های این ماه بوده که هدف این محافل، سمت‌وسو دادن قاریان به سوی تلاوت آیاتی با این مضامین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه بهتر است که ختم قرآن و جزخوانی قرآن به صورت واحد برگزار شوند، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی با موضوع گفتمان‌های دینی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر بیانیه گام دوم انقلاب نیز از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان به‌شمار می‌روند.
محمودی افزود: افراد متخصص از جمله ائمه جمعه و اساتید حوزه علمیه در حوزه تمدن‌سازی، خودسازی و جامعه‌سازی بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری سخنرانی خواهند کرد که اکثریت مخاطبین جوانان خواهند بود که این نشست‌ها در شمال، مرکز و جنوب استان برگزار خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه امسال در رابطه با خرید قرآن ۲ هزار مورد پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: همچنین کتابت قرآن کریم را در شهرستان تکاب خواهیم داشت و برگزاری جلسات تدبر در قرآن را نیز در حوزه‌های علمیه به تعداد ۱۴ جلسه پیش‌بینی کرده‌ایم.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه فرهنگ رمضان، ادامه داد: در این ماه برخی فرهنگ‌ها همچون افطاری و برنامه‌های قبل از افطار را داریم که نیاز به احیای این فرهنگ‌های قدیمی در این زمینه احساس می‌شود.
وی یادآور شد: ترمیم و صحافی مجدد قرآن‌های کهنه نیز در این ماه مدنظر بوده که برخی افراد در منازل خود یا مساجد قرآن‌هایی را دارند که نیاز به ترمیم و صحافی دارند که در این ماه شرایط برای ترمیم قرآن‌ها فراهم خواهد شد.
محمودی با اشاره به اینکه ۷۲ برنامه طی ماه مبارک رمضان در استان با اعتبار ۱۲۶ میلیون تومان پیش‌بینی شده است، بیان کرد: سال گذشته نه تنها در رابطه با فعالیت‌های قرآنی، بلکه در حوزه هنر نیز ورود کردیم که یکی از برنامه‌های اصلی جشنواره آیات بود که بیش از ۱۰۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شد.
وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ایده‌پردازی نماز و امر به معروف و نهی از منکر در استان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره این بوده تا ایده‌های جدیدی در رابطه با نماز و امر به معروف و نهی از منکر دریافت کنیم که این جشنواره نیز شهریور ماه سال جاری در ارومیه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن فعالیت های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضایی عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: از ۸ تا ۱۴ اردیبهشت ماه که به نام هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نام گذاری شده، بیش از ۵۰ برنامه به این مناسبت در سپاه و رده‌های مختلف مقاومت شهرستان مرزی آستارا برگزار می‌شود.

وی به نقش شهید مطهری در تقویت بنیان‌های نظری انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: آثار شهید مطهری امروز هم پاسخگوی نیازهای معرفتی بوده و بهره گیری از اندیشه‌های این شهید گرانقدر گام نهادن در مسیر درست را تضمین می‌کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه ناحیه آستارا تصریح کرد: برگزاری همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم و تجلیل از معلمین و مربیان عقیدتی سیاسی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری مسابقات ورزشی و فوتسال، اجرای زنگ قرآن و ولایت و زنگ سپاس و برگزاری مسابقه کتابخوانی، دیدار با خانواده‌های شهدا، نیز از جمله برنامه‌های مهمی است که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در رده‌های مقاومت بسیج این شهرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090306

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • نیمی از تارکین و بازماندگان از تحصیل ابتدایی آذربایجان‌غربی جذب شدند
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی