Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم - ايرنا - مديرعامل شرکت برق منطقه اي تهران تعداد مشترکان برق استان قم را حدود 200 هزار مشترک اعلام کرد و گفت: در سال هاي گذشته 5 هزار ميليارد ريال و در سال جاري نيز يک هزار ميليارد ريال براي توسعه شبکه برق اين استان هزينه شده است.

به گزارش ايرنا، غلامرضا خوش خُلق روز سه شنبه در جلسه بررسي مشکل برق شهرک هاي صنعتي قم در سالن امام جواد(ع) استانداري، با اشاره به اين که برق منطقه اي تهران شامل سه استان تهران، قم و البرز با جمعيت 18 ميليون تن مي باشد افزود: 20 درصد تاسيسات برق کشور در حوزه عملياتي برق تهران قرار دارد که اين موجب شده تا شرکت توزيع برق تهران داراي ويژگي هاي خاصي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در تابستان سال گذشته پيک بار شبکه توزيع برق تهران به 10 هزار و 182 مگاوات معادل 20 درصد مصرف کل شبکه کشور رسيد.
مديرعامل شرکت برق منطقه اي تهران با اشاره به اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در آذرماه 89 گفت: با اجراي اين قانون و افزايش هزينه حامل هاي انرژي در کشور روند 6 درصدي سالانه افزايش مصرف حامل هاي انرژي در آن سال متوقف شد و به منفي 2 درصد نيز کاهش يافت که اين ناشي از مديريت مردم بود.
وي ادامه داد: با تغيير نوسانات ارز، بار ديگر شاهد افزايش مصرف حامل هاي انرژي در کشور هستيم به گونه اي که قيمت حامل هاي انرژي بسيار پايين تر از هزينه توليد اين آنهاست.
خوش خلق ادامه داد: اکنون وضعيت به گونه اي است که هزينه هر برگ کاغذ دستمال کاغذي معادل يک کيلوولت توليد برق است که تعرفه هاي انرژي در کشور بايد اصلاح شود.
مديرعامل شرکت برق منطقه اي تهران با اشاره به وجود 34 پست توزيع و انتقال برق در استان قم اظهار داشت: 6 پست انتقال و 28 پست فوق توزيع برق در قم وجود دارد ضمن اينکه چند طرح توسعه شبکه و احداث نيروگاه هاي جديد با اعتبار يک هزار ميليارد ريال نيز در حال احداث است.
وي ادامه داد: 30 درصد مصرف برق در قم، خانگي، 30 در صد صنعتي، 12 درصد کشاورزي و بقيه تجاري است.
خوش خلق با اشاره به افزايش سه برابري هزينه هاي بهره برداري از طرح هاي توسعه و احداث زيرساخت هاي برق در يک سال گذشته گفت: اعتبار سال گذشته شرکت توزيع برق تهران 25 هزار ميليارد ريال بود که تنها 2 هزار ميليارد ريال آن تامين شد.
وي با بيان اينکه 90 درصد تجهيزات مورد نياز صنعت برق کشور در داخل تامين مي شود گفت: بخشي از قطعات اين صنعت نياز به واردات و تامين از خارج کشور دارد که به دليل تحريم ها و مشکل در انتقال ارز، برخي مشکلات در اين زمينه ايجاد شده است.
مديرعامل شرکت برق منطقه اي تهران گفت: متاسفانه علاوه بر تحريم هاي بين المللي، با تحريم هاي داخلي نيز مواجه هستيم به گونه اي که برخي قطعات صنعت برق که با روش هاي مختلف و دور زدن تحريم ها وارد کشور شده، چندين ماه در گمرک زمين گير شده است.
وي درآمد شرکت توزيع برق قم را سه هزار ميليارد ريال دانست و گفت: تمام اين درآمد در قم هزينه و بيش از اين اعتبار نيز در توسعه زيرساخت هاي استان، توسط شبکه توزيع برق تهران هزينه مي شود.
خوش خلق افزود: قم در دسته بندي استان ها جزو مناطق گرمسير درجه 3 قرار دارد به همين دليل تعرفه برق صنعتي اين استان متفاوت از استان هاي ديگر است.
قم داراي هفت شهرک صنعتي شکوهيه، الغدير،چاپ و نشر،سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوري اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحيه صنعتي خورآباد، دستجرد، سيرو و طغرود است.
7404/ 1175
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ارسال پیامک برای فضانوردانی که قرار است در ماه فرود آیند، به زودی امکان‌پذیر می‌شود و به سهولت قابل دسترس است.

شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات «ال‌تی‌ای/فورجی» (LTE/۴ G) برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود. قرار است سخت افزار نسخه ساده شده این شبکه در اواخر سال جاری به عنوان بخشی از ماموریت یک شرکت فناوری که پیش بینی می‌شود کاوشگر آن در قطب جنوبی ماه فرود بیاید، راه اندازی شود.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه نوا-سی را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده میکرو-نوا ساخت همین شرکت مرتبط می‌کند و به این ترتیب قابلیت‌های شبکه اینترنتی در مسافت‌های کوتاه و طولانی مورد آزمایش قراز می‌گیرد.

تیری کلاین، رئیس بخش تحقیقات آزمایشگاه‌های نوکیا، در بیانیه‌ای گفت: "ارتباطات، مانند سایر نیاز‌های ضروری از جمله سرپناه و غذا مؤلفه‌ای حیاتی در هر مأموریتی است؛ با توسعه این شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیارد‌ها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند. "

ناسا در سال ۲۰۲۰ قرارداد‌هایی را با ۱۴ شرکت برای توسعه فناوری‌های مرتبط با شبکه‌های ارتباطی منعقد کرد تا برنامه آرتمیس و فرود فضانوردان بر روی قمر زمین با کمترین چالش ممکن برگزار شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سیستم ارتباطات نوکیا پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم‌های فرکانس فوق‌العاده سنتی که برای ارتباطات فضایی استفاده می‌شود، فراهم می‌کند.

اما همه از این ایده و برقراری ارتباط در ماه هیجان زده نیستند. اخترشناسان رادیویی نگرانند که چنین شبکه‌ای تداخل فرکانس رادیویی ایجاد و رصد‌های رادیویی را مختل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان