Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:46:58 GMT

20هزارهکتار کانون های آلوده به ملخ دربوشهر شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۴۱۳۹

20هزارهکتار کانون های آلوده به ملخ دربوشهر شناسایی شد

گناوه- ایرنا- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تمامی کانون های آلوده به پوره های ملخ صحرایی در این استان که بیش از 20 هزار هکتاراست، سمپاشی می شود.

احمد سبحانی روز سه شنبه در بازدید فرماندار گناوه از کانون های شناسایی شده آلوده به پوره های ملخ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دور دوم عملیات کنترل و مبارزه با پوره های ملخ از 30 فروردین امسال در نقاط آلوده چندین شهرستان استان بوشهر آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: از بهمن سال 97 که دسته های ملخ صحرایی از عربستان سعودی وارد کشور از جمله چندین شهرستان استان بوشهر شد بلافاصله عملیات ردیابی و دیده بانی توسط این سازمان انجام و تاکنون در سطح 2 هزار هکتار سمپاشی زمینی و هوایی انجام شده است.
سبحانی گفت: در این ارتباط پس از کانون کوبی مناطق آلوده، عملیات ردیابی و پایش برای تعیین زمان خروج پوره ها در بیشتر کانون های استان بوشهر انجام و خروج آنها اتفاق افتاده است.
فرماندار گناوه گفت: از زمان ورود ملخ ها به این شهرستان مدیریت بحران با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم مبارزه با این آفت را شروع و کانون های آلوده به پوره های ملخ نیز شناسایی شد.
سیدعلی پاک نژاد افزود: عملیات مبارزه با ملخ و پوره ها در مناطق روستایی شول، چشمه، چاه شور و بینک در دستور کار قرار گرفته و دردست اجراست.
وی گفت: سطوح نهایی مبارزه با ملخ های صحرایی در سطح این شهرستان پس از عملیات کنترل اطلاع رسانی خواهد شد.
فرماندار گناوه اظهارداشت: دستگاه های مرتبط اجرایی این شهرستان از جمله منابع طبیعی و محیط زیست با دایرکردن گشت سیار برای شناسایی نقاط آلوده به پوره های ملخ همکاری لازم داشته باشند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ملخ سمپاشي بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می‌شود

فرمانده سپاه خاتم‌الانبیا (ص) شهرستان عسلویه گفت: برای اولین بار یک شهید از شهرستان عسلویه در سال ۱۴۰۳ به‌عنوان شهید شاخص استان بوشهر معرفی شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ‌ پاسدار اسماعیل تاجیک فرمانده سپاه خاتم‌الانبیا (ص) شهرستان عسلویه بعد از ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با موضوع معرفی شهید شاخص سال ۱۴۰۳ استان بوشهر گفت: سال گذشته در گفتگو با خانواده و همرزمان شهید فرهنگی قنبر قنبری توانستیم مستندات کاملی از سیره زندگی این معلم جوان را آماده و نظر مثبت کمیته معرفی شهید شاخص استان بوشهر را جلب کنیم تا برای اولین بار یک شهید از شهرستان عسلویه در سال ۱۴۰۳ به‌عنوان شهید شاخص استان بوشهر معرفی شود.

فرمانده سپاه عسلویه افزود: شهید قنبری از دانش‌آموزان شاخص این شهرستان در رشته علوم تجربی بود که در همان دوران دانش‌آموزی به فعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی اهمیت ویژه‌ای نشان می‌داد.

وی گفت: شهید قنبر قنبری با شروع جنگ تحمیلی و از ۱۸ مهرماه ۱۳۶۳ تا چهارم دی‌ماه ۱۳۶۴ که اندکی پس از ازدواجش در عملیات کربلای ۴ در جزیره مینو آسمانی شد، بار‌ها در دفاع مقدس شرکت فعال داشت و پیکرش چهل روز بعد از شهادت به بیدخون بازگشت و در گلزار شهدا این شهر آرام گرفت.

سرهنگ‌ پاسدار تاجیک ادامه داد: چهار کمیته فرهنگی‌هنری، علمی‌پژوهشی، پشتیبانی و رسانه و فضای مجازی برای معرفی این شهید به هم‌استانی‌ها تشکیل شده است که نشست‌های جداگانه و تخصصی خواهند داشت و برنامه‌های متعددی با استفاده از ظرفیت‌های مناسبتی، یادواره‌های شهدا و رسانه‌های شهرستان و استان با هدف معرفی این معلم شهید در طول سال برگزار می‌کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه در هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم و شهید شاخص استان بوشهر در این سال هم معلم بودند، همایش ویژه‌ای با حضور جانشین فرماندهی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و همرزمان آن شهید، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بیدخون زادگاه این شهید برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه عسلویه همچنین از رونمایی تصویر این شهید شاخص در این همایش خبر داد و اظهار داشت: عسلویه ظرفیت مناسبی دارد تا این شهید و حتی شهرستان را به همه کشور معرفی کنیم و فرهنگ شهادت را به نسل نوجوان و جوان، به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان تزریق کنیم.

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می‌شود
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور