Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:39:28 GMT

گفت‌وگوی تلفنی نخست وزیر عراق و سیسی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۴۱۸۰

گفت‌وگوی تلفنی نخست وزیر عراق و سیسی

سخنگوی ریاست جمهوری مصر از تماس تلفنی نخست وزیر عراق با رئیس جمهور مصر خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر برگزاری موفقیت آمیز همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی را به مردم این کشور تبریک گفت و تحولات مثبتی که مصر در تمامی زمینه‌ها به ویژه در سطح اقتصادی و توسعه طی سال‌های گذشته شاهد آن بوده است، ستود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از مصر و رئیس جمهور آن در خصوص روابط تاریخی میان این دو کشور در دو سطح رسمی و مردمی قدردانی کرد.

سیسی هم در این گفت‌وگوی تلفنی بر روابط تاریخی میان مصر و عراق تاکید کرده و تحول مداومی که همکاری میان دو کشور شاهد آن است، ستود. وی بر ادامه حمایت مصر از دولت عراق و همکاری برای توسعه روابط دو جانبه در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

راضی افزود: دو طرف در این تماس تلفنی راه‌های تقویت روابط دو جانبه میان دو کشور به ویژه در سایه نشست سه جانبه مصر، عراق و اردن را مورد بررسی قرار دادند که در ماه مارس در قاهره برگزار شد.

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری مصر، در این گفت‌وگو تعدادی از مسائل مهم مشترک منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف پیرامون اهمیت تحکیم همکاری عربی مشترک برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای و تهدیدهای مشترک توافق کردند که به تقویت اتحاد و همبستگی میان کشورهای عربی کمک می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان

سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در خصوص موضوعات روابط دوجانبه و تحولات اخیر در غزه گفتگو و رایزنی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این تماس تلفنی آخرین روند مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف را مورد گفتگو قرار داده و بر تداوم مسیر کنونی در توسعه روابط تاکید کردند.

طبق اعلام این وزارتخانه، البوسعیدی و امیرعبداللهیان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، آتش بس فوری، آزادی اسرا و ارسال کمک های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی