Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@17:14:38 GMT

مکزیک و قربانیان بی‌شمار جنگِ مواد مخدر

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۴۰۵۸

مکزیک و قربانیان بی‌شمار جنگِ مواد مخدر

درگیری‌های خونین باندهای مواد مخدر مکزیک در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) در حد بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، در درگیری‌های ۱۳ سال گذشته ۲۵۰ هزار نفر کشته شده‌اند و همچنان از آرامشی که رئیس جمهوری جدید وعده داده بود هنوز خبری نیست.

براساس آماری که دولت مکزیک منتشر کرده از آغاز سال جاری میلادی تا پایان ماه مارس دست‌کم ۸۵۰۰ نفر در این کشور به قتل رسیده‌اند که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۸ افزایشی ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصدی داشته است.

تنها در هفته گذشته ۳۶ قبر دسته‌جمعی با بیش از ۲۰۰ جنازه در نقاط گوناگون مکزیک کشف شد.

پیش‌تر آندرس مانوئل لوپز ابرادو، رئیس جمهوری مکزیک، گفته بود که در دوران ریاست جمهوری او که دسامبر گذشته آغاز شده، آمار قتل در کشورش افزایش نیافته است.

از جمله برنامه‌های رئیس‌جمهور چپ‌گرای مکزیک، مبارزه با فساد و رشوه‌خواری اعلام شده است. در مکزیک دولت تاکنون از مبارزه با باندهای تبهکار و قاچاق مواد مخدر و آدم‌ربایی و جنایت‌های سازمان یافته‌، عاجز بوده است.

افزایش مداوم آمار قتل‌ها

بنابر گزارش دویچه‌وله، در سال ۲۰۱۸ در مجموع ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مکزیک به قتل رسیدند. از زمانی که آمار قتل‌ها در این کشور به‌شکل برنامه‌ریزی‌شده به ثبت می‌رسد، یعنی از سال ۱۹۹۷ تاکنون، این میزان قتل در یک سال بی‌سابقه بوده است.

حدود ۱۵۰ تن از کشته‌شدگان سال گذشته از سیاستمدارانی بودند که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری، پارلمانی،‌ فرمانداری‌ها و شهرداری‌های این کشور شرکت کرده بودند.

در سال ۲۰۱۷ نیز نزدیک به ۲۶ هزار نفر به قتل رسیده بودند.

سال ۲۰۰۶ دولت وقت مکزیک علیه باندهای قاچاق مواد مخدر و تبهکاران اعلام جنگ کرد. از آن زمان تاکنون ۲۵۰ هزار نفر کشته و بیش از ۴۰ هزار نفر ناپدید شده‌اند. این کشور همچنین آمار بالای آدم‌ربایی را در جهان دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قاچاق مواد مخدر قتل مکزیک مواد مخدر مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به دنبال طبقه‌بندی «ماری جوانا» است تا این ماده مخدر را در لیست مواد مخدر کم‌خطر قرار دهد، این اقدام می‌تواند یک تغییر تاریخی در سیاست‌های این کشور برای استفاده از مواد مخدر باشد.

دریافت 31 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی

دیگر خبرها

  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان