Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@22:42:37 GMT

تحصیل کانکسی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۴۸۲۹

تحصیل کانکسی

به گزارش برنا از اراک ، درحال حاضر طبق اعلام مسوولایین مربوطه، دانش آموزان 9 روستای شهرستان خنداب در کانکس تحصیل می کنند، موضوعی که مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی  آن را تایید می کند.

سیاست اصلی، حذف مدارس کانکسی است

حسین محمدی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی درباره تحصیل دانش آموزان برخی روستاهای این استان در کانکس، گفت: مدارس کانکسی، در مناطقی که آمار دانش آموزان آن ها پایین است و شرایط جمعیتی برای احداث یک فضای آموزشی مطلوب محیا نیست، در نظر گرفته می شود تا دانش آموزان بتوانند به تحصیل ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مدارس کانکسی برای دانش آموزان محدودی پاسخگو است به همین دلیل برای مناطقی که جمعیت دانش آموزی بالایی دارند از مدارس کانکسی استفاده نمی شود.

محمدی افزود: سیاست اصلی مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این است که مدارس کانکسی به صورت کامل حذف شوند و به جای آن از سازه های بتنی و فلزی برای ساخت مدارس جدید استفاده شود تا دانش آموزان بتوانند در مدارسی که با اسکلت های فلزی یا بتنی ساخته می شود، به تحصیل ادامه دهند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه حذف مدارس کانکسی و ساخت مدارسی با سازه ها و اسکلت های بتنی و فلزی شرایط اعتباری خاصی را می طلبد، نیاز است که خیرین مدرسه ساز در مناطقی مانند روستاهای شهرستان خنداب که جمعیت دانش آموزی آنها پایین است، مشارکت کنند و در قالب مدارس یک کلاسه و یا 2 کلاسه، ساخته شود. وی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر دانش آموزان 9 روستای شهرستان خنداب در کانکس درس می خوانند که امید است در سال جاری با کمک دولت و خیرین، اعتبارات لازم برای ساخت و تجهیز مدارس این روستاها فراهم شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز نیز این است که خیرین حضور پیدا کنند و برای احداث فضاهای آموزشی و همچنین حذف مدارس کانکسی، اقداماتی را انجام دهند تا در مناطقی که جمعیت دانش آموزی کمی دارند نیز مدارس مناسبی احداث شود.

مجمع خیرین مدرسه ساز در شهرستان خنداب تشکیل شد

عبدالرضا، حاج علی بیگی فرماندار شهرستان خنداب نیز در این باره گفت: در حال حاضر 9 روستای شهرستان خنداب به علت آنکه جمعیت دانش آموزی آنها کم است، فاقد فضای آموزشی مناسب هستند و دانش آموزان این روستاها در کانکس تحصیل می کنند. با توجه به اینکه اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز موجود در این خصوص نیست، برای اولین بار در شهرستان خنداب در هفته گذشته جشنواره خیرین مدرسه ساز را برگزار شد تا مجمع خیرین مدرسه ساز نیز در این شهرستان تشکیل شد.

حاج علی بیگی افزود: در همین راستا در سال 1397 توانستیم 3 خیر مدرسه ساز را جذب کنیم و در روستاهای دیزآباد، آقداش با مشارکت 2 خیر و در روستای شرشره نیز با مشارکت بانک تجارت موفق به احداث فضای آموزشی و مدرسه شده ایم. در روستاهای آقداش و دیزآباد با استفاده از ظرفیت های خیرین 2 پروژه 6 کلاسه مدرسه سازی را آغاز کرده ایم. در روستای شرشره نیز باتوجه به اینکه بانک تجارت آمادگی خود را اعلام کرد، کلنگ احداث مدرسه در آن آغاز شده و امیدواریم که این پروژه تا مردادماه آتی به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: علی رغم آنکه در شهرستان خنداب اعتبارات سال 97 نسبت به سال 96 به میزان 30 درصد کاهش داشته اما با تمهیداتی که انجام شد، توانستیم سال گذشته اعتبارات حوزه آموزش و پرورش این شهرستان را تا 50 درصد افزایش دهیم. در اعتبارات سال 1398 نیز پیش بینی های لازم را برای جایگزین کردن این واحدهای آموزشی با مدارس پیش ساخته انجام شده و با توافقی که با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی صورت گرفته، احداث این مدارس در دستور کار قرار داده شده است.

فرماندار شهرستان خنداب اظهار داشت: امیدواریم در سال 1398 بتوانیم تعداد زیادی از مدارس کانکسی را با مدارسی که از بنای مستحکمی برخوردار هستند، جایگزین کنیم. برای تحقق این هدف منتظر اعلام اعتبارات هستیم و پس از آنکه در کمیته برنامه ریزی میزان اعتبارات به شهرستان خنداب ابلاغ شود در خصوص حذف مدارس کانکسی و احداث فضاهای آموزشی تصمیم گیری خواهد شد.

خبرنگار:شایسته سلامی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان مرکزی استفاده از ظرفیت تجارت مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ مدرسه با ۴۲ هزار دانش‌آموز در این شهرستان فعال است، ادامه داد: نگاه عدالت‌محوری در روستای دردوی خواف که تنها ۲ دانش‌آموز دارد نیز وجود دارد.

روح اله غلام‌پور سدهی افزود: در آموزش و پرورش شهرستان خواف بعد از ۱۰ سال شیر رایگان به دانش‌آموزان ارائه شد و این طرح که با استقبال دانش‌آموزان و اولیای آنها روبرو شده است، در راستای ارتقای سلامت و تغذیه دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه در دوسال گذشته ۱۵۷ کلاس درس در قالب ۴۰ مدرسه به بهره برداری رسیده است، بیان داشت: در این شهرستان ۲۳۳ تفاهم نامه خیران مردمی و ۶۰ تفاهم نامه شرکت‌های صنعتی و معدنی به امضا رسیده است.

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند