Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@22:26:36 GMT

شب علی‌اکبر صادقی در جشنواره جهانی فیلم فجر

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۴۲۴۴

شب علی‌اکبر صادقی در جشنواره جهانی فیلم فجر

شب گذشته طی مراسمی از بیش از نیم‌قرن تلاش‌های هنری علی‌اکبر صادقی، نقاش، نگارگر و انیماتور شهیر ایرانی در جشنواره جهانی فیلم فجر تقدیر به عمل آمد. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ فرهنگی سینما و تئاتر موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، شب گذشته در حالی که کاخ جشنواره‌ جهانی فیلم فجر مملو از تیزرها علی‌اکبر صادقی در میان شخصیت‌ها و الگوها طراحی‌شده‌اش بود، در سالن شماره یک پردیس چارسو از تلاش‌های هنری این هنرمند تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم به مناسبت اصلاح کیفیت انیمیشن‌هایی است که علی‌اکبر در آتلیه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان تولید کرده است.

در این مراسم که با اکران مستندی از رضا سیاح با موضوع زندگی صادقی آغاز شده بود، اجرا به فاطمه معتمد آریا سپرده شد تا از مهمانان و مدعوان بخواهد درباره شخصیت علی‌اکبر صادقی چند جمله‌ای سخنرانی کنند.

آیدین آغداشلو در مقام قدیمی‌ترین دوست صادقی درباره او گفت: «شصت سال صادقی را می‌شناسم و همه آن خاطره است. صادقی در طول سال‌ها کار کردن خودش را میراث‌دار بر حق هنر اساطیری ایرانی کرده است و این با تداوم و استادی بی‌چون و چرایش بوده است. تبار او به حماسه‌های شاهنامه‌اس بازمی‌گردد و من جز او کسی را نمی‌شناسم این میراث‌داری را حفظ کرده باشد.»

وی افزود: «صادقی نقاش و استادکار بی‌نظیر است که پاداش کارش را ضمن کار و با کیف کردن از نقاشی برده است.»

ابراهیم حقیقی با اشاره به اینکه چگونه در دانشگاه تهران با صادقی مواجه شده است، گف : «صادقی در کنار بازیگوش‌های هر روزش، میخ به هر چیزی چون مبل و گلدان می‌زند، هنرمندی بزرگی است که نقاشی کردن را فراموش نمی کند.»

ابراهیم فروزش که در چند پروژه با صادقی در کانون پرورش فکری همکاری داشته است، درباره صادقی گفت: «کارهای صادقی را در ایران و خارج از کشور تایید کرده‌اند. اولین کار سینمایی او هفت شهر بود و صادقی خودش انیمیشن را آموخت و کشف کرد. در کنار او زال و سیمرغ را ساختیم و بعدش رخ بود.»

کریمی صارمی، مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  و دبیر جشنواره پویانمایی با تقدیر از نقش صادقی در کانون و علقه‌هایش نسبت به این هنرمند گفت: «برای آرامش به آتلیه صادقی می‌روم و اگر همسرم بداند بدون او اینجا هستم ناراحت خواهد شد. نظم را از صادقی آموختم.»

در این مراسم علی‌اکبر صادقی ضمن نقل خاطراتی از خود، با بیان آنکه علاقه‌ای به تکنولوژی ندارد و به آن علقه‌ای ندارد تاکید کرد همواره از تدریس طفره رفته است و تنها در دو نوبت سه ماهه سرکلاس رفته که بلافاصله آنها را رها کرده است. او برای تشکراز جامعه سینما گفت بابت محرومیت آن بغض می‌کنم.

در انتهای سخنرانی‌ها رضا میرکریمی با اهدای تندیس جشنواره جهانی فیلم فجر از صادقی و نگاه هنریش تقدیر کرد.

این مراسم با اکران آثار پویانمای صادقی ادامه یافت.

انتهای پیام/

R1369/P/S4,34,40/CT11 واژه های کاربردی مرتبط انیمیشن هنرهای تجسمی جشنواره جهانی فیلم فجر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انیمیشن هنرهای تجسمی جشنواره جهانی فیلم فجر انیمیشن هنرهای تجسمی جشنواره جهانی فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| فریادهای الله اکبر و شادی مردم غزه در پی اعلام خبر آتش‌بس

در پی اعلام خبر پذیرش طرح پیشنهادی قطر برای آتش‌بس توسط جنبش مقاومت اسلامی حماس، ساکنین غزه با سر دادن شعار الله اکبر به شادی در خیابان‌های غزه پرداختند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در پی اعلام خبر پذیرش طرح پیشنهادی قطر برای آتش‌بس توسط جنبش مقاومت اسلامی حماس، ساکنین غزه با سر دادن شعار الله اکبر به شادی در خیابان‌های غزه پرداختند.

دقایقی قبل جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در تماس تلفنی با نخست وزیر و رئیس دستگاه اطلاعات قطر، موافقت خود را با آتش بس در غزه اعلام کرده است.

کد خبر 751235

دیگر خبرها

  • فریادهای الله اکبر و شادی مردم غزه در پی اعلام خبر آتش‌بس+ فیلم
  • فیلم| فریادهای الله اکبر و شادی مردم غزه در پی اعلام خبر آتش‌بس
  • علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • اعلام زمان برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتسال
  • زمان قرعه کشی جام جهانی فوتسال اعلام شد
  • صحن شورای شهر اصفهان به صحنه‌ تقدیر و تجلیل از معلمان و قهرمان ورزشی تبدیل شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد