Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:54:55 GMT

کار مقاوم سازی 21 بلوک مسکن مهر سرپل ذهاب پایان یافت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۴۴۱۹

کار مقاوم سازی 21 بلوک مسکن مهر سرپل ذهاب پایان یافت

قصرشیرین - ایرنا- رئیس ستاد معین بازسازی استان اصفهان گفت: کار مقاوم سازی 21 بلوک از واحدهای مسکونی مسکن مهر شهید شیرودی سرپل ذهاب که در زلزله 7.3 ریشتری سال 96غرب کرمانشاه آسیب دید، به پایان رسیده است.

حمید دیمویی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرای تاسیسات این 21 بلوک از واحدهای مسکن مهر شامل دیوار چینی، اجرای گچ و خاک، لوله کشی، نازک کاری نیز 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: مسکن مهر شهید شیرودی شهرستان سرپل ذهاب با 24 بلوک و 504 واحد در زلزله 7و3دهم ریشتری زلزله سال 96 دچار آسیب شد که از این تعداد سه بلوک نیز به طور کامل تخریب شد که هم اکنون در دست ساخت است.
رئیس ستاد بازسازی استان اصفهان در ادامه گفت: کار مقاوم سازی و احداث واحدهای آسیب دیده مسکن مهر برعهده ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان اصفهان مستقردر سرپل ذهاب قرار گرفت.
دیمویی اضافه کرد: تلاش خواهد شد 65 درصد عملیات باقی مانده این طرح تا پایان خرداد ماه امسال به پایان رسد اما با توجه به اینکه سه بلوک در محوطه مسکن مهر شهید شیرودی در حال احداث است به دلیل ماهیت خشن و سخت و فعالیت های پر خطر مانند گودبرداری و حفاری، پی سازی، تخریب، کار در ارتفاع برنامه ای تاکنون برای تحویل واحدهای مقاوم سازی شده به صاحبان تدوین نشده است.
وی یادآور شد: ازمجموع سه بلوک احداثی با 72 واحد مسکن مهر شهید شیرودی بتن فونداسیون یک بلوک ریخته شده و 2 بلوک مسقف شده است.
پس از وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری در غرب کرمانشاه، استان های خراسان رضوی، اصفهان، مازندران و همدان به عنوان معین ستاد بازسازی، کار بازسازی و ساخت و ساز در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب را بر عهده دارند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد کرمانشاه گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده استان را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/7399/3033

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد زلزله 96 بازسازي سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان ، این طرح در راستای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در ۲۷۸ هکتار از اراضی دولتی رفسنجان اجرا می شود و۴۰ درصد از متقاضیان طرح ملی مسکن در رفسنجان را پوشش می دهد.

  در آیین آغاز اجرای این طرح با حضور دستیار رییس جمهور در امور مردمی سازی دولت محمد مهدی فداکار  استاندار کرمان گفت: در شهرها و مناطق مختلف استان کرمان زمین ویلایی در این طرح واگذار می شود که قرعه کشی واگذاری زمین های نهضت ملی مسکن در تعدادی از مناطق استان انجام شده  وحدود ۶۰۰ هکتار نیز قرار است در مرحله بعد به این طرح اضافه شود که تمامی متقاضیان را پوشش دهد و خدمات زیربنایی این طرح توسط دستگاه های ذیربط نیز همزمان پس از واگذاری انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان هم گفت: ۲۷۸ هکتار از اراضی دولتی تمامی دستگاه ها با مساعدت مسئولان ارشد استان کرمان و پس از طی تمامی مراحل قانونی به شهر رفسنجان الحاق شد و در این سایت، سه هزار و ۸۶۴ قطعه زمین به همراه اراضی مورد نیاز برای خدمات پشتیبان فراهم شده است.

رضا حافظی ادامه داد: فضای مذهبی، فضای سبز، آموزشی، درمانی و غیره برای سکونت افراد متقاضی در این طرح دیده شده و عملیات اجرایی با همکاری شورا و شهرداری شهر رفسنجان انجام می شود که در فاصله اندکی واگذاری و قرعه کشی را برای افراد واجد شرایط و دارای اولویت انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: تامین زمین برای افراد واجد شرایط به عهده دولت است و سایر دستگاه های خدمات رسان نیز باید زیر ساخت ها را فراهم کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار داشت: در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیز برای افرادی که از ۲۴ مهر ۱۴۰۰ فرزند سوم آنها به دنیا آمده زمین در اختیارشان قرار داده می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • معامله بلوک «شازند» قانونی است
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه