Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «لعیا جنیدی»، معاون حقوقی رئیس جمهور، با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا برای جلوگیری از ارسال کمک‌های بین‌المللی به سیل‌زدگان ایران اظهار کرد: رئیس هلال احمر اعلام کرد علی‌رغم اینکه خیلی‌ها اعلام داوطلبی کردند، هیچ گونه کمک نقدی را نتوانستند از طریق بانکی پرداخت کنند؛ این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها تخلف بزرگی انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حوزه حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه هم نقض قواعد کلی حقوق بین‌الملل بوده و همچنین به نظر من آشکارا نقض دستور موقت دادگاه دادگستری بین‌المللی اتفاق می‌افتد؛ بنابراین از نظر نقض دستور موقت دادگاه دادگستری بین‌المللی جداگانه اقدام به عمل آمده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: از نظر اینکه خسارات باید مشخص شود، دادخواست کلی در دادگاه مطرح است و هم بخش‌های قابل توجهی از آن مبنای دعوای مسئولیت مدنی است که پیگیری خواهد شد. اقداماتی هم از باب خسارات در دعوای مسئولیت مدنی مستقل و هم در دادخواست دادگاه بین‌المللی قابل پیگیری است.

وی بیان کرد: فراتر از آن نقض دستور موقتی است که قبلاً صادر شده و آمریکا را در رابطه با ایجاد مانع برای مسائل مربوط به غذا و اقلام کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی، اقلام و خدمات هوایی که در ادامه اش هم آمده کلیه خدمات بانکی مربوط به آنها جز این بخش است، نهی کرده است؛ این موارد به صورت جداگانه قابل پیگیری است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران رئیس جمهور سیل معاون هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه «المنار»، روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» برای جلوگیری از صدور این قرار، تماس‌های فشرده و خاصی با مقامات آمریکایی داشته است.

این روزنامه با تاکید بر اینکه «نتانیاهو» از احتمال بازداشتش، بسیار نگران و مضطرب است، افزود: علاوه بر او ممکن است قرار بازداشت وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم صادر شود.

دیگر خبرها

  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • بزرگان پرسپولیس برابر آلومینیوم بزرگی نکردند/ خط دفاع هماهنگ نیست
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • یک حقوق‌دان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است