Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: رقابتهای جودو قهرمانی آسیا به مدت سه روز به میزبانی امارات در ابوظبی برگزار شد و تیم ملی کشورمان با ۹ شرکت کننده در بخش مردان توفیقی در کسب مدال نداشت و با یک عنوان پنجمی و دو عنوان هفتمی به کار خود پایان داد.

این نتیجه در واقع ضعیف‌ترین نتیجه جودو ایران در ۲۵ سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین بار تیم ملی جودو در مسابقات ۱۹۹۵ دهلی نو دست خالی رقابتهای آسیایی را ترک کرده بود. اما در ثبت این نتیجه ضعیف نمی‌توان مدیریت فعلی فدراسیون را مقصر دانست. همانگونه که اگر قهرمان آسیا هم می‌شدیم نباید آن را به پای رئیس جدید می‌گذاشتیم. میراسماعیلی با احتساب روزهای تعطیل ابتدای سال نزدیک به یک ماه مسئولیت جودو ایران را قبول کرده و در این مدت تلاش خود را برای آماده سازی تیم ملی به کار گرفت.

شاید برخی از اهالی جودو انتظار معجزه ۳۰ روزه از رئیس جوان داشته‌اند؟ آنها که مدعی بودند جودو ورزشی دیربازده است و باید چند سال کار کرد تا جودوکاری در سطح جهانی آموزش دیده شود، به دنبال نتیجه خارق العاده در مدت یک ماه هستند؟

سرمربی تیم ملی که روز انتخابات و قبل از پایان مجمع از سمت خود استعفا داد و در رقابتهای گرندپری آنتالیا به دنبال کشوری جدید برای عقد قرارداد بود، به خوبی می‌دانست که تیم از فجیره دست خالی به ایران بازمی گردد. شاید به همین خاطر بود که از مسئولیت خود استعفا کرد.

اما برای بررسی دقیق‌تر دلایل این نتیجه ضعیف نگاهی به دو سال مدیریت محمد درخشان در فدراسیون جودو می‌تواند مسائل مختلفی را روشن کند. مدیریتی که نه نگاه گلخانه‌ای که نگاه گلدانی به تیم ملی داشت و جوانان با آتیه را به طور کلی نادیده گرفت. خروج جودوکاران توانمندی چون ناصری پور به دلیل همین بی توجهی‌ها دلیل این مدعاست و یا زمانی که محمد جمالی بعد از چهار سال دوری از جودو با سنی بالای ۳۰ سال آمد و قهرمان کشور شد، عمق فاجعه و پشتوانه سازی که باید صورت می‌گرفت و فراموش شد، به تصویر کشیده شد.

تیم ملی ایران با هدایت محمد منصوری دو دوره رقابتهای قهرمانی آسیا را تقریباً با ترکیبی کامل پشت سر گذاشت. سال ۲۰۱۶ خجسته نقره گرفت و ملایی به نشان برنز دست یافت و سال ۲۰۱۷ هم رشنونژاد و ملایی دو نقره گرفتند. از بین این سه نفر، خجسته به تیم نابینان رفت و رشنونژاد هم که در هلند پناهنده شد.

کادر فنی تیم ملی طی دو سال گذشته بیش از ۳۰ تورنمنت بین المللی از جمله گرندپری و گرنداسلم را تجربه کرده است. سعید ملایی، محمد بریمانلو و جواد محجوب به تناوب پای ثابت تمامی این سفرها بودند و هیچ جودوکار دیگری به این رقابتها اعزام نشد.

در همین مسابقات فجیره فتحی پور، نیک اقبال، نوری زاده و… مقابل بهترین‌های جهان مبارزات بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند و تنها و تنها به کمبود تجربه خود باخته و حذف شدند. اگر در طول دو سال گذشته حداقل دوبار کادر فنی به آنها اعتماد می‌کرد و میدان‌های بزرگ را تجربه می‌کردند، شاید می‌توانستیم در این رقابتها یکی دو برنز کسب کنیم که اگر هم کسب می‌شد، نمی‌توانست دلیلی بر موفقیت آرش و تیم کاری او باشد.

اینکه جودو ایران در مسابقات قهرمانی جهان درخشید و با دو طلا و برنز حاصل تلاش ملایی و بریمانلو (پرورش یافته در طول سالهای قبل)، به کار خود پایان داد و یا در بازی‌های آسیایی با دو نقره و برنز موفقیت خوبی بدست آورد، جای تقدیر دارد و نمی‌توان بی توجه به این موفقیت‌ها بود. ولی آیا همه ضعف‌های جودو ایران پشت این موفقیت‌ها پنهان نشد؟

بارها در خبرگزاری مهر به ضعف پشتوانه سازی در جودو ایران اشاره کردیم. ملایی جودوکار قابل و بهترین ۸۱ کیلوگرم دنیاست که استحقاق زیادی برای کسب مدال‌های با ارزشی چون طلای المپیک را دارد. او پرچم جودو ایران را یک بار دیگر در جهان بلند کرد. کار بزرگی در جودو انجام داد، ولی همه جودو ایران نیست. غیبت او در فجیره یک فرصت مناسب برای نمایش ضعف‌ها و کاستی‌های جودو ایران بود و نتایجی که در همین رقابتها بدست آمد به خوبی نشان داد که در این مدت کاری برای تیم ملی انجام نشده است.

مدیریتی که بر پایه سفر در تیم ملی ایران شکل گرفته بود، هر تورنمنتی که صلاح می‌دانستند اعزام می‌شدند بدون آنکه بررسی دقیقی روی رقبا و یا فاصله تورنمنت‌ها داشته باشند و یا حداقل در کنار سه نفر اصلی یک دو جوان را قرار دهند، همین نگاه سفری به اعزام‌ها ثمره‌اش چیزی شد که الان جودو ایران با آن روبروست.

کار آرش میراسماعیلی در جودو ایران سخت و دشوار است، چرا که باید این تیم شکست خورده را جمع کند. مدیریت فدراسیونی که خیلی‌ها به دنبال نقطه ضعف برای انتقاد هستند از هر زمانی دشوارتر به نظر می‌رسد.

کد خبر 4597670

منبع: مهر

کلیدواژه: جودو تیم ملی جودو ایران جودو قهرمانی آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۵ اردیبهشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.

 

وزیر ورزش خطاب به رییس فدراسیون فوتبال: اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است وزیر ورزش و جوانان طی دستوری به رییس فدراسیون فوتبال، از او خواست ضمن بررسی اتفاقات رخ داده در برخی از ورزشگاه‌های کشور، گزارش آسیب شناسی از رخ‌داد‌های اخیر را ارائه کند.   سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا تیم والیبال ساحلی ایران یک با غلبه بر نیوزلند دو به جمع چهار تیم برتر مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا راه پیدا کرد و موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شد.   اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون درباره هوادار خاطی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را درباره هوادار خاطی دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اعلام کرد.   پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز تیم بوکس امید ایران در حالی با کسب سه نشان برنز به کار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا پایان داد که نخستین حضورش را در این رویداد مهم قاره‌ای تجربه می‌کرد.   دوومیدانی بین المللی دبی؛ تفتیان به پنجمی ۱۰۰ متر بسنده کرد سریع‌ترین مرد ایران با ایستادن در مکان پنجم به کار خود در ماده ۱۰۰ متر مسابقات بین المللی دو و میدانی دبی پایان داد.   پینگ پنگ باز قدرتمند چین تایپه‌ حریف نوشاد در گرند اسمش عربستان نوشاد عالمیان در جدول اصلی رقابت‌های تنیس روی میز گرند اسمش عربستان به مصاف کائو چنگ جوی از چین تایپه خواهد رفت.   دو و میدانی بین المللی دبی طلای امیریان در ۸۰۰ متر و برنز اسماعیل نژاد در ۱۰۰ متر نمایندگان کشورمان به نشان طلای ۸۰۰ متر مردان و برنز ۱۰۰ متر بانوان در مسابقات دو و میدانی بین المللی دبی دست پیدا کردند.   تغییر نشان فدراسیون بوکس پس از ۳۵ سال نشان رسمی فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی، پس از ۳۵ سال تغییر کرد.   پایان مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه بانوان ایران با قهرمانی قربانی مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه بانوان کشورمان در رده سنی بزرگسالان با قهرمانی مینا قربانی به پایان رسید.   داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند تیم داوری کشورمان قضاوت فینال جام ملت‌های فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا را قضاوت کرد.   اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان اردوی تیم ملی فوتسال بانوان بزرگسال کشورمان اواخر اردیبهشت ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • آمار ضعیف مهاجمان استقلال در لیگ برتر
  • مرگ و زندگی ما به دست میدان مغناطیسی زمین است!
  • تبعات باخت: مدافعان تاتنهام درگیر شدند! (عکس)
  • تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان آسیا شد
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران در آسیا
  • تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان قاره آسیا شد
  • ارزیابی سرمربی شهرداری گرگان از دو برد اخیر در ایران و غرب آسیا
  • نجاتی: همیشه باید سود تیم ملی در نظر گرفته شود
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۵ اردیبهشت
  • معرفی برترین‌های مسابقات کاتا جودو بانوان استان همدان