Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@02:17:53 GMT

کنگره وتوي ترامپ را درباره قطعنامه يمن ابطال کند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۴۹۷۴

کنگره وتوي ترامپ را درباره قطعنامه يمن ابطال کند

خبرگزاري آريا- نامزد حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوري آمريکا از نمايندگان کنگره خواست وتوي رئيس جمهور اين کشور را درباره قطعنامه جنگ يمن ابطال کنند.
به گزارش آريا ، نامزد حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوري آمريکا از نمايندگان کنگره خواست وتوي رئيس جمهور اين کشور را درباره قطعنامه يمن ابطال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاري اسپوتنيک روسيه در گزارشي از واشنگتن نوشت: سناتور برني سندرز نماينده حزب دموکرات و يکي از نامزدهاي اين حزب در انتخابات سال آينده رياست جمهوري آمريکا در نامه اي خطاب به همکاران دموکرات خود نوشت ضروري است که کنگره آمريکا به رئيس جمهور اعلام کند که کنگره تنها مرجع داراي اختيار اعلام جنگ در اين کشور است و وتوي دونالد ترامپ را درباره قطعنامه جنگ يمن ابطال کند که در آن بر لزوم پايان دادن به مشارکت آمريکا در جنگ يمن تاکيد شده است.
دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا هفته گذشته قطعنامه مورد حمايت دو حزب اصلي اين کشور را که در آن به کاخ سفيد دستور داده شده بود به مشارکت آمريکا در جنگ يمن پايان داده شود وتو کرد. اين قطعنامه اوائل آوريل با دويست و هفتاد و چهار راي موافق در برابر صد وهفتاد و پنج راي مخالف در مجلس نمايندگان آمريکا تصويب شده بود. پيش از آن هم اين قطعنامه با پنجاه و چهار راي موافق در برابر چهل و شش راي مخالف در سناي آمريکا تاييد شده بود. کنگره آمريکا براي آن که وتوي ترامپ را درباره اين قطعنامه ابطال کند به دو سوم نمايندگان مجلس نمايندگان و سنا نياز دارد.
برني سندرز روز دوشنبه گفت من در نامه اي خطاب به کنگره از نمايندگان درخواست کرده ام که وتوي ترامپ را درباره جنگ يمن ابطال کنند. وي گفت همه ما موافق هستيم که بسيار مهم است کنگره قدرتي را که در قانون اساسي درباره مسائلي مانند جنگ به آن داده شده است مورد تاکيد قرار دهد. اين يکي از وظايف بسيار جدي ما به عنوان نمايندگان کنگره است.
برني سندرز گفت حمايت هاي لجستيکي و اطلاعاتي آمريکا و همچنين سوخت رساني به جنگنده هاي سعودي در جنگ يمن به صراحت به معناي کشاندن آمريکا به جنگ است که در قانون مربوط به اختيارات جنگ در سال هزار و نهصد و هفتاد و سه هم بر آن تاکيد شده است. در بند يک بخش هشتم قانون اساسي آمريکا به صراحت اعلام شده است که کنگره از حق و اختيار اعلام جنگ برخوردار است.
ائتلاف متجاوز تحت فرماندهي عربستان سعودي از سال دو هزار و پانزده تاکنون يمن را بمباران مي کند.
جنگ و خشونت در يمن باعث شده است که اين کشور با يکي از بدترين بحران هاي انساني مواجه شود و در حال حاضر حدود بيست و دو ميليون نفر از شهروندان يمن به علت جنگ و درگيري ها بدون دريافت کمک هاي انساني قادر به ادامه زندگي نيستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کنگره وتوي ترامپ قطعنامه يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۴۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، دفتر نخست وزیر جامائیکا اعلام کرد: تصمیم گرفتیم به طور رسمی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسیم.

این در حالی است که در هفته های اخیر در پی تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه، موج جدیدی از سوی کشورهای مختلف جهان در زمینه به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به راه افتاده است.

چند روز پیش جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام جمهوری باربادوس در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای سال ۱۹۶۷ استقبال می‌کنیم.

این در حالی است مقامات الجزایر پس از وتوی اخیر آمریکا، تصمیم دارند مجدداً پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت طرح کند.

هفته گذشته آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. آمریکا در ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی، قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. ۱۲ کشور به این قطعنامه رأی موافق و دو کشور رأی ممتنع داده بودند.

کد خبر 6087589 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت