Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد که ایران تخلف امریکا در جلوگیری از رسیدن کمک‌های نقدی به سیل زدگان را پیگیری می کند

لعیا جنیدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت:جمهوری اسلامی ایران با طرح دادخواستی در دادگاه دادگستری بین المللی، تخلف امریکا در جلوگیری از رسیدن کمک‌های نقدی به آسیب دیدگان از سیل را پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اظهارات رئیس هلال احمر که اعلام کرد این نهاد نتوانسته است هیچ کمک نقدی را برای کمک به سیل زدگان از طریق بانکی دریافت کند افزود: این نشان دهنده تخلف بزرگ امریکا بویژه در حوزه‌های حقوق بشر و حقوق بشردوستانه است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس دستور موقت دادگاه دادگستری بین المللی امریکا نمی‌تواند در مسائل مربوط به غذا، دارو و تجهیزات پزشکی، اقلام کشاورزی و قطعات و خدمات هوایی و کلیه عملیات بانکی مربوط به آن‌ها مانع تراشی کند تصریح کرد: این اقدام امریکا علاوه بر اینکه نقض قواعد حقوق بین الملل است بصورت آشکارا هم دستور موقت دادگاه دادگستری بین المللی را نقض کرده که برای هر کدام از این‌ها جداگانه اقدامات لازم بعمل آمده است. ​
جنیدی با اعلام اینکه خسارات مربوط به این اقدام امریکا در دادخواست کلی در دادگاه دادگستری بین المللی مطرح است گفت:: بخش‌های قابل توجهی از این اقدام امریکا هم مبنای دعوای مسئولیت مدنی است که آن را می‌توان با ساماندهی آسیب دیدگان در گروه‌های مشخص بصورت مستقل مطرح کرد.
معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد:​، اما فراتر از آن مانع تراشی امریکا در این زمینه نقض دستور موقت دادگاه دادگستری بین المللی است که قبلا صادر شده است.
وی افزود:​ کارشکنی امریکا در جلوگیری از دستیابی سیل زدگان به کمک‌های نقدی از طریق معاونت حقوقی رئیس جمهور و بخش اجرایی ویژه‌ای بصورت جداگانه در مجامع حقوقی بین المللی در حال پیگیری است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره بدون اشاره به زمان تشکیل جلسه امنیتی این رژیم اعلام کرد که سناریوهای صدور قرار بازداشت بین‌المللی در مورد نتانیاهو به همراه یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک اسرائیل از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری را بررسی کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • رئیس‌کل جدید دادگستری سیستان و بلوچستان معرفی شد
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟