Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@05:21:50 GMT

۳۲۱ اقامتگاه بوم گردی در کرمان ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۴۱۶۹

۳۲۱ اقامتگاه بوم گردی در کرمان ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، غلامرضا فرخی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته ۳۱۸ اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان راه اندازی شد، اظهار کرد: به تازگی سه مجوز دیگر در شهرستان‌های سیرجان و شهربابک صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در دو سال اخیر این اقامتگاه‌ها مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار گرفته‌اند، افزود: در نوروز ۱۳۹۸ بیش از ۵۰ هزار نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی استان اقامت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرخی با بیان اینکه استان کرمان در زمینه تعداد اقامتگاه بوم گردی دارای رتبه اول کشوری است، بیان کرد: این استان باید در زمینه ارائه خدمات گردشگری به لحاظ کیفی نیز حائز رتبه‌های برتر شود که خوشبختانه مسئله استانداری سازی این اقامتگاه‌ها در اولویت کارها قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: این استان دارای مناطق بکر گردشگری و تاریخی زیادی است که برای سوق دادن گردشگران به سوی این مناطق باید زیرساختهای آنها نیز مهیا شود.

وی ادامه داد: شهرستانهایی چون ارزوئیه، قلعه گنج، فاریاب، رودبار، منوجان و منطقه جازموریان به لحاظ برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و حضور قابل توجه گردشگر در این مناطق نیاز به اقامتگاه‌های بوم گردی دارند که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی و مردم بومی بتوان در این مناطق نیز اقامتگاه بوم گردی ایجاد کرد.

فرخی افزود: در حال حاضر بیشترین تعداد اقامتگاه بوم گردی در منطقه شهداد و کمترین آن در شهرستان ارزوئیه قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: ایران دارای ظرفیت بالایی در راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی است و باید این ظرفیت به یک برند جهانی تبدیل شود.

فرخی تصریح کرد: گردشگران و مسافران برای رزرو اقامتگاه‌های بوم گردی استان کرمان می‌توانند از طریق سایتwww.BiaBoom.com یا www.Miras.kr.ir اقدام کنند.

کد خبر 4597899

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی کرمان بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببر‌های درنده (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حرکت تماشایی یک ببر جلوی دوربین (فیلم) تلاش ببر برای شکار طاووس زیبا (فیلم) پرش حیرت‌انگیز یک ببر برای گرفتن طعمه خود (فیلم)

دیگر خبرها

  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • تاج: تیم‌های باشگاهی کرمان تیم فوتبال ساحلی ایجاد کنند
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببر‌های درنده (فیلم)
  • اقامتگاه مدیرعامل کارخانه مشهور اسلحه‌سازی آلمان به آتش کشیده شد!
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببرهای درنده | ویدئو
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد