Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:05:26 GMT

دستاوردهاي بومي سازي قطارشهري مشهد رونمايي شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۵۵۸۷

دستاوردهاي بومي سازي قطارشهري مشهد رونمايي شد

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- دستاوردهاي تخصصي ساخت داخلي و تعميرات بومي سازي شده شرکت بهره برداري قطارشهري مشهد که تاکنون افزون بر 140 ميليارد ريال صرفه جويي به همراه داشته روز سه شنبه طي مراسمي در مشهد رونمايي شد.

مديرعامل شرکت بهره برداري قطارشهري مشهد در اين مراسم گفت: تحريم، تغييرات نرخ ارز و فقدان امکان تامين لوازم يدکي اين شرکت را به چالش کشيد لذا براي رفع آن راهکارهاي مختلفي در پيش گرفته شد و مهندسي معکوس در دستور قرار مهندسان ايراني گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وحيد مبين مقدم افزود: تکيه بر توليد و توانمندي داخلي يکي از اين راهکارها بود که در چارچوب آن شرکت بهره برداري قطار شهري مشهد پارسال `حوزه مهندسي و ساخت` را راه اندازي کرد. بر اين اساس تاکنون 73 قطعه و ادوات خارجي مهندسي معکوس و بومي سازي شده که 55 ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي به همراه داشته است.
وي ادامه داد: همچنين با کسب دانش تعميرات تخصصي 39 قطعه دستگاه نيز تعمير شد که صرفه جويي 63 ميليارد ريالي در پي داشت و با دستيابي به اين دستاورد تخصصي `سامانه ترمز` خط يکم قطار شهري مشهد اورهال و تعمير اساسي شد.
مديرعامل شرکت بهره برداري قطارشهري مشهد گفت: در بخش نرم افزارها نيز دو نرم افزار در بخش عملياتي و تعميرات نگهداري و و يکي در بخش فرمان با صرفه جويي 15 ميليارد ريال طراحي و ساخته شد.
وي به کسب مجوز دائم آموزش راهوري قطار شهري مشهد از سوي وزارت کشور در سال گذشته نيز اشاره و بيان کرد: تاکنون 18 دوره آموزش راهوري در مشهد براي 448 راهور قطار شهري برگزار شده که 175 نفر از اين تعداد شاغل در قطارشهري ديگر شهرهاي کشور هستند. اين روند در سال رونق توليد ادامه يابد.
همچنين در اين مراسم طرح ثبت اختراع `ترن واش` قطارشهري و سامانه مديريت هوشمند قطارشهري مشهد در ايستگاههاي خط يکم آن رونمايي شد.
خط يکم قطارشهري مشهد به طول 19 کيلومتر از پايانه غدير نخريسي اين شهر تا وکيل آباد اسفند 1389 به بهره برداري رسيد و هم اکنون روزانه بطور ميانگين 170 هزار نفر در مسير آن جا به جا مي شوند. مسير توسعه 4.5 کيلومتري اين خط نيز از ايستگاه غدير تا فرودگاه مشهد دهه فجر سال 1394 به بهره برداري رسيد.
عمليات حفاري 14.5 کيلومتر خط دوم قطار شهري مشهد نيز از منطقه رضاشهر به سوي منطقه طبرسي شمالي پانزدهم بهمن 94 به پايان رسيد و اسفند سال 95 مرحله نخست اين خط به طول هشت کيلومتر بهره برداري شد.
در سفر ارديبهشت ماه پارسال رئيس جمهوري به مشهد اين خط به خط يکم قطار شهري مشهد در ايستگاه شريعتي متصل شد.
اواخر اسفند ماه سال 97 نيز با بهره برداري از دو کيلومتر ديگر از مسير اين خط، ايستگاههاي سعدي و شريعتي به صورت آزمايشي به بهره برداري رسيدند.
7505/ 1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین در سال‌های اخیر عملیات بهسازی و ساماندهی کمربندی نسیم شمال این شهر را در ۲ فاز به انجام رسانده بود و فاز سوم این طرح نیز با تخصیص اعتبارات لازم مورد بهسازی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بهسازی کمربندی نسیم شمال، ۴۰ درصد ترافیک را در تقاطع‌های جنوب و جنوب غربی شهر قزوین را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و هم اکنون عرض مسیر از ۱۰ متر به ۱۴ متر افزایش یافته و تعداد خطوط و وضعیت آن هم مناسب سازی شده است.

به گفته عرشیان، امیدواریم با احداث کمربندی‌های دفاع مقدس و بهسازی نسیم شمال، ۲ کمربندی شرقی و غربی به هم متصل شوند تا شرایط متفاوت تری را بتوانیم در حوزه ترافیک شهر قزوین ایجاد کنیم.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه این مسیر اتصال دهنده مسیر‌های درون شهری و برون شهری است، بهره برداری از آن می‌تواند شرایط را علاوه بر کنترل ترافیک درون شهری، برای ساکنان برخی مناطق از جمله کوثر و مینودر و همچنین جاده تاکستان و رشت بهبود ببخشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بیان کرد: شهرداری در خصوص اجرای طرح بهسازی کمربندی نسیم شمال نگاه ویژه‌ای نیز به مناطق جنوبی شهر قزوین نیز داشته چرا که بسیاری از شهروندان از اجرای بیشتر طرح‌های عمرانی در نقاط شمالی شهر گله‌مند بودند که انجام این طرح توانست تا حدود بسیار زیادی رضایت شهروندان جنوب شهر را نیز به همراه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • سرویس‌دهی رایگان خط‌ ۲ قطارشهری مشهد
  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع)
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش